Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Morgonrocksmannen!

Av Malin wiper - 1 mars 2011 09:09

  


Vi vaknade 08.30 och har sovit lite dåligt båda två. När vi ätit frukost så såg vi änderna vänta på sitt morgonmål. Här är min man på väg ut med en omgång solrosfrön.

 

      

 

  

 

Varning!!!. Här ser ni morgonrocksmannen...  Han kunde inte vänta tills han var klädd...    När jag förbjöd honom så sa han att han sett flera personer som gått ut och hämtat tidningen i morgonrock. Nu har i alla fall änderna fått mat... 


   

 

Den här Star wars inspirerade morgonrocken (Jedi morgonrock) hittade jag här Stället heter "Coola prylar.nu"

  

   

 

I går började jag att sicksacka 5 klädnypeklänningar med förkläden. Så här rörigt blir det när man inte har nåt syrum att stänga in sig i utan måste sitta vid rumsbordet. Vi har en källare som är på 75 km som går att inreda men vi har varken råd eller ork sen vi blev sjuka. Nu i vår så måste vi skrapa och måla alla våra fönster och det kommer att ta tid. Om jag haft möjlighet att inreda källaren så skulle jag göra en liten biograf i ett rum. I ett annat en spaavdelning med bubbelkar. Tvättstugan skulle jag renovera upp helt. Sen skulle jag ha en liten bar nedanför trappen. Då återstår ett rum som då blir hobbyrum. 

 

    

 

   Hoppas ni får en fin tisdag...  

 
 
Pisan

Pisan

1 mars 2011 09:53

Här matar vi fåglarna också. Det är mest koltrasten som käkar, men även lite små gråsparvar. Jag belamrar också köksbordet när jag pärlar för jag har inte heller någon annanstans att sitta. Har önskat mig ett hobbyrum nu i flera år men först måste vi hitta en större lägenhet. Ha en fin tisdag vännen! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 mars 2011 10:03

Vi matar också vanliga fåglar ur en fröautomat. Ja då vet du hur det är att ha trångt och det blir stökigt fort.

Ha en fin tisdag själv
kramar

 
Ingen bild

Systern

1 mars 2011 12:45

Hu, så förskräckligt! En karl i morgonrock, jag tror jag dånar ;-) Förstår inte riktigt vad det är som är så förfärligt att visa sig på tomten med morgonrock? På sommarn kan man ju gå omkring i badkläder...
Så en helt annan sak: Var har ni köpt ert matbord i rummet, skulle vilja ha ett sådant som kan bara både stort och litet.
Ha en bra dag!
kram fr Maria

Malin wiper

1 mars 2011 12:51

Hallå syrran! Det är bara jag som är lite gammalmodig och pryd ;) Vi har köpt bordet på IKEA och det var rätt billigt. Det går att fälla ihop på båda sidorna så det blir litet.

Ha en bra dag
kram

 
Stevie

Stevie

1 mars 2011 13:52

Coolt att hämta blaskan i morgonrocken :)
Själv har jag gått ner i tvättstugan i min morgonrock!
:)
Häftigt att ha ankorna utanför Huset,
eller föder ni upp ankor?!
:)
Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

1 mars 2011 14:02

Det är bara jag som är lite pryd ;) Häftigt att du går ner i tvättstugan i morgonrock ;)

Vi föder inte upp änder men dom kommer upp ändå för att söka föda. Matar man dom så stannar dom kvar över vintern. Vi hade svanar förut också men det gick inte i längden att mata in dom för dom kom upp till huset och ställde till det.

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Mia

1 mars 2011 14:21

Bara så härligt att se din härliga morgonrocksman. Det är så skönt att kunna göra så. När jag bodde i hus fick mina grannar stå ut med att jag gick ut i nattlinne på kvällarna och hängde tvätt på sommarkvällarna... hi.. jag tycker att man ska kunna vara som man vill där man bor. Sen finns det ju gränser såklart.
Vilka goa planer du har för källaren. Önskar jag kunde ha hus men det är bara att gilla läget som jag för tillfället inte gillar så bra med tanke på influensa i kubik. Men jag är så glad för jag hämtade nyckeln till garage som jag väntat på ett tag till min bil. Taket är inte så högt i garaget så jag fasade eftersom jag har box på taket. Men yiipii, det var p r e c i s som hela paketet gick in. Ibland ska man ha turen med sig. Annars hade jag fått problem. På och av med den varje gång man behöver den och vi med det vi har så är det ingen "hit" precis... Ha en fin dag. Kramar fr Mia i Kba

Malin wiper

1 mars 2011 14:49

Ja du det är nog bara jag som är lite pryd ;) Vad härligt det lät med nattlinne en varm sommarkväll ;) Du har så rätt så. Tråkigt att du drabbats av en sån jobbig influensa. Vad bra att bilen med boxen kom in i garaget.

Krya på dig och sköt om dig
varm kram

 
Maya

Maya

1 mars 2011 15:27

Härlig morgon för Er att kunna gå ut sådär. Är också lite pryd men tycker ändå det är bättre med morgonrock än i bara kallingarna som jag såg en granne hämta tidningen en gång. Tror han fick nån utskällning av frugan för numera är han klädd haha. Jag har när jag hämtat posten nån gång lånat sambons gigantiska jobbarkängor och haft målarkläder på mej (målar ju både i rum och på tavlor) så jag har verkligen känt mej "osnygg" hahaha.

Det är roligt att sy, men tyvärr klarar jag inte av det längre p.g.a nacken. Sorgligt faktiskt eftersom jag tycker det är roligt, sydde mycket förr. Min mamma är f.d sömmerska (utbildad, jobbade bl.a på Hettemarks i Enköping) så jag har haft en duktig lärarinna. :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 mars 2011 15:56

Jag klarar inte av heller att sy på samma sätt som förr. Får dela upp momenten och inte sy så ofta. Långa perioder går det inte alls. Vad kul att din mamma har varit sömmerska. Hettemarks känner jag igen. Förstår att hans fru skällde ut honom när han gick ut i kallingarna ;)

kramar

 
Cattis

Cattis

1 mars 2011 22:25

Hejsan!
Det här med att gå ut i morgonrock och hämta tidningen på morgonen är för mig "bo i hus"
Jag har minnen av det sen jag bodde med mina föräldrar i hus.
Jag skulle kunna göra det nu också och sen sätta mig på altanen på sommaren med en kopp kaffe men jag prenumererar inte på någon tidning. :)))
Men i morgonrock går jag ut och dricker mitt kaffe. Till och med idag när solen sken så härligt.
Riktig vårkänsla hade man idag.
Härligt. Äntligen.
Dina drömmar om hur du vill ha din källare låter kanon. Drömma ska man göra för vem vet om de en dag kan slå in.

Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

2 mars 2011 07:31

Ja du har så rätt så men nu var det mitt i vintern ;) jag är lite löjlig. Härligt att du har sol hos dig. Här är det bara grått och trist. Hoppas min dröm slår in ;) bio är viktigast.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards