Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

En härlig promenad!

Av Malin wiper - 17 mars 2011 13:05

  


Så här ser det ute nere vid ån nu och det smälter så det knakar än om det mest är varmt i solen. Det är så otroligt vackert ute nu så man bara njuter.

 

        

 

  

 

Efter promenaden är jag på väg in mot samhället för att handla och fika. Här håller dom på med att förbereda för en tunnel under järnvägen.

 

    

 

  

 

Dom har lagt upp en massa material på andra sidan.

 

  

 

  

 

Här arbetas det för fullt med grävskopan

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  

 

  

 

Den här lekparken blir nog inte kvar, hoppas den bara flyttas mer mot Folkets Hus. Annars brukar det vara rätt fullt där med mammor, pappor och barn.

 

  

 

  

 

Min man och hans grupp håller till i källaren på detta avlånga vita hus som inrymmer "Arbetsmarknadsenheten"

 

  

 

Här ser ni ett gammalt vattentorn i trä som inte används längre men det är kul att det får vara kvar som en prydnad. Höghuset som ni ser finns det två av och dom byggdes för några år sedan. Det är såna här 55+ boenden. Man måste var minst 55 år för att få bo där.


   

  

 

 

Utanför vår andra klädbutik hängde dessa korta jeansjackor. Tänk om man hade sparat alla jeansjackor man haft ändå. Fast dom skulle ha varit alldeles för små eftersom jag vägde mellan 55-63 kg på den tiden. Affären heter "People" clothes for men and women. Numera kan jag inte köpa nåt där eftersom det är för små kläder för mig. Jag får hålla mig till klädbutiken "Selma" och det är jag supernöjd med.

 

       

 

Klicka här för att kolla på andra jeansjackor. Dom har blivit otroligt dyra. Jag har haft jeansjacka för några år sedan men då i en kakigrön färg och längden till låren. Den jackan skall finnas kvar på vinden men jag har inte hittat den än...   

 

   

 

Såg i Aftonbladet att overallerna för kvinnor nu kommit tillbaka. Jag hade en sån hel overall i vinrött på 80-talet. Då hade man uppknäppt flera knappar och hade en fin polotröja utan ärm under. Sen hade jag ett par stövlar med klack under overallen. Nu finns dom i många utföranden men denna var mest lik min utom färgen. Man gick på dans i dessa också för dom var rätt tunna och man hade snygga smycken till mm. Klicka här för att komma in på en sida med mode och annat från 1950-1989 

 

 

Detta är nog det virrigaste och hoppigaste videoinlägg jag gjort...  Jag blev lite halvt illamående och yr själv när jag kollade på det...  Välkommen på en skakig färd. Jag är lite uppstressad och allt skall gå fort just nu...  

 

Ha en fin dag....      

       

 
 
Ingen bild

Mia

17 mars 2011 15:59

Härligt att få se hur Vaggeryd ser ut runtom stationen :) Hoppas att de kommer att behålla lekplatsen som är en fin mötesplats för familjer. Det blir väl en nymodig EU-anpassad antar jag. Å dessa overoller. Jag kommer inte ihåg vilken färg jag hade på min men att jag hade en det vet jag. Min äldsta fick en av sin pappa i julklapp, en nymodigare såklart. Minns inte märket. När det gäller jeansjackor så har min pappa sparat sin men jag har ingen sparad tyvärr. Allt som var förr kommer igen. Kram

Malin wiper

17 mars 2011 16:12

Synd bara att jag inte fick fram det riktigt med mina svängningar på kameran ;) Kul att du haft en sån overall också ;) Det skall bli spännande att se hur tunneln blir. Ja du allt kommer tillbaka.

kram

 
Maya

Maya

17 mars 2011 18:27

Vad roligt med videoklipp igen! Nu hör man verkligen Din Sundsvallsdialekt hihi ;) Har en kusin som bott där och ska flytta tillbaka dit igen. Roligt att se hur det ser ut i Din stad, undrar bara hur många invånare Ni har där?

Overall ja, jag minns att min mamma sydde två overaller åt mej när jag gick i mellanstadiet. Den ena var lila och den andra lavendelblå, den senare hade jag på min examen i årskurs 5. Sedan var det poppis med pannband då, minns att jag hade ett ca 1cm smalt pannband som var guldglittrigt. Även smala skärp i lack eller glitter var poppis. Kul med gamla minnen :)

Kram på Dej!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 mars 2011 18:35

Tänk att jag har min gamla dialekt kvar efter så många år ;) Kul att du har en kusin därifrån. Jag skulle inte vilja flytta tillbaka för dom har sån dålig vård och inget är sig likt från förr, mycket sämre tycker jag när jag varit dit och hälsat på. Jag hade också pannband ;) Nu blev jag lite nostalgisk fast jag var ju inte purung på 80-talet men var mycket ute och roade mig och följde med i modet. Ja du det är kul med gamla minnen

Ha en fin kväll
kram

 
Margit

Margit

18 mars 2011 00:18

Vilken HÖJDARE!!! Att få lyssna till din röst!!! ja viis hörs det att du är Norrlänning..från Sundsvallstrakten..om jag minns rätt!! Det var SÅ roligt att få höra dej!!!! Och se bilderna också!!
Kram och Godnatt!!!!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

18 mars 2011 08:16

Jag har haft inne bättre klipp förut där jag pratat. Kul att jag har dialekten kvar fortfarande men lite uppblandad med rikssvenska. Kul att du tyckte det ;)

Då önskar jag en fin fredag istället

varm kram

 
Annelie

Annelie

18 mars 2011 12:31

Det var riktigt roligt att få höra din röst.. tack för rundvandringen.
Alltid roligt att få kika på alla andras hemorter.

Du ger mig såå många ideér, men sen äré ju sååå jäkla svårt att få till de oxå,, som detta med att videofilmen i sin hembygd,, jag kan ju också filma med min kamera.

Ha en underbar helg ihop med din älskade man.. // Varm kram

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

18 mars 2011 17:58

Vad kul att tyckte om att höra min röst ;) Jag har haft klipp inne förut också där jag pratat men detta var mycket sämre och skakigare. Det är inte lätt att filma när man är snabb och inte kan göra nåt långsamt

Han en underbar helg själv med din älskade man

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards