Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 januari 2023

Hamburgeriet Kopparlunden Västerås, Storbonden och Birds In Flight

Av Malin wiper - 20 januari 2023 09:15



                 

 

I går hyrde vi elbilen för att åka och köpa en ny kamera till mig. Då passade vi på att äte på Hamburgeriet i Västerås som fått toppenbetyg. Han som driver stället heter Eddie Gecer och är med i Farmen 2023 som nu visas på TV 4 Play. Jag har inte sett Farmen på några år men nu kollar jag för det är så många olika karaktärer med nu och det är väldigt underhållande och roligt denna gången. Än om jag vet att det är uppbyggt så att det skall vara drama och pakter. Eddie Gecer är nu Storbonde för andra gången och han verkar både snäll och driven

 

Klicka här för att komma in på deras facebook

 

 

Storböndernas Storbonde som visade sig vara sig själv både i Farmen och på sin restaurang. Han var supertrevlig och har en sprudlande energi. Han har verkligen fått till ett bra matkoncept och det var en vänlig inbjudande stämning därinne

 

                                                  

 

     

Hamburgeriet Västerås. Kung Eddies trippelburgare


 

Min man fotade mig tillsammans med Eddie. Tyvärr var detta den enda bild som blev visningsbar. Fast nu har jag köpt en ny kamera men den fanns inte inne på Elgiganten så den kommer per post i dag


 

Det var lätt att beställa och sen kom då hamburgarna in och min man tog en dubbel med pommes frites av det bästa slaget så som vi vill ha dom. Burgaren bestod av nötkött och lite annat men jag kom inte ihåg vilket namn den gick under, men det var lite sting i dom. 

 

Klicka här för att se menyn 


 

Det räckte med en enkel burgare för mig och den var den var otroligt god. Så välgjord, kryddig och smakrik. Jag gillade också brödet som som inte var torrt utan lättätet och inget rann ur burgarna så man kunde hålla den i handen och äta. Annars brukar vi måsta ha bestick men det behövdes inte nu

 

 

Sen fick man välja varsin sås och vi valde dessa. Deras hemgjorda till höger och en BBQ sås. Båda var jättegoda


 

Det är här man beställer och min man tog denna bild där man även ser Eddie innanför disken

 

                           


Stekspade från Zerazza

 

Jag kunde inte fota hela restaurangen för det var mycket folk där och det kom nya hela tiden. Här fick jag ändå en bild och då av barbord. Det fanns även långa långa soffor och lite andra sittplatser, såsom bås. Det var jättefint därinne så vi bara myste och njöt


 

Så här ser det ut utanför på andra sidan och  då ser man Hamburgeriets fönster längst bort. En konstgräsmatta med massor av sittplatser.


 

Några sittplatser utomhus på närmare håll


 

Ytterligare en grupp och då med bord till. Såna här fasta möbler är ju jättebra och dom tål ju väder och vind

 

  

Det fanns även en sån här innovativ inhägnad i området också. När vi flyttar till Västerås 1 mars då skall vi gå omkring och kolla runt lite mer just i detta område för det var ett tag sen och vi har missat en del 

 

Vi slog på stort i går i och med att vi inte varit in till Västerås på länge så vi fikade också men det skriver jag om i ett annat inlägg. Det var skönt att komma ut lite och det skall bli så skönt att flytta till Västerås så man slipper dessa bussturer för att hämta elbilen. Sen elbilspoolen försvann här i Hallsta så blev det så tråkigt men vi hann ändå vara med i poolen i 3 år. Nu är det fredag igen och jag hoppas ni har nåt roligt på agendan och även inför helgen. Ha en toppenfin dag

 

 

Så här ser elbilen ut från Move About i Västerås. Vi vaknade till ett vinterlandskap och nollgradigt. Det känns som jul igen

 

      

Avslutar med ett vacket klipp på flygande fåglar. Birds In Flight

 

#Hamburgeriet #Eddie #Farmen #pommes #sittplatser #inhägnad #Move #Birds 

 
 
Ingen bild

Gunilla

20 januari 2023 14:23

Goda hamburgare ser Edddie ut att göra. Ser på Farmen jag med men har ingen favorit ännu, men det blir inte den unga ljusa killen som jag inte gillar som han pratar om flickan. En tävling är det men för det kan man uppföra sig.
Kul att ni kom ur en sväng det behövde ni i allt flyttbestyr.
En ny kamera att vänta på förstår jag blir en rolig väntan, men det brukar gå fort.

Fredag igen och väntar på att fläskläggen skall bli klar och rotmos till det.
En fin helg till er och ha det så gott!
Kramar!

Malin wiper

20 januari 2023 15:07

Dom var väldigt goda. Det är svårt att ha en favorit i och med dessa pakter och allt kan ändra sig. Den unga killen är så uppe i sig själv och talar om hela tiden hur snygg och charmig han är ;) Även som du säger när det gäller tjejen han går bakom ryggen på

Ibland undrar jag om dom har ett manus att gå efter

Vi behövde komma ut lite för det var så länge sen nu.

Kameran kom i dag så jag har ställt in den nu och skall vara försiktig med den

Det var länge sen vi åt fläsklägg och rotmos och även fläskkorv. Nu blev jag sugen ;)

Ha en jättefin helg själv också

Kramar!

 
Bittan

Bittan

20 januari 2023 15:24

Hej Malin! Så goda hamburgare Ni ätit. Nu blev man sugen på att äta hamburgare.
Jag ser också på Farmen som är riktigt bra utom allt paktande. Ja den ljusa killen är en riktig tjejtjusare och man undrar om det är uppgjort.
Nu väntar vi på barnbarnen som kommer till oss och vi skall i förväg fira min födelsedag fyller på söndag men då kunde de inte komma. Vi skall äta räksmörgås och bakelse. Gott!
Ha nu en bra fortsättning på fredagen och helgen!
Kram från Britt-Marie 🌷❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 januari 2023 15:32

Hej Bittan!

Hamburgarna var verkligen jättegoda. Jag gillar när dom är gjorda av högrev. Jag skulle ha mejlat dig för länge sen men det har varit fullt upp

Ja du den ljusa killen talar om hela tiden hus snygg och charmig han är ;) Det blir lite dråpligt

Dom kanske går lite efter manus men Eddie kändes mer ärlig för han var sig lik i verkliga livet

Vad roligt att ni får dit barnbarnen och att du fyller år. Grattis i förskott Det låter toppen med räksmörgås och bakelse. Tandvattnet rinner ;)

Ha en fin fortsättning själv på fredagen och ha en härlig helg

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards