Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 januari 2023

Ford Custom De Lux, Ford Galaxie, Wunder-Baum och Shäfer

Av Malin wiper - 20 januari 2023 16:00

   

Detta är en Ford Custom De Lux som jag såg häromdan när vi var ute och promenerade. Den är från 1951 


 

Sedd från sidan, så snygg


 

Framifrån men lite otydlig bild. Nu har jag ju en ny kamera men samma som förut en Panasonic Lumix DC-TZ 90. Den förra nya som jag tappade  fick jag lite billigare för den hade nån köpt men kom tillbaka med. Den jag köpte nu var lite dyrare men den känns bättre och nu har jag den försäkrad och ingen självrisk. Så småningom skall jag spara till en Sony eller nån annan som är ett snäpp bättre. Fast nu skall jag fininställa denna kamera så jag får bättre bilder i lite mörkare miljöer 

 

      

Detta är nya CitroénType HG och den känns lite retro. Så kul att det kommer nåt nytt som sticker ut lite och att den finns i så läckra färger


 

En röd Ford Galaxie från 1963 som jag såg på samma ställe. Den har jag fotat förut men för länge sen


  

 

När vi hyrde elbilen i torsdags så hängde denna Wunderbaum ner från backspegeln. Då tänkte jag: Nej! jag som är känslig vill inte ha några lukter i bilen. Sen såg jag att det stod: New Car, så den luktade ny bil och det kan man ju stå ut med   


                  

                                                                    Jula

En fundering


Det är så mycket nu som inte fungerar på bloggplatsen  så jag skall så fort som möjligt skaffa en reservblogg. Jag skulle behöva ett tips på en bra bloggportal. Jag har skrivit till bloggplatsen ett antal gånger om att många inte kan komma in på min blogg eller kommentara. Jag har inte fått nåt svar och det är så tråkigt när jag bloggat här sen 2009 och det var hur bra som helst i många år. Statistiken stämmer inte heller men dom fixade till det en gång och då fungerade det men nu har jag så många funktioner som inte fungerar. Nåt är på gång känner jag i kroppen.

 

   

Jag hittar alltid nåt när jag är ute och promenerar. Denna gång en svart kam som låg i snön på en gångväg

 

       

Avslutar med nåt riktigt rörande och gulligt. The German Shepherd Is the best friends for cats 

 

 

Jag fick till två inlägg i dag. Vi hade full vinter här i morse när vi vaknade men nu börjar det redan tina för vi har ju inga kallgrader. Vi tog två promenader i dag så det blev sammanlagt 6 km. Nu skall jag ställa in kameran så den är fotofärdig.  

 

 

                

 

 

#Ford #Citroén #Galaxie #Wunderbaum #reservblogg #Shepherd 

 
 
Micke

Micke

21 januari 2023 11:53

Har sagt det förr och säger det igen, bilar förr var mycket snyggare och dessutom höll de längre.

Kammen där är väl en "skäggkam" om jag inte ser fel, har två likadana, bra att ha till hands om man vill se proper ut i ansiktet. ;)

Knepigt när det inte fungerar som det ska med bloggen, hoppas du kan hitta något bättre som fungerar istället.

Ha nu en jättefin lördag.

/Micke

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

21 januari 2023 12:39

Det har du helt rätt i. Dom var byggda för att hålla väldigt länge. Tack för att du talade om att det var en skäggkam. Jag börjar bli lite less nu för man får inget svar när man frågar dom som har hand om bloggplatsen.

Ha en jättefin lördag själv Micke
Hälsning från Malin

 
Veiken

Veiken

21 januari 2023 15:00

Tänk att dom här gamlingarna lever än och dessutom är så fina. Ägarna lägger verkligen ner mycket arbete så att dom är så fina.
Jag bloggar i Wordpress och det är aldrig strul vad jag vet. Du får googla på WP! Lycka till!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

21 januari 2023 15:36

Det är verkligen kvalitet på dessa bilar och som du säger fina. Tack vare ägarna så får man se dessa bilar rulla vidare på våra vägar

Tack för tipset Veiken. Jag skall kolla upp detta och vad det kostar. Jag kanske gör en grundversion och sen graderar upp

Ha en fin helg
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards