Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Sam-Hjäp!

Av Malin wiper - 22 augusti 2010 13:54

  

Vi åkte över en sväng till Sam-Hjälpen också för där är alltid så kul att gå omkring och dom som jobbar där är så trevliga. Utan att vara påträngande så går flera omkring och hjälper till och när man köpt nåt så frågar dom alltid om dom kan bära ut nåt till bilen om man köpt nåt stort och tungt. De tär en härlig stämning där.

 

        

Det första vi såg när vi kom in var denna nätta tidlösa soffa som bara kostade 150:-. Vi köpte den direkt och ev skall vi klä om den och måla trästommen. Den står nu på vår altan för den som var där förut passade inte till den andra soffan.

 

        

Det roliga är att den går att dela upp för en del är lös. Den är dessutom jättebekväm.         

 

      

Så här ser den gamla soffan ut som vi också köpt på second hand för ett antal år sedan men den passar inte in i färgerna. Nu går den till min mans sociala projekt och den lokal som dom kommer att få.

 

          

Blev supernostalgisk när jag såg denna kartong med permanent från förr. Det var vanligt att man permanentade varandra förr och då var detta en av dom sorterna som användes. I asken fanns även lite permanentspolar...  

 

              Så här ser förpackningarna ut numera.  

 

klicka här för att komma in på Hemanents hemsida. Dom finns fortfarande men nu i modernare tappning. 

 

    

Dom hade fått in en gammal stenkakegrammofon som såg jättefin ut. Allt sånt här gammalt är så snyggt så det går att ha till inredningsdetaljer.  

 

 

 

Tänk att såna här gamla portföljer blivit kult som användes flitigt av män när jag växte upp. Denna får man ge 75:- för att äga.

 

   

Detta glasblåsarslev och glasblåsarstekpanna. Har aldrig sett nåt sånt förut. Dom kostade bara 45:/st och har kostat betydligt mycket mer. Dom går ju att ha på en vägg till prydnad.  

 

Klicka här för att läsa om glasblåsning 

   

 
 
Monica

Monica

23 augusti 2010 11:04

Vilken helläcker soffa, det kan man kalla fynd:)
Tycker det randiga tyget också var fränt:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 augusti 2010 11:16

Kul att du också gillar soffan som är rätt tilös och enkel i formen. Det går ju att göra den ännu finare så den kan stå inne istället för altan.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards