Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Snöbrist och lite till!

Av Malin wiper - 2 december 2011 11:39

 


Martin som önskat musik i min blogg i dag har bjudit oss till sin dotters 4-årskalas...  Hon gillar oss för vi var tomtemor och tomtefar förra julafton åt henne. Hon går omkring och säger att hon även haft en tomtemor som delat ut klappar och det är tydligen ovanligt....   Hon är för go...  Hon vill att vi skall tomta för henne i år också. Vi var tvungna att köpa nya tomteluvor för detta ändamål eftersom vi hade packat ner dom gamla...  


           


Vi köpte en present till henne när vi var till Jönköping. Ni ser paketet ovan. Jag blev förskräckt när jag såg tjejavdelningen som var som ett glittrande inferno av barbies och rosa. Visst var det pluttinutt när jag var liten också men nu är det inte klokt vad indelat pojk och flickleksaker blivit. Jag vill inte ge nåt sånt utan hittade nåt som både tjejer och killar kan ha glädje av. Ni får se presenten senare när vi uppvaktat henne.  Jag hade inte haft nåt emot som barn att ha ett elektriskt tåg som då var så populära och det utesluter ju inte att man även kan leka med dockor och annat. Det jag gillade mest som barn det var när jag fick block och kritor i julklapp för då försvann jag i min egen värld. Min son var bättre på att rita figurer och gjorde några små tidskrifter som var rätt häftiga. Synd att allt är nerpackat....  


 


  


  Hittade detta fina kort när jag rensade i papper inför flytt. Det är min son som skickat mig ett födelsedagskort när han bodde hos sin pappa. Han ritade en raket och på den står det: Malins raket.... . Han sa ofta våra förnamn istället för mamma och pappa...   Han har alltid varit faschinerad av rymden och läst allt i ämnet. Hans stora dröm var att bli astronaut. Tjejer kan ju också bli austronater numera och det är verkligen toppen


    


  


Nu efter flera dagar så är alla 6 klädnypeklänningarna ihopsydda och klara. Här har jag nu börjat med att lägga ut förklädesmönstret för att rita ut 6 st på en gång. Jag har jättebra tygpennor som tål tvätt i 40 grader. Det är vit lakansväv som jag köpte i Jönköping fast jag har hur mycket som helst och även färdigsydda förkläden men dom är nerpackade och jag hittar dom inte....   sånt händer hela tiden nu...  


  


Det har blivit populärt med såna här gamla spetslakan igen och allrahelst bland dom yngre. Ser man några riktigt snygga på second hand så kostar dom rätt mycket. Klicka här för att komma in på bloggen där jag såg bilden. Där finns mycket matigt att kolla på också


  


Här har jag ritat upp ett förkläde och i detta fall när det är ett tyg så klipper jag bort dom bruna penndragen. Detta inlägg är skrivet i omgångar så nu har det gått ett tag och jag har alla 6 förklädena klippta och nu skall jag sicksacka dom. Det blev en liten paus och ut på samhället för att både äta och fota.


    


Vart är du vita vackra snö? jag saknar dig så och väntar och väntar, men förgäves. Då får man väl tillverka lite själv så det blir nån slags förejulstämning.



 
 
Pisan

Pisan

2 december 2011 18:56

Det är därför jag inte är så förtjust i att börja packa bohaget för tidigt; man hittar ju ingenting! :-) Nu har jag ju packat en hel del men har mycket kvar men det får vara till sista veckan.
Vad kul att ni skall på kalas :-) Hon verkar jättego den lilla tjejen. Ha en fin kväll! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 december 2011 19:35

Du gör helt rätt Pisan för vi har börjat för tidigt så vi hittar knappt nåt ;) Kalaset blir senare men först skall vi ut på andra äventyr

Ha en fin kväll
själv
kram

 
Maya

Maya

3 december 2011 22:27

Åh vad roligt, ett sådant där bälte har jag haft! Ett sånt spänne finns fortfarande att köpa från den hemsidan, men inte ett helt bälte som jag hade. http://www.d7.se/catalog/product_info.php?products_id=11866

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

4 december 2011 10:38

Roligt att du haft ett sånt bälte också och att dom finns än i dag. Tack för länken

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards