Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2022

FORD A 5W COUPE 1930, Tulpaner, Katt och Walk Off The Earth

Av Malin wiper - 10 maj 2022 09:00


 

FORD A 5W COUPE från 1930. Den har jag sett några gånger i Hallsta men hann inte få upp kameran. I söndags så såg jag den igen och då fick jag två bilder men hade velat fota den runtom så jag hoppas få se den igen

 

                                                      

Clipart Library 

Klicka här för att höra höra lite musik från 1930-talet och även se gamla bilder och dans. Klicka här för att höra Top 20 bästa låtarna från 1930-1939


 

Här försvinner den ur mitt synfält


        

Ford Model A Deluxe Coupe 1930. Klicka här för att se hur det såg ut på gatorna 1920 i olika världsdelar. Det är film som är omklippt och förbättrad på andra sätt


 

På en av våra promenader i solskenet såg jag dessa vackra röda tulpaner som var på väg att slå ut


 

Det blev en närbild också på en av tulparnerna i kärlekens färg


 

Det dök upp en katt som la sig direkt på stenplattorna och ville bli kliad. Hen var vid ett hus där katten gissar jag på bodde


 

Sen tittade katten upp mot oss med sina gulgröna kattögon


 

Sen blev den lite trött och ledsnade på oss och såg ut som hen ville vila en stund så vi gick vidare


 

Sist vi hade bilen så åkte vi förbi en lekpark så jag öppnade bilrutan och fotade gungbrädan som hade en stor fin gräshoppa på mitten som jag gissar var i trämaterial. Jag fick inte med hela gungbrädan men den syndes verkligen från vägen 

                                                      

 

Måsparet finns kvar på garagetaket än så länge och jag vet inte om det var hanen eller honan som ruvade på äggen. Dom hjälps åt med detta så det känns jämnställt..  


Jag orkade inte blogga i går så jag tog en bloggfri dag och skall så göra emellanåt. Känner jag mig stressad så kan jag ju ta en bloggvila för det behöver alla som bloggar. Det tar tid med bilder, länkar utfyllnad mm. Om jag skulle vara aktiv på facebook och instagram då hade jag fått sluta blogga men det är jag inte mogen för än. Min utbrändhet gör att jag inte är lika stresstålig längre och nu betyder promenaderna och lite annat så mycket också. Vill ha tid med flera saker men jag kör på ett tag till så länge det är roligt. Dessutom har jag er mina toppenfina bloggbesökare. Tack för att ni tittar in till mig

 

                                                                                              

 

        

A Capella Snobs. Gruppen heter tydligen Walk Off The Earth

 

 #Ford #tulpaner #katt #gräshoppa #måsparet #Walk

 
 
Göran

Göran

10 maj 2022 10:50

Med din passion för gamla bilar ska du nog försöka planera in ett besök i Härnösand till sommaren och besöka bilmuséet där (som jag skrev om i somras och även delade en massa bilder från). Och har du ändå åkt så långt kan du ju göra en avstickare upp till Hoting i Jämtland också och titta in på Ivars Bilmuseum som finns där. Ivar själv var bilhandlare och sålde Mercedes så det märket dominerar där. Men det finns en hel del annat också även om det inte är på långa vägar så stort som det i Härnösand. Ha en skön tisdag!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 maj 2022 11:00

Det hade jag gärna velat göra men jag har en ögonoperation framför mig som förstör sommarens planering. Får åka dit en annan gång istället. Tack ändå för ditt tips. Jag måste ha sett detta inlägg du skrivit men jag skall titta tillbaka i din blogg för att se igen. Vilka bra tips du kommer med

Ha en skön tisdag själv
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Inger Rozén

10 maj 2022 11:18

Hej!
Om du slutar med att blogga blir jag ledsen.
Då har jag ingen att skriva till-
Det är tulpanens tid å så vackert allt är.Kram,Inger

Malin wiper

10 maj 2022 12:12

Vad gullig du är Inger. Jag fortsätter nog ett tag till men tar bloggfria dagar istället emellanåt. Sen kanske jag kanske börjar skriva kortare inlägg.

Ja du tulpanerna blommar verkligen nu. Det är så vackert.

Ha en jättefin tisdag goa du
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

10 maj 2022 11:19

Förstår verkligen om du behöver hoppa över en dag eller fler för det tar mycket tid i anspråk med allt du gör. Men du bjuder på mycket sevärt som de gamla bilarna och Forden de lux är kanonfin.
Måste vara trevligt att möta fina kissar och måsen ligger kvar är ju fint att följa.
När ögonoperationen är klar så känns det nog bättre finns inget jobbigare att vänta.Men alltid kul att titta in hos dig.
Ha det så gott i dag!
Kram!

Malin wiper

10 maj 2022 12:15

Tack för dina snälla ord. Jag fortsätter blogga ett tag till men kanske drar ner lite bara när jag känner att det behövs. Det är alltid härligt att stöta på katter och fåglar. Jag skall ringa ögonmottagningen eller skriva och fråga hur långt fram jag är i kön. Jag börjar se lite sämre och då blir ögat ansträngt.

Du är för gullig och jag är så glad för att du följer min blogg.

Ha en jättefin dag själv Gunilla
kramar från Malin

 
Göran

Göran

10 maj 2022 11:28

Inläggen skrevs i slutet av juli förra året och du kommenterade båda, vill jag minnas. Så det blir väl en flashback för dig om du går in och tittar igen. Så många bilder lägger jag nog inte ut på 2-3 år annars.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 maj 2022 12:16

Jag har också för mig att jag läst det och kommenterat. Min son gick på musikgymnasium i Härnösand och jag har själv varit där många gånger.

Jag skall ändå kolla inlägget igen

Ha en fin dag
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

10 maj 2022 14:54

Men det är ju självklart att du ska blogga bara när du känner för det. Det är ju inget som helst måste att skriva varje dag. Lusten och tiden är viktig att prioritera. Den som väntar på något gott väntar så gärna.
Bilen, den bilen, så härlig den är. Vilken tur du har som tycks gå rakt på dem med kameran med jämna mellanrum. Katten är gosig den och gungbrädet är verkligen kul. Påhittigt.
Ha en fin dag Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

10 maj 2022 16:07

Det har du så rätt i Karin men det är ju så roligt så jag har svårt för att bromsa. Skall försöka att bara skriva ett inlägg/dag eller två korta. Ja du det gäller att se sig omkring för rätt som det är så kommer en tjusig bil åkande eller står på nån parkering. Det har varit alldeles för lite av såna här i Hallsta dom senaste åren. Hoppas det blir en ändring på detta

Det var en sån go katt och en sån figur på en gungbräda har jag aldrig sett förr

Ha en fortsatt fin dag Karin
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards