Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2023

FORD 65 A MUSTANG, Honda Motorcykel, elmoped och Sala Storband

Av Malin wiper - 21 augusti 2023 07:00


 

Jag såg en röd Mustang från köksfönstret häromdan. Det är en Ford 65 A Mustang från 1966. Vi har flera parkeringar här och dom är så fint upplysta på kvällarna. Sen har vi ett jättestor fin byggnad för cyklar och det är också upplyst med lampor och ser nästan nybyggt ut och är en röd lång träbyggnad. 

 

                                    

Walmart                              

 

Här lite snett från sidan och den såg väldigt välskött ut. Jag har inte sett den här förut

 

       

Ford Mustang 1966


 

I går tittade jag ut från köksfönstret och då stod det på bakrutan: Just Married och på motorhuven mot framrutan låg det nån slags utsmyckning. 

 

                                        


 

På radiomasten baktill på bilen hade dom spänt fast en bukett. Kul när sånt här dyker upp


 

Jag fortsätter med det som blev ett rött tema. Detta är en Honda Motorcykel som jag såg på en parkering i centrala Västerås


 

Den var väldigt mäktig och såg rätt ny ut


 

Det tar inte slut än för jag såg samma dag en trehjulig elmoped som stod utanför Röda Korset där vi var in och tog en fika. Jag kan inte hitta nån som liknar denna på google. På framsidan står det Power Fashion och på sidan Super One. Det finns hur många modeller som helst av en sån här trehjuling så det är omöjligt att hitta

 

Klicka här för att komma in på en sida som SmålandsJennie tipsade om när det gäller såna här trehjulingar.


 

Samma dag köpte vi varsin varmkorv med bröd på Pressbyrån på Vasagatan. Där har dom den godaste varmkorven för den är riktigt varm och är inte så kompakt som en del andra är utan liknar och smakar som dom man åt förr

 

 

Här ser man lite av Vasagatan. Där finns långa bänkar på båda sidorna av gatan. När det är fint väder så är det nästan fullt på bänkarna

 

I går eftermiddag började det regna så vi åkte inte ner till Stadsparken för att lyssna på storbandsjazz med Sala Storband. Vi kom inte ut alls för vi tog en vilodag och fick även lite städat. I dag skall jag till Specsavers för att testa synen nu när det gått så många veckor efter ögonoperationen. Min man köpte 3 par glasögon där för nåt år sedan och han är supernöjd. Det kostade 7000 kr för alla tillsammans och dom är redan betalda. Klicka här för att se när han fick hämta sina nya glasögon i mars 2022

 

        

Sala Storband med Candle In the wind. Elton John cover. Hon som sjunger heter  Petra K Martin 

 

Slutord:

 

Jag har nu bestämt mig för att ändra tillbaka detta med era kommentarer igen. Ändrade till att dom kom in automatiskt fast jag inte svarar på dom på en gång. Nu har dom kommer in direkt några dagar och jag svarar på dom då jag har möjlighet och är hemma. Det blev helt fel för mig för jag missade två kommentarer så det blev lite rörigt. Så nu kommer inte era kommentarer in förrens jag svarat på dom som det var förut. Är det så att nåt händer och saker inte fungerar så kommer här en mejladress som jag har extra för detta med bloggen, om ni vill ha tag på mig.

 

wiperium@hotmail.com

 

mejladressen finns även i min presentation om man klickar under min profilbild så kommer man dit. Ha nu en skön början på veckan

 

 

#Mustang #Married #bukett #Honda #elmoped #korv #bänkar #kommentarer

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

21 augusti 2023 09:54

https://batterifordon.se såg ut som något liknande under deras begagnat

Malin wiper

21 augusti 2023 12:49

Tack för tipset!. Då skall jag kolla. Kom nyss hem

Ha en skön början på veckan
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

21 augusti 2023 12:13

Ett fint blickfång när du tittar ut och ser den röda bilen.
Motorcykeln så läcker och så den lyser upp och trehjulingen så bra för folk som behöver komma ut av vissa anledningar. att kunna ta sig fram.
Visst var varm korven godare förr kan jag tycka när man köpte i korvståndet. Eran ser så god ut.

Då förstår jag med kommentarerna, men du skall göra som du tycker är bäst. Men nu vet jag varför. Du skämmer bort en.

Ha en fortsatt bra början på veckan!
Varma Kramar!

Malin wiper

21 augusti 2023 12:52

Ja det var verkligen härligt. Rött lyser verkligen upp. Det är toppen att det finns såna trehjuliga mopeder.

Detta är den första varmkorv vi ätit som smakar som förr så vi njöt verkligen ;) ;)

Jag tycker innerst inne att det är bäst att kommentarerna kommer in när jag svarat på dom.

Jag gillar att skämma bort ;) och rätt skall vara rätt och fungera. Jag vill vara mån om mina härliga besökare

Ha en fortsatt fin dag du också

Varma kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards