Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juni 2023

Röda Korset, Kaja, Duva, midsommarstång och annorlunda bilar

Av Malin wiper - 22 juni 2023 09:15



 

I går åkte vi ner till centrum igen och lämnade in ytterligare tre kassar med saker till Röda Korset. När allt är klart så skall vi nästan inte ha nåt i källarförrådet. Att det blivit så mycket över beror på att vi har inga överskåp ovanför garderoberna. I dag har vi 19 grader på morgonen och ingen sol.


 

En rolig färgstark väska jag såg på en hängare. Kan vara en retro barnväska

 

 

När jag såg denna blomkruka hos Röda Korset så tänkte jag på min mamma. Hade hon levt i dag så hade hon fyllt 100 år i juli, hon blev 93 år. Saknar henne väldigt mycket och vill  bara kunna ringa henne för att prata en stund. Det finns ingen telefonlinje till dom bortgångna tyvärr eller så har dom dålig mottagning.   Tänk så långt bort 1980-talet är nu och det bevisar ju hur fort tiden rusar iväg


 

I går gick vi förbi en restaurang och där hade en kaja slagit sig ner på en av stolsryggarna. När man fotar mycket så ser man sig omkring extra mycket för det händer saker hela tiden som man försöker att inte missa


 

Jag vill också sitta på stolen och kanske få mig en mumsbit, tänker nog kajan


 

En fiskmås ovanpå en gatubelysning. Jag försökte filma den flera gånger för den flög omkring och var nyfiken på en påse som låg på en bänk. Det kanske luktade mat ur den


Nu känns det skönt att få gå omkring i vattnet vid en gatufontän. Jag har både filmat och fotat mer från fontäner med fåglar man det är inte ihopklippt än.


Klicka här för att se ett gulligt klipp från världens enda "Kaninö"


   

Stora Torget såg jag denna midsommarstång som var jättekort och såg lite lustig ut. Jag har alltid kännt mig udda för jag har aldrig gillat att dansa runt varken stång eller gran som barn. Gillar inte heller dessa låtar små grodorna mfl. Vi är alla olika och måste så få vara. Min son känner också så och vi har så många likheter så vi förstår varandra. Min son skall träffa vänner på midsommarafton så vi skall umgås några timmar med min mans bror. Det har varit så mycket med flytten och mina ögon så vi har än inte tagit tag i detta med att bjuda hem dom vi känner och har träffat förut. 


        

En liten pojke på 8 år som spelar gitarr på en gata. Låten heter Apache och han gör det så jättebra och proffsigt. Den låten hörde man annars med The Shadows

 

The Shadows var en engelsk instrumental rockgrupp, som dominerade de brittiska populärmusiklistorna i slutet av 1950-talet och i början av 1960-talet, före The Beatles-eran. De fungerade som även som kompband för Cliff Richard från 1958 till 1968, och har följt med honom på flera återföreningsturneér 


 

Vi gick förbi en restaurang som hade blomlådor runt hela stället och dessutom dubbla, en utanför och en innanför


  

En cykel ligger ovanpå en annan och ett däck från den undre cykeln ligger på toppen. Demolerade cyklar borde ställas ut på utställningar för att visa hur det ser ut och det tillsammans med andra tidsenliga företeelse. kan en sk konstnär ha en utställning med bara tomma tavelramar så hade ju cyklar och annat varit ett snäpp intressantare. När vi var och hälsade på min mans bror en gång i Västerås för rätt många år sedan så var vi in på just en konstutsällning i gamla delen av Västerås och då såg vi nog ut som frågetecken när hela väggarna var fulla av olika ramar men inget inuti utan man skulle föreställa sig konsten själv

 

                                                                                

Clipart Library

       

15 Strangest Cars ever made. Verkligen annorlunda och kul bilar. Det påminner mig om att vi snart har Västerås Summer Meet.

 

 

En bil jag fotade 2013 en regnig dag då vi bodde i Småland

 

I går var det så tryckande varm så jag höll på att flyta bort så jag kände att det måste ändå komma regn. Det gjorde det senare på kvällen så nu känns det lite lättare när man inte badar i svett. Hoppas ni har nåt härligt att se fram emot i morgon på midsommarafton. I dag skall vi städa hela lägenheten för det behövs verkligen. Tack för att ni tittar in till mig mina kära besökare. Hjärtlig hälsning från Malin

 

                               


#kassar #Röda #blomkruka #kaja #midsommarstång #Apache #cykel #cars #Summer

 
 
Ingen bild

Gunilla

22 juni 2023 13:42

Tittade på Röda Korsets hemsida och vad mycket dom har av lite av varje. Krukan så vacker så värdig en kär mor. Retroväskan hur fin som helst med alla färger.

Skall ut och fixa lite var bara inne och bakade en rulltårta som jag gör en bakelse med jordgubbar och grädde, lite gott till midsommar måste man ha.

Träffande att du skrev om rulltårta i går. Tycker det är lätt och fort så det passar mig som tycker undan skall det gå.

En fin midsommarhelg önskar jag dig och maken och ha det så bra!
Kramar!

Malin wiper

22 juni 2023 14:11

Dom har verkligen mycket saker och det kommer in hela tiden nytt. När man sitter där och fikar så ser man hur mycket folk kommer in med. Varje gång är det nåt nytt där

Det låter supergott det du bakar och det var länge sen jag bakade rulltårta och börjar längta igen. Jag kan se dessa rulltårtsbakelser framför mig mums!

Jag och min man önskar också er en fin midsommarhelg. Ha det jättebra själva

Varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards