Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2022

Katt i snö, Charlie the dog, promenad och Shakira

Av Malin wiper - 11 januari 2022 18:45


 

På vår promenad i dag så dök denna katt upp på en tomt. Jag har fotat den förut men inte så här med snö omkring. Jag pratade lite lugnt med katten och då stod den kvar så jag hann ta några bilder.

 

Promenaden i dag blev 7,72 km och det är jag supernöjd med. Vi försöker komma ut så tidigt som möjligt på vår promenad i och med att det är som härligast då när allt börjar vakna upp


 

Vi gick vidare och då såg jag en ryggsäck eller tygväska som hängde på ett stängel och den hade en katt som motiv, så passande. Den syns lite dåligt på bilden så man får skärpa blicken


 

Senare mötte vi Cocker spanieln Charlie som är min favorit

 

      

En snyggt restaurerad film från 1940-talet. Jag njuter av att se alla gamla bilar som var så snyggare förr


   

Här promenerade vi på en långsträckt väg och på vänster sida ligger tågstationen


 

Det här övergivna huset har jag fotat några gånger men nu verkar det som det skall rivas. Det var arbetsfordon bakom och även betongdelar där. Undrar  vem som bott där och även husets historia


 


Skylten mot Hälsans stig var förstörd av färgklotter som hade runnit ner. Vi skrev till Hallstahem ang portuppgången bredvid vår där dom kladdat ner med samma röda färg. Hallstahem har nu tagit bort detta så nu ser det snyggt ut igen


 

Jag bjuder även på en liten sötchock. Till vänster Yoda från Star Wars som jag fick av min son sist vi träffades. Till höger en sengångare i form av en dörrstopp men vi har ingen dörr som behöver stoppas. Vi har 6 köksstolar och vi använder 4 st och dom andra när vi får gäster. Dom står bakom köksbordet och på dom har vi dessa figurer. Sengångaren är en av huvudrollerna i den animerade filmen Zootropolis som är en favorit och jag har sett om filmen flera gånger. Första gången såg jag den hos min son i 3D tv och det var en upplevelse

 

                            

Myprinton 

Klicka här för att se vad jag skrev om filmen 2016. Klicka här för att se en scen ur filmen som är obetalbar. Klicka här för att se trailern

 

      

Ett av soundtracken till filmen. Shakira med Try everything. Hoppas ni har en skön kväll att se fram emot

 

#Katt #Charlie #restaurerad #huset #Hälsans #Yoda #Sengångare #Shakira

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards