Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Akleja Blomsterhandel!

Av Malin wiper - 19 mars 2011 18:41

  


Häromdan innan snön kom tillbaka gick jag förbi vår blomsterbutik Akleja och fick verkligen vårkänslor.

 

  

 

Klicka här för att komma in på Aklejas hemsida

 

  

 

Det verkar vara det lite gammalromantiska krukor och annat som gäller när man kollar i deras skyltfönster. Här har dom fått burkarna att se verkligt gamla och slitna ut

  

  

 

  

 

Sen fanns det olika modeller av såna här krukor som man kan ha en blomma i.

 

  

 

  

 

Små fina koppar med blomma i.

 

  

 

   

 

Här min egen variant med blomma i. Denna kopp köpte jag på Butik Ingelund i juli 2010 och i den hade jag först denna blomma sen hade jag godis i koppen och nu har jag liggande avokadon för mognad...  I sommar skall jag plantera en blomma i den igen.

 

  

 

   

 

Här en mugg jag köpte på second hand förra sommaren och satt en bladväxt i och ställde på altansbordet. Nu börjar man längta efter att få sitta ute under partytältet och njuta med en kopp kaffe och trevligt sällskap.

 

  

 

   

 

Minnesbild från förra sommaren då vi satt och fikade nere vid ån. 

 

        

 

  

 

Fat för ljus och annat.

 

  

 

  

 

Här lite saker för gård och altan

 

     

 

  

 

Dom höga krukorna finns även i vitt

 

      

 

Förra sommaren besökte vi alla små badstränder i kommunen vi kunde hitta och hade matsäck med oss. Här en typisk bild från förra sommaren. Efter en sån här lång vinter så känns faktiskt vår och sommar lockande... 

 

    

 

Ha en fin kväll mina kära läsare...     

 
 
Maya

Maya

19 mars 2011 21:52

Å vilka vårkänslor man får! Så vackert Ni har det nere vid ån sommartid att fika vid :) Dina koppar gillade jag, jättevackra! Båda två! Nu fick jag en bra idé att ha succulenter på vår inglasade altan isommar, frågan är bara om de skulle klara värmen där (vi kan få upp till 40-45+ grader där). Väldigt fint iallafall!!!

Vi har spånat på våra semesterplaner idag, tror det varit det vackra vårvädret som inspirerat oss. Vi hade först tänkt stanna hemma isommar då vi har mycket jobb i trädgården att göra. Men så vill vi ju ut på turné söderut som vi annars är vana vid. Men vi får se.

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

19 mars 2011 22:09

Vad kul att du tycker det. I år blir det ännu finare när dom rensat bort så mycket sly, träd och buskar. Kul att du gillar kopparna. Det blir nog svårt om det är så varmt på altanen. Vi har också jättevarmt på vår. Kul att börja smida semesterplaner. Vi skall försöka åka upp till Piteå mitt i sommaren. Det var så länge sen vi träffade min mans släkt däruppe.

kramar

 
anitabirgitta

anitabirgitta

19 mars 2011 21:59

Man får verkligen vårkänslor när man ser dina fina bilder. Kram anitabirgitta

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 mars 2011 22:06

Tack snälla du ;) Hoppas verkligen våren visar sig snart

Ha en fin kväll
kram

 
Maya

Maya

19 mars 2011 22:45

Skickade just ett mail till Dej, men kom sen på att Du sagt att Du har en annan emailadress. Jag glömde totalt bort det, skickade till hotmailen. Men kanske Du kan skicka Din rätta email? Och jag har fortfarande inte fått inbjudan till MSN så vi kanske ska göra ett nytt försök??? :)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

19 mars 2011 22:50

Ok! då skall jag gå och kolla. Jag har inbjudit dig till msn och har dig på min msn

kram

 
skrivmoster

skrivmoster

19 mars 2011 22:55

Du är helt fenomenal på att ta vackra bilder och presentera allt så fantastiskt fint! Jag är djupt imponerad av din sida!! Och så många fina tips man får av dig! Tack!!

Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 mars 2011 23:21

Tack snälla du ;) vad glad jag blir. Själv tycker jag att det är rörigt på min blogg.

Kul att jag kan ge lite tips. Jag är imponerad av din blogg. Önskar jag kunde uttrycka mig så bra. Jag har ofta för bråttomt så jag får gå tillbaka och rätta stavfel och annat.

Hoppas du har en fin kväll
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

20 mars 2011 01:38

Åh så mycket fina saker och just nu är jag nog inne i någon rosa period och tycker självklart att allt ser ännu finare ut. Det kanske är tur att det inte finns så roliga affärer här då skulle jag inte kunna hålla mig borta.
Kvällen blev ingen hit men nu är jag hemma iaf och hoppas kunna sova någon timme inatt. Hoppas ni får en fin söndag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

20 mars 2011 07:45

Ja du då blir det ännu mer frestande. Jag har inte handlat så mycket på sista tiden för jag måste spara till semestern. Ser att nåt hänt så jag får gå in och kolla

Det var i natt det var fullmåne så jag har själv sovit dåligt

Ha en fin söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards