Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2016

Mamma har somnat in!

Av Malin wiper - 6 augusti 2016 15:13



                      


Min fina snälla mamma somnade in 03.30 i dag. Jag, syrran och våra män har avlöst varandra i några dagar vid hennes sängkant. Hon hade en så stark kropp så det tog tid innan den gav upp och hon fick lämna jordelivet och somna in i lugn och ro. Jag kommer att minnas min mamma med glädje för hon var en sån charmig, rolig och spirituell person. En riktig spjuver som ville alla väl. Just nu är jag så mentalt utmattad och ledsen så jag får inte ur mig mer nu annat än att det känns overkligt och sorgligt än om hon hann fylla 93 år för en vecka sen.                

 

Personalen på hennes boende har varit fantastiska och jag är så glad att dom tyckte så mycket om min mamma. En i personalen utbrast: En dos Aina varje dag skulle alla behöva, det rörde mig djupt och var så mitt i prick

 

      

Nu är båda mina föräldrar borta men inte i mitt minne. Pappa dog för 11 år sedan så tiden går. 

 

Mats Paulson med Visa vid vindens ängar. Det var en av min mammas favoritlåtar.

 

 


                                                  




Jag önskar er kära läsare en fin fortsättning på helgen. Det är lite mycket att tänka på just nu så jag kommer in lite sporadiskt

 

 

 

                                               



#Mamma #Sorgligt #Personalen #Dos #Mats

 
 
Annelie

Annelie

6 augusti 2016 17:26

Jag beklagar verkligen din sorg..även om din fina mamma vart 93 år, så är det ju ändå din MAMMA som somnat in för gott.

Sörj nu i din takt, du vet vi finns.
Vill du prata någon dag, vet du vart jag finns.

Stora VARMA & HJÄRTLIGA kramar... <3 <3 <3 // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 augusti 2016 08:08

Tack snälla du för din omtanke. Det känns så tomt och konstigt. Hon fattas och har betytt så mycket. Snällhet är underskattat.

Uppskattar din fina kommentar Annelie. Stor varm kram till dig. Jag ringer dig en dag då jag är i bättre form

Malin

 
Helga

Helga

6 augusti 2016 20:35

Stor kram till dig!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 augusti 2016 08:08

Tack snälla Helga

kramar tillbaka från
Malin

 
Ingen bild

-Nena-

8 augusti 2016 10:05

Jag beklagar sorgen Malin ❤
Fint du beskriver din mamma och personalens fina ord.

Ta hand om er
Kram

Malin wiper

8 augusti 2016 10:13

Tack snälla du för din omtanke. Mamma var fantastisk och personalen på stället helt underbara

Ha en skön början på veckan

kramar från
Malin
Min man hälsar och tackar

 
Hebbe

Hebbe

8 augusti 2016 10:35

Sänder en varm kram till dig,jag känner så väl igen mig i din beskrivning av din mamma.Min mamma dog denna dag 8/8 för tre år sedan,hon somnade in utan oro i kroppen tror jag,hon sa ofta att hon var färdig,hon blev också 93 år..KRAM.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

8 augusti 2016 12:45

Tack för din fina omtanke. Så härligt att din mamma också känns igen i min text. Tänk att dom blev lika gamla. Skönt att få somna in så fint

Varm kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards