Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Glad morgon....

Av Malin wiper - 8 oktober 2009 09:40


  

I dag vaknade vi till ett dimmigt Småland. Dimma kan också vara vackert. Jag blev så glad när jag gick in på bloggen och såg att Kajsa Varg som jag efterlyste i går inte alls är försvunnen. Det hade blivit nåt fel med ett "s" i hennes bloggtitel men nu är allt som vanlig igen. Härligt med en positiv början på dagen.

 

   

Detta nästan döda spöklika äppelträd skall min man såga ner så fort han kan. Nu har det stått där och sett ut som en skulptur länge nog Glad.

 

  

 

I kväll 18.00 har jag blivit kallad på ett möte av F-kassan. Vi skall hålla till på Biblioteket och det blir säkert mycket folk. Dom skall prata om pensionen. Enligt kallelsen så kommer dom att ta upp nyttan av att arbeta så länge som möjligt för att få en ordinär pension. Dom som inte kan arbeta längre då p.g.a sjukdom?. Räcker det inte att man arbetat sen man var 14 år för att få sin rättmätiga pension?. Jag kommer nog att bli på dåligt humör och ställa obekväma frågor. Är redan uppretad. Nej nu får jag inte förstöra den positiva stämningen som infann sig när jag gick in på bloggen Glad. 


 

Min man kom hem med en tändare som jag har sen förut men denna skulle han behålla själv. Den är i form av en motorcykelmotor och min är i silverfärgat men hans är svart ovanpå och jag skulle vilja ha den också till min samling så jag får nog bearbeta honom lite. I går skojade jag med honom och sa att jag ville köpa den Glad Har inte fått nåt svar än Kyss

 

    

              

Man drar upp knappen och sen tänder man genom att trycka den bakåt. 


 

Nu önskar jag er alla en härlig dag       

 

 


Musik från filmen City of Angels.

 
 
Pisan

Pisan

8 oktober 2009 10:19

Vad trolskt det ser ut med dimman :-) City Of Angels är en underbar film. KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
carri

carri

8 oktober 2009 11:04

Hejsan ! Försök att hålla dig på ett bra och jämt humör på mötet. Och äppelträdet såg verkligen spökligt ut...hua..

Var från norr är du ? 30 minus låter som mina hemtrakter.
Kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

8 oktober 2009 11:21

Carri: det gör jag alltid, ville bara få ur mig lite i bloggen ;)
Jag kommer från Sundsvall ursprunligen men bor nu i Småland

Ha en fin dag
kram

Pisan: Ja det är lite trolskt men nu är solen framme igen.
Ja den filmen är magisk

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

8 oktober 2009 11:37

Härlig bild på trädet o dimman,,Håller med ser riktigt Trolskt ut,,Jaa kan tänka mej att du kommer att bli uppretad på mötet,,Bara ordet FÖRSÄKRINGSKASSAN får mej att ilskna till pga av såååå Mycket sjabbel ifrån deras sida..
Ha en go dag iallafall..Kramen

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
iesson

iesson

8 oktober 2009 11:46

City of Angels är såååå bra! Det var länge sen jag såg den. Känner jag måste se om vi kan hyra eller köpa den! Musiken gör ju sitt till också självklart!
Här i stockholm är det ett underbart höstväder. Gubben fick dock skrapa rutorna imorse på bilen. Hoppas kylan lungnar ner sig så de vackra löven får finnas kvar ett tag till. Ha en fortsatt bra dag! ((kram))

http://iesson.bloggsida.se

 
Petra

Petra

8 oktober 2009 11:58

Ja du jag har jobbat sen jag var 17 år sen har jag varit sjuk i några år och då straffas men direkt!! Hoppas mötet går bra och att du ställer MÅNGA obekväma frågor där :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

8 oktober 2009 12:01

Lisa: Ja det var så trolskt. Samma här bara ordet F gör mig upprörd för så många har blivit illa behandlade.

Ha en go dag själv
kram

iesson: Ja filmen är magisk och musiken bra. Då har du samma höstväder som vi har, nu är solen framme igen.

Ha en bra dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 oktober 2009 12:08

Petra: Ja och sen när man blir sjuk och har betalt hög skatt till sina försäkringar då får man inget. Undrar vart alla pengar tagit vägen. Vi är bestulna helt enkelt och det gör en vansinnig.

Ja jag skall ställa en del frågor.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
carri

carri

8 oktober 2009 12:42

Hejsan ! Det är just det fina med att blogga, man kan rensa och få ur sig ett och annat. Ha en bra dag ! Kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 oktober 2009 17:10

Vackra bilder av morgondimman - älvorna dansar, sa min mamma. Och jag var säker på att jag såg dem om jag tittade väldigt noga...
Häftiga tändare :) Och lycka till på mötet ikväll!
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 oktober 2009 17:26

Carri: Ja verkligen. Nu har jag rensat mer ;)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 oktober 2009 17:28

Lambergsfrua: Ja dom blev bra. Nu är det mer regn i luften. Vad fint din mamma uttryckte detta med dimma.

Tack snälla du kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards