Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2023

Promenad, vattentorn och en skata

Av Malin wiper - 17 september 2023 10:45


  

I går tog vi två promenader i närområdet men jag kunde inte gå lika fort som förut så vi promenerade långsamt. Jag blir nu tvungen att träna upp mig för det är ingen höjdare för mina nack- och ryggskada att inte kunna promenera. Jag har yrsel från nacken och overklighetskänslor plus att jag känner av min knäskada som inte gjort nåt väsen av sig på flera år. Därför kändes det så otroligt skönt att komma igång igen. Promenaden blev 4,56 km sammanlagt. Så i dag är jag lite bättre i kroppen så vi fortsätter promenera 2 gånger/dag.


 

Här fotade jag en stol som stod lutad mot ett träd och sitsen hade fyllts med blommor. Detta såg jag framför ett bostadshus så dom hittar på lite kul i vårt område


 

Här är nu blomlådorna tomma men då har dom satt ut en rosbukett som ligger på mitten av balkongen. Vet inte om dom är äkta eller konstgjorda blommor men det var i alla fall ett kul blickfång. Till vänster står två ljuslyktor


 

Framför ett annat hus i våra kvarter så ser man denna betongkruka med blommor som blommar för fullt

 

 

Än så länge så blommar det vidare på balkongerna


 

Vi gick vidare och vid nästa huslänga som fanns såna här trädgårdsmöbler på flera ställen. På ett av dom satt lite folk som umgicks och hade en härlig konversation


 

En färgstark huslänga där man ser en snutt av vattentornet som inte är långt ifrån vårt bostadsområde. Förr kunde folk gå upp där och kolla utsikten och även äta på en restaurang

 

Klicka här för att läsa några rader om vattentornet och se en bild




  

När vi gick förbi detta ställe så fick jag höstkänslor när jag såg trädet. Jag är ju en höstälskare så jag blir glad då löven ändrar färg och den tryckande värmen försvinner


Jag kollade in en papperskorg för det satt en skata där som letade efter mat. 


 

Här har den fått syn på mig så den vänder huvudet åt mitt håll. 

 

        

De tjuvaktiga Skatorna

 

                                                     

 

Solen skiner och vi har 13 grader varmt på morgonen men det blir nog som i går. Det har regnat lite i natt för jag vaknade och kunde inte somna om direkt så jag tittade ut och gatorna var blöta. Sen satt jag i tv rummet en stund innan jag gick och la mig igen. Jag önskar er nu en vilsam eller fartfylld söndag



#promenader #stol #rosbukett #trädgårdsmöbler #vattentornet #skata

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards