Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2022

Moped Monark, Bildspel fika ute, Volkswagen och Willie Nelson

Av Malin wiper - 25 maj 2022 12:15

 

I går eftermiddag tog vi med oss fika ut igen och vi satt först vid den vackra parkoasen med sin fontän

 

 

Min man tog en bild på mig från andra sidan fontänen. 


 

Min man hade med sig smörgåsar och jag dom nya ekologiska digestivekexen och utan palmolja. Dom kan man även ha pålägg på men när vi går ut så sätter jag bara lite smör på dom. Min mage mår toppen på dessa kex

 

     

Det finns ju ett utegym ovanför parkoasen där vi brukade leka runt lite. Fast jag och min man bestämde oss för att gå dit några gånger i veckan och träna lite och även ta med oss lite fika. Jag körde med lite promenadtakt på bilden

 

  

Tjosan! ser det lite ut som

 

     

Det finns lite kraft i armarna fortfarande


 

Efter det så promenerade vi en stund på Hälsans stig som är kuperad och slingrar sig fram

   

När vi sen promenerade runt ett villaområde så blev jag eld och lågor då jag såg denna snygga gamla moped av märket Monark, tror jag. Det var även så snyggt i denna trädgård både lummigt och pyntat

 

        

Här passar mitt bildspel bra in där jag fotat gamla veteranmopeder genom åren. Klippet är från 2019


 

När vi hade promenerat runt ett tag så satt vi oss på en bänk ovanför OKQ8  och en rondell. Vi tog resten av fikat och kollade efter veteranbilar eller nåt annat. Här ser man en camper och det är inte så ofta numera

   

En stund senare dök denna VOLKSWAGEN bubbla upp från 1965. Det som slår en är att det är att man inte ser lika många veteranbilar som för 2,5 år sedan


 

Ett vackert träd vi går förbi på vägen hem igen. Tror att det är äppelblom

 

         

Willie Nelson med Just Breath

 

                                       

Nu har vi varit ute på promenad igen men det blev bara 4 km på morgonen men vi skall fortsätta efter lunchen. Vi trodde det skulle bli regn men nu är det lika fint och soligt igen. Det är så mycket hemskt som händer nu så man törs knappt se på nyheterna. Mycket hade kunnat undvikas genom uppmärksamhet och handling. Gillar inte heller att det är så lätt att få tag på vapen. Det var i alla fall både lugnande och härligt att promenera i luften som det bjöds på nu. I dag skall jag tona mitt hår inför turen till sonen på fredag. Tyvärr ser det ut som det skall bli regn på fredag, så typiskt. Fast vi behöver regn och det är huvudsaken att vi får träffas igen. Nu har jag inte mer att komma med så jag önskar er en härlig onsdag mina härliga följare och besökare

 

#parkoasen #digestivekexen #utegym #moped #bildspel #camper #Volksvagen #Willie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards