Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 januari 2024

Röda Korsets second hand i Västerås och Scorpions

Av Malin wiper - Tisdag 9 jan 19:45

 

I förmiddags tog vi en tur ner till centrum och då fikade vi på Röda korsets second hand. Min man tog Oboy och jag kaffe. Till detta wienerbröd med äppelmos som kändes lite som en paj, jättegoda

 

 

Kelly som är chef för Röda Korset sa att dom hade 50% nedsatt på väskor, textil och böcker. Här ser man några av väskorna i deras ena skyltfönster. Jag har alltid vurmat för återbruk så jag har besökt second hand så länge jag minns, ända från början. Då står man upp för miljön så mycket man kan. Detta Röda Korset har så bra saker så det är hela tiden massor av folk som kommer in och handlar. Bra priser, en härlig blandning, vänlig personal och gott fika mm

 

 

Det ingår även dokumentportföljer och resväskor i det nedsatta priset

 

 

Här ser man en sån resväska som fanns då jag växte upp. Denna var lite mindre än den vanliga resväskan. Såna kan man nu göra roliga möbler av som jag visat i en del andra inlägg. Ett ex är att sätta stolsben och ha till bord, eller göra barskåp av en sån gammal väska. Klicka här för att se lite mer vad man kan skapa. Klicka här för att se ännu fler exempel.

 

 

När vi var dit så hade dom fullt upp att göra med att hänga ut alla tyger som var nedsatta med 50%. Här är en av ställningarna dom hänger på

 

  

Vi köpte en pläd i plysch för endast 13 kr och den såg nästan ny ut. Vi har en i liknande mönster som dekoration på vår säng och den använder vi ofta till att värma oss med också. Det är aldrig fel att ha en extra pläd då man har besök som ligger över. 

 

 

Här började det fyllas på också med tyger av alla de slag

 

 

Här lite av böckerna som också är 50% nedsatta. Dom har flera bokhyllor fulla med böcker så det finns verkligen att välja på

 

 

En hylla med barnböcker

 

     

Nu har dom klätt på provdockorna nya kläder igen och det är riktiga festkläder till bra priser

 

                               

Trosa Möbler 

 

En festklänning i blå sammet

 

       

Scorpions med Drive 

 

I dag har vi varit på bio och det var det ett bra tag sen vi var men nu skall det bli ändring på detta. Filmen började 15.15, men jag skriver om den i morgon. I dag promenerade vi hela 10,13 km så vi har verkligen fått motion. Ha nu en skön kväll

 

                               

 

 #Röda #wienerbröd #väskor #tyger #böckerna #kläder #Scorpions

 
 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

Onsdag 10 jan 06:50

Så snyggt och välordnat de har på Röda Korset. En fröjd att se och jag får lust att gå dit och handla. Här finns second hand men inte särskilt trevliga, på samma sätt som den du visar.
Ser framemot att få läsa om ditt biobesök. Imorgon skriver jag också om biograf...
Ha en fin dag! Varm kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

Onsdag 10 jan 08:40

Dom har verkligen fått ett bra Röda Kors här och som du säger välordnat. Tråkigt att ni inte har så bra second hand där. Det är ju en ny chef och hon är så drivande och bra och så har hon bra medarbetare

Vad kul att du också skall på bio

Ha en fin dag själv
Stor varm kram
från Malin

 
Göran

Göran

Onsdag 10 jan 14:53

Wienerbröden såg verkligen smarriga ut. Även här finns några gamla kondis kvar som gör supergoda wienerbröd. Eclair på Skönsmon och Pallas nere i stan. Fast med äppelmos har jag aldrig smakat.
Igenkänning var det på resväskorna. Särskilt den bruna, såna hade nästan alla när jag växte upp. Även min familj.
Kul med Loppis. Ibland gör man riktiga fynd. Som mitt gamla våffeljärn med gjutjärnslaggar från 60-talet. Eller min s.k råkostkvarn, en trebent skapelse som man sätter olika skivor i och vevar runt så skivar, river eller strimlar den. Brukar använda den till Jansson och potatisgratäng bland annat. Hade en i plast först men den gick sönder. Då fick jag tag i en av aluminium på just en loppis. Säkert 25-30 år sen men den lär hålla åtminstone under min livstid.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

Onsdag 10 jan 15:03

Dom var verkligen goda. Vad kul att det finns några gamla kondis kvar i där. Pallas kom jag så väl ihåg och även Eclair. Nu blev jag nostalgisk ;)

Dom gamla resväskorna var rätt fina ändå. Vad bra att du gjort såna fynd och sånt fungerar ju även i dag för dom var hållbarare förr

Otroligt att sånt håller i så många år.

Vi kom nyss hem från en promenad

Ha nu en skön dag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards