Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 februari 2022

The Seekers, Buddy Holly, elbilen och Heartbeat

Av Malin wiper - 12 februari 2022 08:35


   

Jag tänkte att jag skulle hinna skriva ett inlägg innan vi åker ut med elbilen. Det blir ett kort för jag har bara några nya bilder och dom är inte färdiga än för en del behöver beskäras och riktas upp. Det verkar bli toppenväder så vi kan ställa bilen på nån parkering och promenera. Vi har nollgradigt men nu kommer solen fram så jag gissar att vi får några grader varmt. 

 

     

The Seekers med sin klassiker I'll never find another you. 

 

  

Snart har vi Alla hjärtans dag så jag önskar er en hjärtlig dag redan nu med denna bild från 2020. Ha nu en njutningsfull lördag

 

        

Buddy Holly med Heartbeat. Den låten blev ett soundtrack till tv serien Heartbeat. Den gick under namnet Tillbaka till Aidensfield här i sverige. Den visades från 1992-2010

 

                                animated-heart-image-0481               animated-heart-image-0481

 

#elbilen #Seekers #Buddy #Aidensfield

 
 
Bittan

Bittan

12 februari 2022 12:56

Hej Malin! Jag har skickat epost till dig idag. Jag hoppas Ni får en bra biltur idag.
Vi önskar Er en trevlig helg till Er båda från mig och Johnny.
Kram från Britt-Marie ❤🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 februari 2022 14:38

Vi kom inte hem förrens nu så jag går in nu och kollar mejlen. Vi vilar från sånt när vi är ute på äventyr ;)

Vi har haft det jättebra men det började blåsa rätt mycket.

Ha en trevlig helg ni båda också
Kram från Malin & Thorleif

 
Ingen bild

Gunilla

12 februari 2022 16:09

Jag ser att ni har haft en trevlig biltur. Ni är duktiga på att ta för er och ta till vara på det roliga som gör eran dag. Jag tycker det har stannat upp på något vis med allt som händer bara för att man har ett datum att är allt bra,tycker jag är besynnerligt,
Sonen skulle komma men kände sig dålig så ville inte komma för han är rädd att smitta och det var nog bara en förkylning det är väl det som gör att man deppar. Det kunde väl vara värre så full fart framåt är väl det som gäller.
Glasögonen blev så bra köpte ett par som jag inte tänkt mig ett par runda med guldbågar. Måste piffa upp mig på ålderns dagar.
Ha nu en fin kväll och helg!
Kramar!

Malin wiper

12 februari 2022 16:26

Vi har haft det toppen och vi kom hem ca 14.30 Håller på med ett inlägg nu men det tar ju sån tid. Tack för dina snälla ord. Det blir för trist att gå hemma hela tiden. Efter min operation så skall vi börja umgås med både släkten och vänner. Håller med dig om det du skriver om datum.

Bra att din sån tar hänsyn för känner man sig krasslig så kan man inte vara säker. Han är rädd om sina föräldrar.

På din beskrivning så förstår jag att glasögonen är superfina. Runda är väldigt moderna nu och det är som du säger kul att få piffa upp sig lite. Jag skall också ha nya glasögon men efter att allt är bra med ögat

Ha en fin kväll och helg själv snälla du
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards