Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juni 2023

Harley Davidson, Stepenwolf, Ekströms Konst, Treat Williams och Bröllopsdag

Av Malin wiper - 14 juni 2023 09:15



  

För ett tag sen på en promenad såg vi denna Harley Davidson motorcykel. Glömde fota registreringsskylten så jag vet inte årtalet

 

Klicka här för att se ett klipp med 7 helt nya Harley Davidson


 

På lite närmare håll så man ser texten

 

      

Här kommer en riktig klassiker med Steppenwolf - Born to be wild. Från filmen Easy Rider 1969. Steppenwolf var ett amerikanskt-kanadensiskt rockband som var framgångsrikt från 168 till 1972. Steppenwolf sålde över 25 miljoner skivor över hela världen. Dom släppte sju guldalbum och ett platinaalbum och hade 13 billboard Hot 100- singlar, varav sju var Top 40 hits

 

                                                            

 

En dag i centrala Västerås såg ja denna eldrivna trehjuling som såg lite annorlunda ut. 


 

Jag hittar ingen som ser precis ut som denna på nätet. Har sökt men misslyckats så jag undrar om nån av er som tittar in vet vad märket är?

 

Några krukor mot en vägg till en restaurang


 

En bild min man tog med sin mobil då vi promenerade  invid Faunapassagen Svartån


 

Ekströms Konst har alltid snygga tavlor och skulpturer mm i sina skyltfönster. Här en tavla med en uggla till vänster och en katt till höger, så snyggt

 

 

Sen gillar jag även lite surrealistisk konst och här ser man ett verk. Ett litet hus på en stor sten. Jag skall nog ta och gå in på denna konstbutik nån gång och fråga om jag kan få fota lite verk där. Jag har tyvärr inte råd att köpa nån tavla men kanske nån liten sak. Sen har vi rätt mycket konst ändå på våra väggar och i en tvårummare så ryms inte så mycket mer


 

Ett staket där en tröja hamnat, och man undrar hur???


 

I går åkte vi in till Hälla Shopping och fick då tag på så fina och jättegoda tomater. Det är inte ofta man får såna goda söta smakrika tomater men dessa från en svensk gård var fantastiska. Vi skall nästa år sätta lite egna tomater på balkongen. 


 

En av många häftiga ögontavlor hos Optalmica

I måndags då jag pratade med en sköterska på Optalmica ögonklinik där jag blev opererad så hade jag även en annan fråga till henne. Nu när jag inte behöver glasögon längre för långt håll så kändes det så konstigt för allt blev mindre. Både blomkrukor, prydnadssaker, tavlor mm. Dessutom så blev jag mindre i helkroppsspegeln och min man såg ännu smalare ut, det är ju bara att tacka och ta emot.   Då förklarade sköterskan för mig att jag hade såna starka plusglas förut så allt blev förstorat, var inne lite på den linjen själv men nu fick jag detta bekräftat. Det kommer att ta tid att vänja sig och hjärnan skall ju även ställa in sig till dom nya linserna.


  Sky News

Jag såg att Treat Williams dött i en motorcykelolycka 71 år gammal. Det känns så tråkigt och det blir bara mer och mer tomt. Treat Williams var en amerikansk skådespelare. Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

      

Treat Williams med låten I Got life från 1979. Den är från filmen Hair som jag sett ett antal gånger. Detta är en av mina favorit- scener ur filmen. Han var gift med Pam Van Sant och har två barn Gil Williams (f. 1992) och Elinor Williams (f. 1998). 

 

  Tradera 

                      

                              

I dag har min man och jag varit gifta i 32 år (Granitbröllop) men hade vi träffats när vi var yngre så hade vi kunnat ha varit gifta i ca 50 år. Vi träffades i mogen ålder och det känns så overkligt att ha varit tillsammans med nån så länge. Vi kompletterar varandra och jag känner mig trygg och älskad av honom. Vi har i alla fall hunnit fira silverbröllop. Jag hoppas få många fler år med min livskamrat. Vi har gått igenom mycket tillsammans som så många andra men har lyckats komma igenom många hotande tunnlar. 

 

Klicka här för att se när vi firade silverbröllop. Klicka här för att höra vår låt som Mr T spelade för mig i början av vårt förhållande. Klicka här för att komma in på ett inlägg och läsa om hur vi träffades

 

                 

En av bilderna vi gjorde tavla av och det har en kristallyta så det ser lite ut som en målning. Brudbuketten hade cericefärgade rosor men på bilderna ser dom röda ut. Min naturliga hårfärg är nästan svart men med lite kopparröd ton son syndes mest i sol. Min man var nästan blond när jag träffade honom  

 

               Nu önskar jag er alla en härlig och kärleksfull onsdag    

 


#Harley #Steppenwolf #Faunapassagen #konst #tröja #tomater #glasögon #Treat #gifta

 
 
wiolettan

wiolettan

14 juni 2023 09:43

Så snygga ni är, en fröjd att få se.
Grattis på er 32-åriga bröllopsdag. Det är ändå en lång tid som ni har varit tillsammans och att ni trivs ihop är ju en förutsättning för att det ska hålla.
Många fina bilder du visar och jag har suttit och bläddrat här och njutit.
Härliga små tomater och kattavlan skulle jag kunna tänka mig att ha bland mina kattsamlingar.
Ha en finfin onsdag och sköt om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 juni 2023 09:48

Tack snälla du. Det är som du säger ändå en lång tid som gifta. Jag har förut varit gift i 7 år med min sons pappa.

Det är verkligen viktigt att man trivs ihop och kompletterar varandra. Kul att du gillar bilderna

Det var så goda tomater men vi glömde att notera vart dom kom ifrån. Kattavlan var verkligen fin, så kul att du har en kattsamling.

Ha en fin onsdag själv Wiolettan

Varm kram

 
Ingen bild

Bittan

14 juni 2023 13:10

Hej Malin!
Grattis på Er bröllopsdag till Er båda! Ett så vackert bröllopskort på Er.❤️🌷
Nu på måndag har vi vår bröllopsdag gifta i 53 år och varit tillsammans i 54 år Tänk vad tiden går och man undrar ibland vart tiden taget vägen vi får hoppas man får vara friska och många år tillsammans
Så fina bilder på din blogg alltid!
Idag har vi så varmt 27+ nu så nu skall jag vila en stund och höra på radion
Ha en bra fortsättning på onsdagen!
Kram från Britt-Marie ❤️

Malin wiper

14 juni 2023 13:45

Hej Bittan!

Tusen tack från min man och mig. Så gullig du är. Vi är verkligen nöjda med vårt bröllopsfoto och det har hållit sig fint i alla år kvalitetsmässigt.

Då får vi båda säga Stort Grattis till er båda som varit gifta lite längre. Ja du när man sitter här med facit i handen så förstår man inte vart tiden tagit vägen.

Vi får verkligen hoppas att vi får vara så pass friska så man kan njuta av tillvaron ett tag till

Så kul att du gillar mina bilder

Vi har också 27 grader varmt nu så det var tur att vi åkte in till centrum i dag på morgonen. Luften står stilla just nu

Tack för din härliga kommentar vännen

Ha en härlig onsdag med din man

Kramar från Malin

 
Ingen bild

syrran

14 juni 2023 18:21

Grattis på Bröllopsdagen! Ni är så fina tillsammans!

kram från Maria

Malin wiper

14 juni 2023 18:24

Tusen tack snälla du/ni. Så gulligt sagt

Kram från Malin

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

14 juni 2023 21:39

Stort grattis till brudparet. 32 år, inte illa alls.
Så vackra ni är båda två på bröllopsfotot, vackra nu med!

Kramar!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

15 juni 2023 07:45

Tack snälla gulliga du. Åren går men man består ;). Vi är väldigt nöjda med bröllopsfotot

Ha en härlig torsdag
Kramar!

 
Ingen bild

Gunilla

15 juni 2023 00:01

Grattis på bröllopsdagen ett så fint foto av er, så vackra.

Tiden går firade 61 år som gifta i maj som var. Var har åren tagit vägen.I dag firade vi maken som fyllde år.

Fina tavlor och huset på stenen var verkligen surrealistisk.
Du har alltid så fina foton att visa så det är en fröjd att titta in. Du lägger ner mycket tanke och energi kan tro.

Tomaterna såg jättegoda ut annars smakar tomater inte mycket.Men de svenska skall väl var goda nu.

Ha en fin torsdag och må så gott!
kramar!

Malin wiper

15 juni 2023 07:50

Tack snälla gulliga du. Ja du tiden går men vi båda består ;) försöker vara lite rolig ;)

Det är ju helt otroligt att ni firar 61 år som gifta. Grattis i efterskott. Då var ni unga när ni gifte er

Kul att du gillar bilderna och det finns alltid så mycket fint att titta på i deras skyltfönster. Tack för dom fina orden. Jag brukar beskära bilderna och även fixa till dom om det behövs. Sen får man ju slänga en del av dom och ta dom som är bäst. Det har blivit en hobby

Du har så rätt i att tomaterna numera som man köper smakar inget eller surt. Därför skall vi odla egna och jag antar att du/ni gör det också. Dom på bilden var dom godaste vi ätit hittills

Ha en härlig torsdag själv och må så gott
Kramar!



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards