Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2023

Tiny Tim, polisbilar, hund, Stationsbyggnad och Jeff Beck

Av Malin wiper - 15 januari 2023 15:00


    

Jag såg att det är tulpanens dag i dag. Vi har packat ner alla vaser så vi köpte inga tulpaner. Tar till en bild från  2021. Jag är själv väldigt förtjust i tulpaner och dom håller ju rätt länge. Min mamma satt i några sockerbiltar i vasen när tulpanerna började sloka och till min förvåning så reste dom sig igen efter ett tag. Sen dess så använder jag mig själv av detta knep. Saknar dig mamma..  

 

      

Den här gamla klassikern passar bra in nu. Tiny Tim med Tiptoe Through the tulips. Tiny Tim var en amerikansk sångare, ukulelespelare och musikalisk arkivarie. Han blev mest ihågkommen med låten ovan som är från 1968. Han sjöng ju med en falsettröst. Han dog 1996 i en ålder av 64 år

                                                        

Ukulele från Malmö Musikaffär

 

I flera dagar så har en del av parkeringsplatsen vid ICA Matkassen varit avspärrad och flera polisbilar står där. I fredags försvann en 85 årig man och sen dess har dom letat men inte hittat honom än. Klicka här för att läsa om detta


 

Hela tiden vi var ute och promenerade i dag så cirklade en helikopter runt i samhället. Den flög rätt lågt ett tag och jag fick en bild men inte så tydlig. Så länge jag har denna gamla kamera så skall min man zooma åt mig med sin mobil eller hans gamla kamera. Vi promenerar ju tillsammans för det mesta


Utanför en matbutik såg jag denna jättefina hund som jag fotade och pratade med. Jag har fotat denna hund förut men det var länge sen. Den är så lugn och står helt stilla och tittar när man närmar sig

 

  

Här ser man samma hund som jag fotade 2019


 

Ytterligare en bild på hunden när den tittar bort mot butiken


 

Nästan varje dag så ser jag en borttappad handske eller vante då vi är ute på våra promenader. Denna ser ju helt ny ut. Jag får göra ett bildspel med handskar..  


 

Här hänger en svart handske inne där kundvagnar står

 

Vi promenerade även förbi det pampiga stationshuset som numera är privatbostad. Stationsbyggnaden har rustats upp  lite och har nytt tak. Tänk vilka tider då man kunde gå in och sätta sig i en sån fin byggnad för att vänta på tåget. Dessutom fanns ju restaurang på såna ställen. Numera är det bara dom stora städerna som har kvar sin järnvägsstation och då finns det ju både café, matställen och Pressbyrå. Tyvärr inga tågmästare eller stinser som förr. Min släkt på mammas sida var tågmästare, stins och mamma var sekreterare på SJ under ett antal år

 

Klicka här för att se när vi gick förbi järnvägen 15 mars 2022


 

Tog mig friheten att fota en motorcykel som stod bakom ett hus. Konstigt nog så gick det att zooma helt plötsligt. 


En bild jag fått av min son då han fotade en Volvo Duett. Denna hade en häftig turkos färg. Mina föräldrar hade en Volvo Duett under några år under min uppväxt

 

Klicka här för att se några Volvo Duett som jag fotat

 

 

Vi har en tavellist i köket full med böcker som handlar om bilar och även lastbilar. Ovanför har vi tavlor med volvobilar som vi fått av en granne i Vaggeryd där vi bodde förut

 

  

Nu får jag verkligen pussla för att få ihop ett inlägg. Det händer inte så mycket nu men vänta bara tills vi flyttat. I morse var det solsken och jättefint med 2 grader varmt. Sen började det duggregna och blåsa men det var ändå jättskönt att gå ut på vår promenad. Jag känner mig nästan helt frisk nu och har inte hostat på två dagar. Snart är vi uppe i längre promenader igen. Det blev 3,77 km på förmiddagen men vi skall ut igen. Ha en skön söndag kära besökare. 

 

      

Jeff Beck med Beck's Bolero. Nu har även han gått ur tiden 10 januari i en ålder av 78 år



#Tulpanens #Tiny #polisbilar #helikopter #hund #handske #stationshus #Volvo #böcker #Jeff

 
 
Micke

Micke

15 januari 2023 17:39

Får verkligen hoppas mannen hittas välbehållen, ju längre tiden går,ju mer troligt är ju att det får ett trist slut.
Jeff Beck, vila i frid.

Ha det bäst.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

15 januari 2023 18:19

Det får man verkligen hoppas. Det känns så tragiskt.

Det är så många kända som gått bort på sista tiden.

Ha det bäst själv

 
Ingen bild

Gunilla

15 januari 2023 23:16

Vad trist att du tappat din kamera i backen och allt kostar när man behöver en ny.Hoppas du finner en ny med ett bra pris.
Men fina bilder att se på och lite smått och gott.Bra bild på dig och så skönt att hostan gett med sig.
En fin ny vecka önskar jag er och många trevliga bra promenader!
Kramar!

Malin wiper

16 januari 2023 09:03

Hej Gunilla!

Hoppas din helg varit bra. Den gamla jag fått ta till fungerar att fota med men inte att zooma. Min man får fota på långt håll åt mig med sin mobil. Hans är så pass ny så den har bra kamera. Så jag klarar mig ett tag till.

Kul att du gillar bilderna men jag blir ju så stor i täckjackan ;)

Jag känner mig nästan helt bra nu men är försiktig och åker inte med buss eller går in på butiker utan munskydd.

Jag önskar dig och din man en härlig början på veckan också.

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards