Öppen Ridå

Alla inlägg under april 2012

Av Malin wiper - 21 april 2012 12:30

Innan vi gick ut och gjorde stan så tog vi oss en lunch på Malmborgs Lilla. Det var lite regntunga skyar i går och blåste rätt mycket så ingen satt ute men inne var det nästan fullspikat med folk så dom har fullt upp. 

Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook


Klicka här för att komma in på Malmborgs Konditori på facebook

    

Klicka här för att komma in på Malmborgs Konditoris hemsida


 


Vi tog båda köttfärspaj som är supergod och sen en sallad med en dressing som heter duga. Vi bara njöt och lät oss dras med i smakernas rike. 

Min man tog en bild av mig men i en sån konstig vinkel så jag ser lite ihoptryckt ut...  


Fick ta en bild av härliga och fina Emilia. Vicktoria som driver cafét var också där och spred sin glada energi över fiket men hon var utomhus just då


Här ser ni lite extra dom hade i går 


Hon skall sätta upp denna griffeltavla med snygg guldram på väggen istället. Min man fick hålla upp den för fotografering. Där kommer hon att skriva in sånt som bjuds på för dagen.


Här en annan vinkel så man ser att den passar ihop med spegeln på andra väggen som har guldram också. Det blir jättesnyggt och hon sätter sin personliga prägel på Caféet.


Här fick vi kaffe med kaka. En kaka efter maten kan väl inte skada?

Jag köpte med mig lite kakor som jag frös in när vi kom hem 

    

Vi köpte även med oss min mans favoriter, surdegsbröd och dessa var med tranbär som Vicktoria sa gör dom lite saftigare. Surdegsbrödet finns även i pain riche. När man har varit där och njutit så är man verkligen upplagd för en dag på stan.... Ni är toppen.    

   


Av Malin wiper - 21 april 2012 12:00


 


Vi ställde klockan på 07.00 men ville sova en stund till men då vaknade vi 10.15.... det gör att vårt huvudnummer för dagen uteblev....  Jag har vänt tillbaka på dygnet men tydligen har sovtiden blivit längre...  . Vi kommer nu att ägna oss åt att färdigställa datarummet som vi möblerat om. Ute är det lite grått och trist men det ser ut att kunna skina upp. Jag fick ett mejl häromdan som förbryllade mig för dom sökte modeller till webb-tv. Förstod att det inte gällde min åldersklass men skrev ändå ett lite lustigt mejl tillbaka. Då fick jag ett svar att dom visst kunde tänka sig det....  man skulle tydligen prata i webb-tv om sina bästa sminktips och annat. Hade jag varit i min vanliga form och varit uppvisningsbar i sånt sammanhang så hade jag kanske nappat på kul....  

  



Vi var in till Jönköping i går men jag har inte hunnit skriva om det än så det kommer under dagen.


Ha nu en fin lördag och sköt om er 


 


Instrumentet Ukulele är på frammarsch igen och det är inte en dag för tidigt. Här kommer Ukulele Orchetra of GB. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa om instrumentet Ukulele. Min man berättade nu att min son köpt en Ukelele. Han har nog testat dom flesta instrument. Jag själv funderade ett tag på att köpa en men det blev aldrig av.  Ukelele får mig för det mesta att tänka på George Formby som syndes på tv mycket förr i gamla filmer spelandes på sin Ukelele. Jag har haft honom i bloggen rätt många gånger. Klicka här för att höra honom spela och sjunga


Av Malin wiper - 21 april 2012 11:10


Detta hittade jag hos min bloggvän Vicke och det är så behjärtansvärt (bra) så jag är också med på detta och hoppas många hakar på. Jag har även  satt in det under menyavdelningar på höger sida. Jag har också Pingat min blogg på Twingly. Klicka här för att komma in på Vickes blogg.


 


Har du en blogg och vill vaccinera ytterligare 95 barn? För varje bloggare som publicerar den här bloggposten mellan 16 april och 13 maj så skänker Apotek Hjärtat 95 stelkrampsvaccin. Läs mer och hämta bloggmaterial på:


unicef.se/sprid-budskapet/bloggkampanj


OBS! Superviktigt att pinga er blogg på Twingly så att den dyker upp i bloggflödet på kampanjbloggen och blir en del i kampanjen  

Av Malin wiper - 20 april 2012 19:45


 

Nu kände jag för en låt med Bob Dylan "Like a Rolling Stone". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag har sett honom live i Göteborg i slutet 1978 i på Scandinavium och han var som bäst när han satt själv med sin gitarr och munspel. Kom ihåg att musiken överröstade honom och haschröken låg tung i publiken.  En kompis och jag stod rätt långt bak men såg rätt bra ändå.


 


Klicka här för att se klipp från 1978 på svt live. Så såg han ut då han uppträdde på Scandinavien. Väldigt svårintervjuad som ni ser. Se ytterligare ett klipp från det tillfället genom att klicka här. Klicka här för att lyssna på ett klipp från 1978


 

Av Malin wiper - 20 april 2012 16:41

Jag var in och kollade på Acleja Blomsterhandel i går när jag ändå hade varit inne hos Mimmis Magasin.  Bilderna jag tog där gjorde jag ett bildspel av som ni ser här nedan. Dom har alltid fantastiska blomuppsättningar och det finns även både lampor, ljus av olika slag, dekorationer mm. Klicka här för att komma in på Acleja Blomsterhandel. 

Det finns såna här storlek större blompinnedekorationer och dessa är i form av "Kalle Stropp och Grodan Boll"

 

  

Här har vi Kalle Stropp på en välkommen skylt. Klicka här för att läsa om filmen "Kalle stropp och Grodan boll". Kalle Stropp och Grodan Boll är en serie fabeldjursberättelser skapade av Thormas Funck som radioteater, bilderböcker, tecknad film, spelfilm och tecknade serier. Första gången presenterade 1949 i radio och relanserade 1954 med Thomas Funck spelandes alla roller

  

En ung Thomas funck. Jag själv fick en bok i julklapp som barn med hans figurer och gillade den till tusen.  Klicka här för att läsa om Thomas Funck 


Lite andra små blompinne dekorationer. 


Vi har nyss kommit hem från Jönköping och vi åt på vårt stamfik Malmborgs Lilla. Det skriver jag om i ett senare inlägg. Min man skall fixa med sladdar i kväll för vi håller på att möblera om i vårt datarum så det blir lite luftigare och finare.



Ha en härlig fredagskväll


Av Malin wiper - 20 april 2012 09:15

Jag har köpt 3 st armband som jag skall ha alla tre samtidigt. Jag köpte ett halsband för ett tag sen men hade inget armband som passade till.  Jag är jättenöjd och hon är så duktig och vet hur man skall sätta ihop så det passar. Bilden blev lite otydlig när det gäller det svarta i mitten.


Klicka här för att komma in på Pisans smycken



Klicka här för att komma in på Pisans blogg.



Jag skall ha armbanden till detta halsband som jag köpte för ett tag sen 



Man blir så glad av Pisans klistermärken och vykort hon skickar med när man köper nåt av henne. Jag är själv en älskare av såna utsmyckningar och har använt såna i många år men nu har jag slut så jag får inhandla lite nya 


  

 

Klicka här för att se vart dessa pärlörhängen finns


Förra inlägget var tidsinställt så jag har inte varit vaken så länge och det är lite svårt att vända tillbaka dygnet än om jag är på god väg men jättetrött på morgonen. Det är grått och regnigt ute men det gör inget för jag skall möblera om lite i datarummet och då är det skönt att det inte är så varmt och tryckande. Jag njuter av att min man är hemma men det är nyttigt att vara ifrån varandra ibland än om det känns konstigt.  Hoppas ni alla får en fin fredag.

Av Malin wiper - 19 april 2012 19:15

Jag köpte själv två såna här konstgjorda blommor som var kraftigt nedsatta. Det är som en fyrkant som man bara sänker ner i krukan. Cultkrukan och hållaren för anteckningsblock har jag köpt förut hos Mimmis. Vi har kommit av oss lite efter flytten och vi måste ta nya tag så vi blir helt klara. Just nu håller vi på att möblera om lite i rummet där vi har våra datorer. Vår bäddsoffa  tar för mycket plats så vi skall sälja den och ta upp vår bäddfotölj från källaren istället.



Passa på att köpa garn för nu är det billigt   


Hon har rätt mycket syhandarbeten till halva priset nu också, här lite dukar att brodera på.


Klicka här för att se hur man syr olika slags stygn 


Brodyrgarn endast 1 kr/st



Nya kökshanddukar till normalpris. Det är recept på en del av dom


Änglaflickor till normalpris



Dom har fått in nya fina galonförkläden i olika färger och mönster


Detta skall föreställa diskborstar... . Klicka här för att se vart dom finns. Jag själv håller mig till mina praktiska med utbytbar borstdel. 

    


Jag köpte mig själv en av ljushållarna 10 kr och ett fat till som också var nedsatt i pris. Jag har den i badrumsfönstret och det är samma färg som på kaklet. Bredvid har vi Cultsaker för tanborstar och annat och nu har vi ju även en eltandborste så man får väl snart sluta med dom vanliga helt. Vi måste sätta upp ytterligare en hylla för såna saker 

 

Av Malin wiper - 19 april 2012 16:30


Nästa stickcafé hos Mimms är 13/5 mellan 25-17 och då hoppas jag verkligen att jag kan gå dit. Jag tittade in dit i går och dom har lite saker på rea så jag fotade lite som kommer här nedan

 

 

Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida

 

Vad sägs om en buss klädd med stickat?...  Tänk så färgstarkt och kul. Klicka här för att se mer roligt. Klicka här för att komma in på en kul sida som heter "Knitting art"=stickning  



Detta är såna där inlägg till Cultsaker som är kraftigt nedsatta från 35-45 kr till endast 5 kr/st. Det finns alla möjliga sorter med eller utan mönster och färger

 


Halva priset på olika träunderlägg till cultgrupper

 


Cult ljushållare nedsatt från 45 kr till endast 10 kr. Dom finns i olika färger

 


Dom säljer även konstgjorda blommor till halva priset


                

 


Sidenkvistar i olika former och storlekar för endast 10 kr/st


               

 


En snygg ljushållare för julen

 

   


Här även en kultunderdel i porslin för endast 10 kr

 

 


Studentfigurer nu aktuella snart och dessa är nedsatta till halva priset


 

 

Jättesnygg veckad kruka med underrede till halva priset. Är sugen på den själv  

 

Lite tyger kraftigt nedsatta. Antar att det är dukar på metervara

 

Fortsättning följer i nästa inlägg............................


    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards