Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 april 2023

Blomkomposition, cykel, fläktar, stolar och Vigon Bamy Jay

Av Malin wiper - 25 april 2023 09:15


  

I går när jag promenerade bort till vårt Coop Karlfeldtsplatsen så såg jag denna rabatt som även hade fått lite annorlunda utsmyckning. Blomkrukor staplade på varandra lite snett så dom ser ut att falla men står stadigt. Det var kreativt och påhittigt och sånt gillas.


 

Så här ser det ut på lite närmare håll och stället ligger inte så långt ifrån vårt hus


 

Klart lysande orange cykel som också får en att vakna till


 

Detta är en mer vanlig syn


 

När jag kom till denna rondell så förstod jag att jag gått fel. Fick gå tillbaka dit vi bor och gå den vägen vi brukade. Kompassen i huvudet var lite trögstartad


         

Nu gäller det att förbereda sig för vi kommer att få en lång het sommar. Klipp med roliga fläktar ovan. Just nu har vi bara en golvfläkt för vår bordsfläkt har gått sönder. Jag har en liten fläkt på mitt datorbord med både vanlig kontakt och USB. Sen har jag även en solfjäder i min hylla ovanför datorn

 

Klicka här för att se min USB fläkt


 

Sen var jag då framme vid Coop och där så hade dom såna här krukor med blommor. En kvist stack upp så jag gick närmare och kollade

 

 

På kvisten hängde virkade blommor och det var lite annorlunda och sånt gillas också


 

Här en i rosa och gult


 

Här kommer en lite äldre bild då vi var på en långpromenad innan polleneländet. En liten park med höga stolar som man får klättra upp på för att kunna sitta. Antar att det är nåt slagt annorlunda gym och man får även lite utsikt. Det finns lite andra träningssaker där också men solen sken så skarpt den dan så jag skall fota hela parken en annan gång

 

                                                  

Stolarna var inte fullt så höga som dom på bilden som är domarstol för tennis. Bilden kommer från Trafik & Fritid

 

 

Min man försökte klättra upp men han var rädd att inte komma ner igen så han satt sig på en lägre stol


I dag skall jag ta  6:e covidspruta 13.00 så vi promenerar iväg då för det ligger bara 1 km från oss. Vi har nu bara 3 grader varmt och det regnar, men bara lite smådugg. I går promenerade vi flera små promenader och kom upp i 7,29 km och det tack vare att det inte var lika mycket pollen i luften. I dag skall vi sen sätta upp en liten plafond i den lilla pyttehallen utanför badrummet där man hänger av sig ytterkläderna. Den ser man till höger då man kommer in från ytterdörren. Där finns också städskåp och en garderob. Sen har vi då den lite längre och bredare hallen som vi gillar till tusen

 

       

Vigon  Bamy Jay med I'll be there. Dom var en fransk internationell R&B trio som startade 2013. Vad jag kan se så gjorde dom covers av andras låtar. Med denna låt önskar jag er en härlig och lite fartfylld dag

 

      

Molidens Nostalgimack 2014



#promenerade #blomkrukor #cykel #fläktar #virkade #park #Vigon #Molidens

 
 
Ingen bild

Gunilla

25 april 2023 13:44

Oj, vad mycket smått och gott du bjuder på..Blomsterrabatten med de sneda krukorna vilken fantasi av de som ordnar allt så fint.
Likaså tygblommorna vilka härliga färger.

Klättra upp på dessa stolar kanske man inte gör men maken såg ut att sitta bra där han satt.

Gjort veckans handling och biblioteket som man digitalt går in på då de inte har personal bra slipper man passa tider.

Grått och trist är det så inne blir man allt i dag.

Ha det så gott!
Kramar!

Malin wiper

25 april 2023 13:50

Det blev verkligen två överraskningar på väg till Coop ;)

Det är ingen idé att ta risker när man har skador i kroppen så vi avstod från dessa äventyr med stolarna ;)

Vad häftigt med ett digitalt bibliotek. Skönt att både ha handlat och att du varit till biblioteket. Vårt ligger centralt och jag har fotat allt men det har inte kommit i bloggen än. Det kommer saker emellan så allt får stå på kö

Vi har samma vänder som hos er men jag måste ju ut i och med vaccinationen. Vi kom nyss hem igen

Ha nu en fin tisdag Gunilla
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards