Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2011

Av Malin wiper - 25 juli 2011 07:15


Sen i lördags morgon har jag haft besvär med ögonen och mest med det vänstra. Det är rött, svider, bränner och känns som sandpapper. Det högra känns inte bra heller men är inte rött. Jag har lyckats hålla det under kontroll med "Cellufluid" droppar som jag köpt på apoteket. Det har gått lite upp och ner men nu är det så pass dåligt så jag skall ringa vårdcentralen. Jag har ätit medicin för pollenallergi men den har inte gjort nån skillnad så det är nåt annat.  Jag törs i alla fall inte gå med detta längre. Nu blev det lite gnälligt...  sorry! 


 

Så här ser ett paket med Cellufluid ut. Det är små pipetter som smörjer ögat.  Klicka här för att läsa vad Cellufluid är bra för. 


Jag återkommer senare för jag blir lite sämre när jag sitter här för länge och anstränger mig.


Här har det mest regnat hela tiden så sommaren har kommit av sig lite. Tänker på dom som har semester nu. Ha nu en fin dag och sköt om er. 


Här sjunger Sheena Easton Ledmotivet till Bondfilmen "Ur dödlig synvinkel". Låten heter For Yours Eyes only.

 Klicka här för att komma in på Sheena Eastons hemsida

Av Malin wiper - 24 juli 2011 15:35

  

En bra bit ut i vattnet så finns detta fina kallbadhus som även har en restaurang. Vi såg några personer som hoppade i från bryggan. Det går en lång gångbro ut dit. 

M/S Sylvia är en fin gammal välskött träbåt som har rundturer med kaffe och bröd som ingår i priset. Är man en stor grupp så kan man välja till mat också. 

Jag fotade när båten var på väg in mot bryggan. 

Här ser man att det var rätt många som åkt med trots vädret

Här håller kaptenen på att förtöja den vackra båten efter att ha varit ute på tur med ett gäng människor.

En pigg, alert och rolig tjej sprang emellan i regnet för att leverera förtäring till båtens nästa rundtur. Hon var rädd för att hon var i vägen för min kamera... men det blev mycket mer liv i bilden med henne med så det var bara kul.

  

En bit därifrån så finns en lång brygga ut till två gummibåtar

Bredvid parkeringen på gräsmattan stod ett antal motorcyklar parkerade.

  

Medge att det är nåt speciellt med träbåtar...


Av Malin wiper - 24 juli 2011 14:09


Den här låten finns i många versioner "Umbrella" Jag har redan spelat några så här kommer en med Mandy Moore. Klicka här för att komma in på hennes hemsida


Klicka här för att kolla på roliga paraplyer 

 


Av Malin wiper - 24 juli 2011 13:08


När vi åkte hem så är det riksväg 40 som gäller och här en långsträckt backe där ljuset är nästan magiskt. Det gick inte helt att få fram på bilden men det var så vackert.



Vi blev kaffesugna efter vägen och vad är väl inte då bättre än att åka in till vackra Ulricehamn som blivit vårt nya rastmål förutom då Borås. Nu fick vi äntligen testa Bryggans Café & Restaurang som ligger vid  Åsundens vatten. Det regnade för fullt men vad gör väl det när man får njuta av ett sånt paradis dom byggt upp nedanför samhället.


 

Klicka här för att komma in på "Bryggans" hemsida



Här ser man ingången. Dom har en inbyggd uteplats och en utan tak. Vi satt inomhus eftersom det kändes mysigast i detta väder.


 


Det är jättefint inne med högt i tak och fina bekväma möbler.


 

En jättefin bar och dom som jobbade där var jättetrevliga och glada så man kände en skön stämning direkt och sånt är viktigt för att man skall njuta och trivas. För att vara så dåligt väder så var det relativt mycket folk i farten.


 



Ingen bantning här inte så långt ögat ser....   Lika bra att säga som man sagt dom sista åren: Jag sätter igång på måndag.... . Jag tog äppelkaka med vaniljsås och Mr T blåbärskaka med vaniljsås. Det var supergott så vi satt och njöt rätt länge.


 



Vad kreativt att ha en sten med glasspriser skrivit på...  


   



Dom anordnar grill och trubadurkvällar också


 



Här ser man lite av uteplatsen och det finns många promenadvägar och bryggor att både gå på och sätta sig ner i fina möbler


   



Ena sidan av den vackra strandpromenaden på brygga med möbelgrupper utplacerade


Fortsättning följer på detta inlägg.......................................


Klicka här för att se vart jag hittade detta paraply i lite annorlunda form 

Av Malin wiper - 24 juli 2011 10:13


Vi åkte alla ut till en badplats i går också för att hunden Axa skulle få bada och leka lite i vattnet. Detta är Öresjön och Ekelunds badplats. Det var så vackert där med långstreckt sandstrand.


Klicka här för att läsa om 5 sjöar i mark bl.a Öresjön

   

Klicka här för att läsa om kommunala badplatser i Marks kommun


Kolla in vad fint det är


 



Här står Axa och kollar ut över sjön


 


Klicka här för att kolla på vattenleksaker för hundar


      


Hon är kopplad med ett långt specilaband som är till för bad. I munnen har hon en sån där vattenleksak som flyter och man kastar så hon får simma efter den.


   


Här kommer hon tillbaka efter en simtur med leksaken i mun och ger den till oss andra som står som badkrukor på stranden....  Hon har verkligen publik


 


  Här ser ni min svåger i full action med att slänga ut vattenleksaken och ta hand om Axa i vattnet.



Jag bad min svåger spexa lite också så han såg ut som en riktig "Badhunk" nu har jag nog tagit mig vatten över huvudet....  Ser du detta Mr K och inte vill vara med så hojta till bara....  Det var inte så lätt att få bra närbilder på Axa för allt gick så fort.


                         



Här är hon uppe på torra land igen och kollar in mig när jag fotar. Ingen annan ville vara med på bild och jag förstår dom eftersom jag inte heller vill vara med så ofta. Får jag nån bra bild så funkar det men tyvärr alltför sällan. 


Free Orkut and My Space sunday Graphics Glitters


Av Malin wiper - 24 juli 2011 09:48


 


Jag var borta hela dan i går så jag har missat lite i nyhetsflödet. Ofattbara 92 människor har fått sätta livet till nu och det är så hemskt så man har svårt att tänka på nåt annat. Det verkar inte finnas nån koll alls på vad en del har för sig och då händer sånt här till slut. Att börja med att skylla på muslimer det första en reporter gör på tv är verkligen en miss och han borde be om ursäkt. Det är bättre att avvakta tills man vet fakta. Det är ett symptom på ett samhälle som tillåter extrema organisationer och inte håller koll på dom. Alla dessa ungdomar som fått sitt liv kortat och deras anhöriga som får en livslång sorg. Sånt här kan hända vart och närsomhelst  numera.


  


Jag sätter in en låt med Amy Winehouse som gått ur tiden endast 28 år gammal. Man var nästan förberedd på detta eftersom hon var så självdestruktiv. Reahabilitering tog inte på henne och ingen annan lyckades få henne på rätt köl. Det är alltid tragiskt när unga personer går ur tiden. Jag har haft lite låtar inne av henne under åren som gått.


                       


Av Malin wiper - 23 juli 2011 20:51


Vi har varit till syrran och svågern i dag och där befann sig även min bror och hans fru. Vi har haft en trevlig dag tillsammans och ätit och fikat gott. Det var ett tag sen jag träffade min bror och svägerska så det var kul. Här ser ni syrrans plantering utanför deras staket. Har visat den förut men nu i en annan vinkel.


    



Här tittar deras hund Axa fram bakom grinden... hon är så söt.


      


 


  Katten Nisse försökte sova i en av stolarna på trädgårdsmöbeln under bersån men blev störd av mitt ivriga fotande... 


 


Jag fick i alla fall klia honom under hakan lite och det är verkligen en ynnest när det gäller honom. Jag såg inte till katten Pip-Larsson som var ute på äventyr. 


   



Syrran och svågerns låtdor med pelargonior såg mäktiga ut.



En närbild på min svägerskas keramikko som prydnadspinne i deras sten och snäckbeläggning. Hon är otroligt duktig på keramik och har sån fantasi.


 



Dom hade köpt en ny utsmyckning  i sitt sten och snäckland i form av en läcker snigel


   




Jag undrar om inte svägerskan skapat detta fågelbad också


 


Om man spänner ögonen riktigt så kan man se min svägerska bakom växtverket... 


 



En bild uppifrån på Axa



Nu har dom ytterligare en uteplats på kökssidan. Min svåger har lagt detta brädgolv.


    



Dom har en massa fina keramkfiskar och annat som går i marint tema på ena uteplatsen


Tack för era kommentarer. Hoppas ni har en fin och upplevelserik kväll...    


   

Av Malin wiper - 23 juli 2011 06:39


 


Jag gör som på facebook tänder ett ljus för dom drabbade


Våra tankar går till alla anhöriga, skadade och deras älskade som fick sätta
livet till i dessa fruktansvärda och meningslösa dåd.

 

    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards