Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 februari 2022

David Bowie, Öster Mälarstrand och Jefferson Airplane

Av Malin wiper - 14 februari 2022 10:00


 

I morse då jag tittade ut så såg det ut så här. Nu har vi fått snö igen men den är regnblandad så den lär smälta bort snabbt i och med att vi har nollgradigt. Jag har haft lite besvär med magen ett tag och i går eskalerade det så jag fick gå på diet. Så fort jag försökte göra inlägg så blev det värre så jag fick lägga ner det. Jag har ju inte tagit nån bloggvila på väldigt länge och då bara nån dag. Jag fick dela upp detta inlägg på flera gånger på grund av magen så det är nog nån slags stress och har man sen förut en utbrändhet så är man känsligare för stress. Stressen nu beror nog även på att jag går och väntar på en operation. Jag är urdålig på att vänta. 

 

                            


M Butik 

         

David Bowie med Valentine Day. Jag gillar animerat så jag blev så glad när jag hittade detta klipp 

 

 

Jag var in till Åsby Floristen häromdan och fotade men fick endast en visningsbar bild. Solen sken in och det blev även skuggor. Dom hade pyntat så snyggt därinne så det var synd att jag inte kan visa upp mer. Dom hade pyntat så fint inför Alla Hjärtans Dag

 

 

En bild på mig från i lördags efter att vi hade fikat på Bread & Sweets by Jennie så promenerade vi nere vid Öster Mälarstrand. Det byggs så det knakar fortfarande där och denna lilla parkoas med sin långa bänk är det enda stället där det inte är byggt

 

  

Min man vinkar till er. Jag har så mycket bilder sen i lördags men det kommer att dröja lite innan dom är klara för visning.

 

 

Här kommer lite av det vi såg när vi promenerade runt på Öster Mälarstrand. Ännu finns det lite juldekorationer ute såsom denna i form av en hund med tomteluva

 

 

Det blåste rätt rejält i lördags men jag fick några bilder ändå och det är så härligt att gå omkring vid Mälaren och kolla båtar och annat. 

 

  

Här ser man även lite hus och annat i bakgrunden

 

 

Här en person som vågat sig på lite vindsurfing på isen. Vi försökte filma men det blev så skakigt han tog sig snabbt som ögat fram över isen

 

  

Det var fullt med folk ute på isen och här en kille med skridskor och barnvagn

 

 

Jag såg denna cykel utanför ett hus och den hade en kanin som prydnad på cykelstryret. Jag tyckte det var så läckert så jag gjorde en header till bloggen. Den ser ni längst upp

 

                               animated-rabbit-image-0564          animated-rabbit-image-0564            animated-rabbit-image-0564                            

Jag orkade inte smycka ut inlägget för vi kom även upp så sent i morse så nu vill vi ut i det vintervita landskapet. Jag har många fler bilder men dom får jag ta med i ett annat inlägg. Hoppas ni får en fin början på denna nya vecka. Hjärtlig hälsning från Malin

 

          

Jefferson Airplane med White Rabbitt

 

#snö #David #Åsby #Mälarstrand #båtar #Jefferson

 
 
Amor

Amor

14 februari 2022 10:38

Hej på Era.
Ni är fina & aktiva & glada att visa & sprida oss ute & världen, påminna ute liv i dag & imorgon.
önskar det bästa för Era som.
Vad är barn, ungdomar folk mycket jobb behövs för barn & ungdomar
för fram tiden i samhället, dvs Ni har börjat här nu att bygga om.
mvh
Amor

http://klockor.beloggplatsen.se

Malin wiper

14 februari 2022 11:43

Tack snälla du för dom orden, dom värmde i hjärtat. Du är också glad och aktiv.

Det behövs verkligen mycket folk för att arbeta för barn och ungdomar.

Ha en jättefin början på veckan
Hälsning från Malin

Amour passar bra denna dag då vi har Alla Hjärtans Dag

 
Ingen bild

Gunilla

14 februari 2022 10:58

Vinter landskap igen, men du fick med både is och snö, och de vackra båtarna.Fina bilder på kaninen på styret och den fina vovven. Vi hade en innekanin Lisa hette hon som blev 8 år, den var som en hund och gick lös och gick på lådan när hon behövde.
Så vackert det pyntas i blomsteraffären och så vackert med alla färger.
Tror jag det att du stressas av att vänta, känner igen mig, har medalj av det.
Hjärtliga hälsningar önskar jag tillbaka!
Kram!

Malin wiper

14 februari 2022 11:47

Bilderna på båtarna är sen i lördags och då hade vi snöfritt. Kul att du gillar bilderna. Vad kul att ni haft en kanin och sånt härligt namn ;) Vilken härlig kanin som gick på lådan ;) Antar att 8 år är gammalt för en kanin?, eller kan dom bli ännu äldre?

Det var så fint hos Åsby Floristen men det var så svårt att fota när solen kom in.

Då är jag inte ensam om att tycka det är jobbigt att vänta. I och med att jag lugnade ner mig lite i går och tog till mer avslappning och åt mindre så är jag bättre redan i magen.

Tack för din härliga kommentar Gunilla.

Ha en härlig Alla Hjärtans Dag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

14 februari 2022 14:13

På svar om en kanin kan bli äldre så kan den det åtta är gammalt.
Men med mycket kärlek och omvårdnad tror jag det att hjälper till.
Hon skulle sitta i husses knä så fort han satt sig. Vi har också haft en pudel som jag klappar på när han tittar på mig från kortet.Nu får vi klappa på sonens hundar för när man blir äldre vill man dö innan djuren. Men sonen skall ta hand om våran kisse om det skulle bli att vi går först.
Passar på att hoppas veckan går for dig!
Kramar!

Malin wiper

14 februari 2022 14:43

Tack för svaret. Den har fått mycket kärlek och omvårdnad hos er. Jag blir rörd av det du skriver. Härligt att sonen har hundar för då blir det inte lika tomt när man är van att ha djur. Vad härligt att ni vet att katten får det bra efter er.

Hoppas veckan blir bra för dig också. Nu skall vi försöka gå ut igen för en del av snön har regnat bort

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards