Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Röllakansmatta, gardin och en kanvasduk...

Av Malin wiper - 3 augusti 2014 13:00


Vi var i Jönköping i går och då besökte vi Erikshjälpens Second hand. Vi hittade denna röllakansmatta för endast 120 kr och den såg helt ny ut, det har blivit många besök på olika second hand innan vi hittade denna. Vi har lagt den i hallen för vi hade ingen matta som passade där. Det är fyrkantigt längst in men mot dörren är det en gång så där måste vi ha en smal matta. Mattan ser bättere ut live och det finns färg i den av allt vi har i hallen. Till och med det filmiska draperiet funkar till, det trodde jag inte. Det ser kanske lite konstigt ut att mattan ligger åt detta håll men om vi vänder den så är den i vägen för toalettdörren.  Sen kommer ju den andra mattan att möta denna och då kommer det att se mer helt ut 

 

Jag vet att det blivit lite för mycket om flytten och lägenheten men jag har lagt in annat emellan som inte handlar om detta, men nu kom det ett till eftersom jag vill tala om att man kan få tag på billigt utan att det ser dåligt eller gammalt ut genom att gå på Second hand då och då för rätt som det är dyker det upp nåt fynd. Den lilla soffan i hallen som jag nu delat i två är också från Second hand och kostade endast 150kr och tyget var helt oförstört. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev när vi köpte soffan 2010 på Sam Hjälp. Den stod i "Likörhörnan" förut.


  

Så här ser det ut på håll. Nu har vi bara tapetsering kvar där och att göra en boklampa till vår öltunna som står under hallspegeln, vi har fått tag på alla saker för att kunna göra en sån lampa.  


  

Här ser man hur den smala hallen ser ut och väggen där den lilla soffan står skall vi tapetsera så fort vi hinner och orkar. Innerdörren skall vi måla eller tapetsera, vi hämtade den från vinden eftersom vi fick Comfortlukt in i lägenheten när nån eller några överdoserade sköljmedel. Vi bor ovanför tvättstugan och dörren stängs inte jämt. Vi har av vår fantastiska hyresvärd fått tvättmöjligheter där vi slipper sånt...     och det har gjort att jag blivit av med min jobbiga rethosta och andra symptom.

 

 

Jag är inte ensam om detta som jag har trott. Klicka här för att se vad en person skriver om sköljmedel. Klicka här för att läsa hur farliga vissa sköljmedel är för både kropp och miljö, där har jag själv också skrivit en kommentar.


Här en hallmöbel med bra förvaring


  

Vi hittade även gardiner till vardagsrumsfönstret som kommer att passa jättebra. Två panellängder för 20 kr/st och det är över 5 meter. Vi skall inte ha dom som panellängder utan kappa. Den vinröda färgen går ingen i våra lampor över rumsbordet och den gula binder ihop med dom gula fotöljerna i soffdelen. Vi har köpt ringar med klämmor som vi skall sätta upp gardinerna med och i dag skall jag sy ihop längderna för en blir lite för kort. Jag visar sen i bloggen. Gardinerna såg också helt nya och oanvända ut.  


  

På Ekohallen fick vi tag på denna Kanvas Duk som är till för att måla tavlor på men vi skall ha den till nåt helt annat. Vi kunde ju ha gjort en ram själva men det hade inte blivit nåt billigare än denna var med sina 190 kr.


  

Den skall sättas upp på kontorsskåpets baksida i datorhörnan för att täcka det fula bakstycket. Det blir krokar en bit ut så man får sladdar bakom och även kan lyfta ner den. Jag hade tänkt klä den med nåt tyg men har nu fått en ny idé om att dra ut roliga festbilder och sätta lite huller om buller på ramen med knappnålar eller fästa dom på nåt annat vis. Blir det inte bra så får jag ta till tyg.


  

På Erikshjälpen hade dom även fått in denna läckra grammofon av märket Dux. Det är som en liten möbel och även snygg som en inredningsdetalj


  

Gammal stor campingväska som fanns i skylten, jag fick vinkla kameran för att få en bild

 


Willie Nelson & Alison Krauss med No Mas Amor

 

 

 

#Erikshjälpen #Second #Canvas #Grammofon #Röllakan #Vardagsrumsgardin #Willie #Alison #sköljmedel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards