Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2022

Trana, Landsbygden, Kor, Lamm, Kråka och Jack and Daisy

Av Malin wiper - 25 maj 2022 17:00


                                   

 

Här kommer lite bilder från en tur på landsbygden. Härlig syn men inte till höger där ladan håller på att rasa ihop. Den andra börjar också se lite sliten ut. En del försöker bevara såna här fina byggnader men alla har ju inte råd att rusta upp


 

Nu har jag sett en trana igen på ett fält och denna gången fick jag mycket skarpare och bättre bilder än förra gången


 

Tog även en närbild och dom är mäktiga

 

   

Äntligen dök det upp några kor i den maskrosbetäckta marken.



 

En stund senare så hade alla fyra vänt sig om och kollade lite grymt på mig

 

 

Dom här gamla mjölkflaskorna i ett ställ köpte vi på Frejas bod när vi bodde i vår förra längenhet. Dom stod som en prydnad på vår balkong. Jag fattar inte hur vi tänkte när vi senare gjorde oss av med dom för vi hade ju kunnat ha dom på denna balkong också. Så här såg mjölkflaskorna ut när jag var barn och det fanns både såna bruna och även ofärgade                    

 

Klicka här för att komma in på ett ställe där dom sålde såna möjlkflaskor i ett ställ för 600 kr. Vårt ställ var ju mycket finare. Nej! vi galningar gav tillbaka det till nån second hand. Så har vi gjort många med saker som vi sen har sett varit värda en del 


 

Ett rött litet hus vid vägen 

 

        

Insects In slow motion with Om System OM-1


  

Ett lamm stod där i en hage och kollade på mig


 

En fårtacka med sitt lamm som hon diar


 

Vilket vackert idylliskt hus som stod framför landsvägen på ett ställe


 

Detta vackra välskötta hus har jag fotat några gånger genom dom 2,5 år vi bott här i Västmanland 


 

Vi tog även en tur till Västerås hamn den dagen och jag såg denna kråka som satt på en båts solcellsplatta


 

Dom är rätt mäktiga kråkorna med sin kraftfulla näbb

 

      

Jack and Daisy med Don't think twice It's aldright (Bob Dylan cover). Fintstämt och vackert

                   Jag önskar er en fortsatt fin dag  

 

#landsbygden #trana #kor #mjölkflaskor #hus #slow #lamm #fårtacka #kråka #Jack 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

25 maj 2022 18:06

Fina bilder allihopa!
Och som jag har sagt tidigare, du är jättebra på att ta bilder av djur.
Korna ser lite lömska ut, går i försvarsställning, haha..man måste vara på hugget ser de ut som.
Så där är det, man lämnar bort saker gratis för att senare se att man kunde ha fått några sekiner för dem istället om man hade sålt dem. Men sånt är livet, någon annan blir glad istället.
Vi har gjort likadant många gånger om och i all synnerhet för ett år sedan då vi sålde vårt ställe på Åland. Fyllt av fina gamla härliga saker. Men nu har någon annan glädje av dem.
Ha en fin kväll!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

26 maj 2022 08:16

Tack snälla du så kul att du tycker jag tar fina bilder på djur. Dumt egentligen att ångra sig för jag brukar inte ha svårt för att ge bort saker. Visste bara inte att dom var värda så mycket.

Jag brukar tänka så också att nån annan har glädje av sakerna och ni lämnade ju ett helt hus med prylar. Det är bara att gå vidare och det har vi gjort många gånger.

Jag har flyttat till olika städer 10 gånger och bott i 3 egna hus och många lägenheter ;)

Ha en jättefin dag
kram

 
Veiken

Veiken

25 maj 2022 19:46

Vilken härlig utflykt till landet. Så mysigt att se hur många djur det fortfarande finns där. Inte allt är nerlagt, tack och lov!
Bruna mjölkflaskor i glas kommer jag så väl ihåg. Visst är det tråkigt att ni gav bort era, men det är onödigt att gråta över spilld mjölk!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

26 maj 2022 08:18

Det är alltid härligt att åka omkring på mindre vägar på landsbygden. Det finns en del gammalt kvar och en del hus och lador som är upprustade. Jag gillar detta med spilld mjölk ;) det passar så bra in och du är snabbtänkt

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Gunilla

26 maj 2022 13:33

Tur det finns kor och även andra djur kvar. fina bilder och det svarta lilla lammet är ju för go. Var ute och åkte i går och verkar som åkrarna ligger i träda i stället för att brukas och inga djur där det brukar finnas.Skall helst inte ha något jordbruk för vi skall äta larver tycker de lärda.
Flaskorna kommer jag i håg blått för fil och grönt för mjölk och V-mjölk var röd. Vilka minnen du bjuder på.
Ha en fin torsdag!
Kram!

Malin wiper

26 maj 2022 17:22

Det är verkligen härligt att man får fortsätta att se kor och andra djur. Lammet var verkligen sött ;). Vad tråkigt att du inte fick se några djur då ni var ute och åkte och att åkrarna inte brukas. Det låter inte bra inför framtiden

Sniglar har dom serverat i flera årtionden men jag mår illa bara av att tänka på att äta dessa. Både larver, insekter och annat menar dom att vi skall äta i framtiden. Då kanske man slipper för det lär nog dröja

Det fanns en butik i Göteborg på Avenyn där dom sålde insekter, maskar, skalbaggar, sniglar och mycket annat. Man stod där i fönstret och ville bara kräkas ;). Nu blev jag nostalgisk när du skrev om mjölken. Kom ihåg när tetran kom och den var trekantig som inte var så smart i kylskåpen för det tog mer plats. Du bjuder också på minnen ;)

Kom även ihåg att ibland tappade nån en mjölkflaska och personalen fick skynda sig efter städmaterial och få bort allt. Vilka tider

Ha en jättefin torsdag och även kväll själv

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards