Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 maj 2022

Morris Minor, Utflykt med ryggsäck, Elvis Presley, fåglar, Vigon Bamy Jay

Av Malin wiper - 2 maj 2022 15:30


 
I går såg jag denna BMC MORRIS MINOR från 1959 som kom emot oss när vi var ute med elbilen. Vilken tur att jag hade kameran uppe från kameraväskan. Bakom bilen ser man två motorcyklister. Bilen var så läcker och syndes på långt håll i sin kraftfulla blå färg

 

Klicka här för att se ett klipp med en likadan Morris men en gul och med lite musik till. Klicka här för att se ett gammalt reklamklipp med en Morris från 1950-talet


  

Så här såg det ut när  min man satt på sig kylryggsäcken som vi köpte för endast 40 kr på second hand. Den funkade jättebra och man fick plats med det man behövde för en liten utflykt. Vi promenerade till en av våra slussar i dag

 

                                          

Kaffetermos/metallflaska med Star Wars motiv från Sakligheter 

 

Vi satt på en av bänkarna till vänster och intog vårt fika. Tyvärr så blåste det så kraftigt så bilderna blev inte bra och det vi hade satt på bordet blåste ner så vi fick lägga tillbaka lite och bara ha kaffemuggen i handen och det vi åt till kaffet. Min man tog en bild på mig men luggen och håret blåste mot ansiktet så det funkade inte 

 

  

Vi gick sen vidare upp mot en annan sluss och koncentrerade oss på att ta oss hem. 

 

 

En skylt med dom olika vägarna man kan välja på sin promenad

 

      

Elvis Presley med Spring Fever 

 

 

Här går vi på sidan om campingen vid vattnet.

 

 

Jag skulle fota en hel and men håret kom i vägen på mig så det blev en närbild istället och rätt tydlig märkligt nog.

 

 

En fiskmås låg på en stor sten ute i vattnet och myste i solen

 

  

Här har vi hamnat vid järnvägen och ett tåg står och väntar på ett annat som skall över spåret före. Det blev inte många bilder i och med blåsten. Jag får även såna besvär med vänster öga i blåsten det som skall opereras. Jag fick blunda på det ögat när det kom kastvindar för det känns som det skulle vara skräp i det hela tiden och det kliar, bränner, svider och är lite svullet. Jag börjar även se lite sämre på ögat så jag skall ringa till Ögonmottagningen och fråga hur långt jag har kommit i kön. Hade ju räknat med en operation som jag redan gjort men nu kommer det att bli fler. Jag har så många frågor till läkaren nu så jag har skrivit ner punkter.

                                        

Clipart Library 

I går besökte vi även Åholmens Naturpark men jag har inte orkat göra klar bilderna för jag får en förlamande trötthet varje vår men avslappingsövningar gör ändå att jag orkar gå ut på promenader men eftermiddagarna är tunga. Promenaden i dag blev ändå 5,45 km men jag skall ut en gång till men inte Mr T. Han har fått ont i höften igen och skall tillbaka till Fysioterapin i morgon

 

      

Vigon Bamy Jay med Feelings. Vilken fin version av låten och jag gillar sångarnas röster och även klippet. Vigon Bamy Jay var en franskt internationellt R&B musikalisk trio som grundades a M6 2013 bestående av tre mycket väletablerade sångare Vigon, Erick Bamy och Jay

 

Jag har i alla fall gjort det jag skulle i dag med både promenad, avslappning, dammtorkning och ett välgörande fotbad som gör fötterna glada. Hoppas ni mina kära beökare är nöjda med er dag.

 

                         En hjärtlig och färgsprakande hälsning från Malin     

 

 

#Morris #kylryggsäcken #promenerade #blåste #Elvis #honand #fiskmås #tåg #vårtrötthet #Vigon

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

2 maj 2022 21:01

Du har all anledning av att vara nöjd med din dag! Så härligt ni har haft det och fotona är som vanligt väldigt fina!
Här har vi också haft en bra dag.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 maj 2022 07:40

Tack för dina vänliga ord Karin. Det blåser lika mycket i dag så vi får promenera i omgångar.

Härligt att gårdagen var bra för er också. Ni bor ju så vackert till

Ha en skön tisdag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards