Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2022

Dan Wid skulptur, Arne Jones, Rachel Fannan och avslappnande regn

Av Malin wiper - 15 januari 2022 11:30

 

Vi promerade igenom ett bostadsområde på Öster Mälarstrand och i en park såg jag denna skulptur. Den är skapad av Dan Wid och heter Organic Dysfunction och är i metall. Jag tycker den ser ut som en slingrande orm men man skall enligt konstnären själv skapa sig en bild av konstverket. Han uppmanar att gå fram och klappa och känna på skulpturen och det skall jag göra när den inte står i en bassäng av smältvatten


    

Här har jag tagit en bild helt från sidan och då ser den ju lite annorlunda ut

 

                           

Clipart Library

 

När vi var till Västerås sist så tog vi även en tur till Skiljebo centrum där vi har varit ett antal gånger och promenerat. Denna skulptur har jag fotat några gånger och gör det igen. Den är skapad av Arne Jones och heter Rum för vindar och den är i koppar och skapad 1962. Väldigt passande namn. Den är står på Skiljeboplatsen. Han föddes 1914 och gick ur tiden 1976

 

      

Rachel Fannan med Beautiful Dreamer. Rachel Fannan är en amerikansk sångerska, låtskrivare, musiker och poet. Hon lyckas göra denna gamla låt lite modernare och i långsammare takt så den blir lite poetiskt. Hon gjorde sin debut 2008, med släppet av ett soloalbum med titeln Deeper lurking, under namnet Birds Fled from Me. Den här låten har även sjungits in på svenska och då under namnet: Drömmar av silver drömmar av guld. Roy Orbison står också för en snygg version av låten

 

                                              

 Clipart Library 

   

Framför skulpturen står dessa två markfasta blå stolar och hela torget är fullt med sånt och en del bord och bänkar. Jag har fotat detta förut så det blir lite kaka på kaka


 

Det är som bassänger på gräsmattorna nu i och med att snön smälter. 


 

En gammal sliten bänk lutar sig mot ett gammalt träd


  

Några julgranar som gjort sitt för denna julen


 

Ett stort hjärta med blommönster låg där så fint på en stubbe


 

En stol som stod ute mot en husvägg


 

Denna huvudlösa figur låg på asfalten på ett ställe. Nån slags superhjälte

 

Nu äntligen har jag klart ett inlägg efter alla morgonrutiner som består av: frukost, göra mig iordning, fixa mina bilder till inlägg, Savita Norgrens avslappningsklipp, promenad och när jag kommer hem ta itu med bloggen. Promenaden blev 4,26 km i det fina soliga vädret och 2 minusgrader. Jag skall prata i telefon med min väninna Lena i Göteborg i dag men sen skall jag ut på ytterligare en promenad. Nu är det lördag igen och jag hoppas ni har nåt härligt att se fram emot. Sköt om er mina härliga besökare

 

        

Detta är bara ett av många avslappnande regnklipp som finns på Youtube

 

        animated-rain-image-0005 

I går när jag gick och la mig så testade jag även nåt nytt som man kan slappna av till. Det är klippet ovan där man lyssnar på regn innan man skall sova. Vill man så kan det pågå hela natten för det kommer klipp efter varandra som är många timmar långa. Jag nöjde mig med nån halvtimme för att slappna av ordentligt. Fast Savitas klipp fungar bättre för mig märkte jag. Min man tycker jag blivit lugnare efter att ha använt mig av avslappningen regelbundet. Nacken har varit mycket bättre också 


#Dan #Organic #Arne #Rachel #Rum #gräsmattorna #julgranar #hjärta #superhjälte #avslappnande

 
 
wiolettan

wiolettan

15 januari 2022 16:51

Häftiga skulpturer och de blå stolarna ser härliga ut där. Bänken den var sliten. Så mycket med vatten det blev då snön smälte. Här ser jag inte till några vattenpölar, men vi hade kanske mindre med snö.
Hjärtat gillar jag mest. Så fint och fiffigt. Lite anfrätt av tidens tand.
Ha det bra och sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 januari 2022 17:24

Hela torget där är fullt av såna möbler och dom håller för vinterväder. Det är härligt med skulpturer i omgivningen. Kul att en gammal bänk får stå kvar.

Ni har kanske bättre avrinning för vatten på gräsmattor hos er. Förstår att du gillar hjärtat ;) du har ju sån tur att få se såna i alla möjliga varianter

Ha det bra själv i helgen och sköt om dig
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards