Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Vinterlandskap!

Av Malin wiper - 7 december 2011 12:00

 


Lite vinterbilder som jag tog i går förmiddag när jag tog en promenad runt sjön.  Det var fantastiskt fint i går men i dag håller det på att smälta bort lite. Det blir lite tunnsått med bloggandet nu för jag har varit inne så mycket dom sista dagarna så jag har inte mycket att komma med.


 


   


 


 


 


 


 


Jag mötte en kelen katt som jag träffat på förr.  Katten brukar följa med mig en bit...  


                     


  


                      


  


  


  Här vår ena pizzeria som heter "Jamaica" dom har jättegoda pizzor och dom som jobbar där är otroligt vänliga och trevliga.


                 


  


Inte långt från oss så har vi en en butik som heter Jojjas bildelar & Bilvård.


 


Klicka här för att komma in på deras fina hemsida


  


Så här ser det ut utanför vår dörr.


  


 


Här sjunger Dean Martin "Let it snow" 


Klicka här för att komma in på Dean Martins hemsida



 


Så här ser det ut nere vid vår å nu. Våra möbler har överlevt två vintrar med möbler som inte vi tagit bort....     Hur slarvig får man bli?.



 
 
Paula

Paula

7 december 2011 13:05

Ja till att titta på är snön vacker. Men tyvärr så blir det ofta slaskigt och halt.
Ha en bra dag!

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

7 december 2011 13:12

Det har du rätt i för nu är det bara slask ute. Fast dom senaste åren så har snön legat kvar och det har varit kallt och då är det svindlande vackert

Ha en fin dag
kram

 
zoega59

zoega59

7 december 2011 13:28

Snö och vinter är till för barn
Varför inte vila när det ändå är så jobbigt att flytta?

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

7 december 2011 13:41

Snön är till för alla, den är gratis.














 
zoega59

zoega59

7 december 2011 13:49

Gratis innebär inte att man gillar något
Problemen fortsätter för mig när jag ska försöka kommentera hos dig.
Så jag ger upp tills vidare, speciellt som du inte vill ha någon diskussion på min blogg

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

7 december 2011 14:34

Jag fattar absolut inte vad du menar med dina märkliga kommentarer. Jag har kommenterat hos dig varje dag. Jag avbryter detta för det känns inte bra för mig

Ha det bra

 
Maya

Maya

7 december 2011 14:22

Katten liknar svärföräldrarnas förra katt, lika röd, han hette Bengt. Pelle hade en gråvit katt som hette Ulf (Uffe) och hans bror hade en grå katt som hette Sven. Och själv hade jag en katt som hette Harry! :D

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

7 december 2011 14:37

Kul att dom har en likande katt, det har syrran också. Kul namn på katten ;)) Även sven är ett kul namn på en katt. Jag hade en morbror som hette Sven

kramar

 
Maya

Maya

7 december 2011 14:25

...ojsan, råkade skicka kommentaren innan jag hann skriva klart.

Idag har varken vi eller svärföräldrana husdjur, men Pelles bror har två hundar (Golden Retrievers som heter Vilda och Frida) samt två katter, en svartvit som heter Mysse och en kritvit som heter Hermann. :) Jobbigt med så många djur och två barn, den ene har dock flyttat hemifrån i aug.

Ha en fin kväll Du och Mr T!
Kramar

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

7 december 2011 14:35

Ingen fara. Ja men då har ni i alla fall djur i släkten. Det har jag också och det känns kul. Ja du dom är fantastiska dom som klarar både barn och husdjur

Ha en fin kväll själv med din man
Kramar

 
Cattis

Cattis

8 december 2011 10:42

Åh vilka fina vinterbilder. Jag har dalat lite när det gäller att ta bilder ute nu för det är så grått och trist. Vi har inte fått någon snö än men nu längtar jag riktigt mycket efter det så jag med kan ta vita fina bilder.

Kramis och ha en bra dag

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

8 december 2011 17:59

Kul att du tycker det. Snön ligger kvar än men det är bara ett tunnt lager nu. Tänk att jag inte är ensam om att gilla snö ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Pisan

Pisan

9 december 2011 07:18

Vill bara kort kommentera zoega59:s kommentar: Det går inte att kommentera inne hos dig om man inte har de rekommenderade kontona, det har inte vi och då går det inte att kommentera. Jag har också försökt.

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 december 2011 07:21

Hon säger att hennes data kraschar varje gång hon går in till mig. Hur kan då alla andra kommentera? Ja du vad gör man?

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

9 december 2011 07:50

Hade min dator kraschat varje gång jag gick in på ett visst ställe så hade jag naturligtvis slutat gå in där...

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 december 2011 08:21

Håller med till 100% och det är konstigt att personen ändå kan gå in på ens sida och berätta detta trots att det inte går ;)) Vad säger man? Konstigt att andra kan komma in då

kram vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards