Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2023

Brödet & Fiskarna, USB Hub, sengångare, Ford och New Busker David Hayden

Av Malin wiper - 12 augusti 2023 10:00



 

När vi var tillbaka i Enköping för att lämna av min son i måndags så ville vi inte skiljas åt direkt. Vi gick först in på Bröderna & Fiskarnas second hand innan vi fortsatte på nya äventyr

 

 

Där fick vi tag på denna glasbehållare som vi skall ha en ljusslinga i men vi har inte hittat nån sån än där man har ett plastfodral med batterier. Nu finns bara såna med kontakt och det är mest på jularna som såna vi skall ha säljs. Vi har en men den fyller inte upp glaset så vi måste ha fler eller nån med större lysbollar. Vi söker på second hand hela tiden för där har jag sett såna förut. Det gick inte att få nån bra bild på glaset som ser ut som ett jättestort vin eller ölglas och passar bra på öltunnan

 

        

Ljus & Miljö 

Klicka här för att se en ljusslinga vi hade i vår förra lägenhet. Vi skall åka nån dag till Erikslund och kolla runt på butiker där

 

 

Jag fick en present av min son i söndags i form av en USB Hub med 4 extra ingångar. Figuren är en R2D2 Hub från Star Wars. Jag blev jätteglad och det är en av många figurer från Star Wars jag gillar. Tusen tack min fina och generösa son. Man kan ju säga nu att jag är en Star Wars- nörd i och med att jag sett alla filmer och snart alla serier också gällande Star Wars, plus att jag har fler Star Wars grejer jag fått av min son. 

 

  

Min man och jag fick dessutom varsin plastmugg av min son också. Jättefina till utflykter när vi har kaffe med oss. Den till vänster skall jag ha för ett av mönstren på muggen är i forma av en sengångare, och såna gillar jag trots att jag är alltid själv varit en högvarvare. Min man är nöjd med sin också. Tusen tack!

 

                                                    

T-shirt med sengångare och texten: Life Is good, take It slow från Ubuy 

 

       

The Extreme life of a sloth (sengångare


    

En Toyota Hiace från 1995 såg vi nere vid Enköpings hamn. När dom är så höga så kan man ha dom som en liten husbil. Då slipper man ligga på hotell eller ligga över hos folk man besöker. Jag skulle inte ha nåt emot att äga en sån. Vi har haft 2 husvagnar men husbil känns mycket mer praktiskt

 

  

På vägen till Enköping låg vi bakom en urläcker Ford från 1954

 

 

Fotade då vi gick förbi ett fint hus med en blommande blomlåda under fönstret. Vi var då på väg till Idéträdgårdar i Enköping

 

  

Lika fint med blommorna under det större fönstret

 

       

New Busker David Hayden med Take on me (cover A-ha) Väldigt vacker version

 

Jag kontaktade Bloggplatsen i och med att flera av mina läsare inte kommer in på min blogg längre. Jag fick svar i går att dom nu gjort allt dom kan för att det skall fungera. Dom ville att jag skulle fråga om mina läsare kommer in nu. Så ni som inte kommit in men som nu gör det får gärna höra av sig 

 

Det är 14 grader varmt och övervägande moln med lite solglimtar. Nu har vi lördag och helg så jag hoppas den blir till belåtenhet för er mina kära besökare.

 

 

En gammal gungstol i fin form som jag såg då vi var till Röda Korsets second hand sist. Jag har själv aldrig haft eller suttit i en gungstol. Jag skulle nog bli väldigt yr i och med min nackskada


#Brödet #Hub #Star #plastmugg #sloth #Toyota #Ford #David #gungstol

 
 
Åke

Åke

12 augusti 2023 11:06

Vilken fin hub där :) Och Fården oo la la :)

http://https://nacka144.se

Malin wiper

12 augusti 2023 13:25

Ja du den var häftig och även Forden. Kul skrivet av dig ;) ;)

Ha en skön helg
Hälsning från Malin

 
Kristine

Kristine

12 augusti 2023 13:27

En slik gyngestol har jeg; fikk den til min forrige runde fødselsdag.
Og hadde alltid ønsket meg en.

Med en pute (kudde) under, får både hodet og nakken hvile. Deilig!

Ønsker deg en fin lørdag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

12 augusti 2023 13:39

Vad kul att du fick en sån gungstol i födelsedagspresent. Härligt att få en önskan uppfylld.

Förstår att det är vilsamt att sitta i en sån. Det är kanske ingen dum idé att skaffa en gungstol när man har problem med nacke och rygg som jag även har. Jag måste alltid provsitta ett tag för att se om det fungerar.

Ha en trevlig lördag själv
hälsning från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

12 augusti 2023 18:59

Hade problem med att din blogg kom långt ner på Google, nu kommer den längre upp men inte alltid senaste inlägget som kommer upp först.
Sådan gungstol står i pappas sovrum, kommer från morfars föräldrarhem vad jag vet. Roliga är att det finns en gungstol för barn hemma hos honom med, men den är nog 80 talare, mina barn älskar den, fast dom egentligen är lite stora för dom.

Malin wiper

12 augusti 2023 21:03

Förut låg jag långt upp på google så nåt stämmer inte. Nätets underbara värld säger jag bara

Vad kul att din pappa har en sån gungstol. Toppen att han har en gungstol för barn också. Det finns ju även gungstolar i lite mer modern stil nu. Förstår att barnen gillar gungstolen för dom kan ju gunga och det gillas ju

Kul att se dig. Hoppas allt är bra och jag tänker ofta på när vi bodde i Småland. Måste försöka åka på en nostalgitur dit nästa år.

Ha en fin kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards