Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2024

Bandyfinalen i Västerås, Pitcher's Pub, Lars Winnerbäck och Candy Dulfer

Av Malin wiper - Måndag 11 mars 09:45



 

Nu har dom klätt in julkulan med rosa tyg på Sigmatorget, och på denna står det Bandyfinalen Västerås. Klicka här för att läsa om att Västerås blir värdstad för SM-finalerna i bandy 2024 

                                 


 

Så här ser julkulan ut i vanliga fall. Den har stått där i ett antal jular nu och förgyllt Sigmatorget


 

Här ser man Pitcher's Pub på Stigmatorget i Västerås. Det är en pub som vi varit på ett antal gånger genom åren vi bott i västmanland. Puben är i lite gammal stil och såna fanns det rätt många av när jag bodde i Göteborg. Kul när det finns flera pubar och alla inte ser likadana ut. Klicka här för att se när vi besökte Pitcher's uteservering i juni 2023

 

                                                      

Klicka här för att läsa när det var en skjuning där. Klicka här för att läsa om vad som står om Pitcher's i VLT. Ser ut som att dom kommer att lägga ner så småningom efter 20 år. Det känns väldigt tråkigt

 

        

Lars Winnerbäck med Vår tid.


 

Här gick vi förbi Café Malin för några dagar sen. Det är ett café som bara är öppet från 1 maj och sen är öppet över sommaren. Vi har varit dit några gånger genom åren men det var längesen nu. Vi satt då på andra våningen och det är en stor fin lokal


 

En fin gammal lampa som hängde från ett gammalt stenhus


 

Lite gamla byggnader som fått stå kvar nära centrum


 

Det är så mysigt att gå igenom dom gamla områderna med kullerstensgator som är rätt smala. Husen står tätt men det känns ändå inte instängt för det finns så mycket att titta på


 

Här kan man gå ner över bron och det har vi gjort många gånger och då  kommer man till slut in till centrum. På höger sida ligger en kyrkogård och dom 4 minneslundarna


 

En skylt som blivit så sliten och klottrad på så den ser nästan ut som en psykedelisk tavla. Det framkallar ett minne där min sons pappa och jag var ute på en resa till Danmark med vår Austin Healy Sprite, och sen till Amsterdam. Vi tältade i Köpenhamn och sen gick vi på en känd klubb där det var först lite jazzmusik och helt plötsligt så ändrades allt och väggarna fylldes med psykedeliska mönster och psykedelisk musik spelades för fullt.

 

                                                            

Namnet på klubben var Montmartre men nu heter klubben Jazzhuset Montmartre. Det jag inte förstod då men senare var att den som spelade i början på klubbscenen var Ben Webster som var där med sitt band. Han var en berömd tenorsaxofonist som gick ur tiden redan 1973 i en ålder av 64 år. Klicka här för att höra Ben Webster spela. Klicka här för att läsa en historik över den legendariska klubben Montmartre

 

Klicka här för att se hur jag och bilen såg ut på den tiden


 

Jag såg denna stolpe som jag inte vet vad den är till för. Kände för att göra den lite roligare i Photoshop med bilder jag lånat från Clipart Library. Jag tänkte sätta dit tänder där det ser ut som en mun men jag hittade inget passande så figuren får vara tandlös och bara gapa

 

         

Ladies of Soul 2015. Ett klipp min son tipsade mig om. Saxofonisten Candy Dulfer känner jag till och har haft klipp i bloggen med för några år sedan. Sen har vi några fler i klippet: Berget Lewis, Edsilia Rombley och Glennis Grace. Detta var vekligen häftigt och underhållande, vilken trumslagare dessutom. Jag hade inte haft nåt emot att vara där och då hade det varit svårt att sitta stilla. Önskar er en härlig början på en ny vecka. Solen skiner för fullt så för oss är det bara att ge sig av ut 



                  



#Bandyfinalen #Pitcher's #Lars #Malin #lampa #kullerstensgator #Ben #stolpe #Candy

 
 
Maria

Maria

Tisdag 12 mars 23:07

Så härligt med sol. Här lyser den mest med sin frånvaro, den tittade fram ett par timmar på eftermiddagen, trots att väderprognosen visade sol hela dagen så fick vi nöja oss med en skärv bara.
Lars Winnerbäck är min husgud (tillsammans med Ulf Lundell och alla gamla proggare :), lyssnar på honom om jag inte lyssnar på skvalradion eller ljudböcker. Har ständigt lurar i öronen när jag är ute, men jag hinner höra fågelkvitter också, innan jag sätter i lurarna. Det är något speciellt med fåglarna om våren.

Trevlig vecka,
önskar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Onsdag 13 mars 00:09

Vad tråkigt att ni inte har sol hos dig. Hoppas den dyker upp till helgen. Jag gillar Winnerbäck också men inte Ulf Lundell lika mycket.

Det är verkligen nåt speciellt med fågelkvitter. Jag blir glad av det.

Ha en fin kväll och sen en härlig onsdag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards