Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 januari 2022

En resa till Peps Persson film från 2021

Av Malin wiper - 3 januari 2022 07:00



 

Min syster tipsade mig om denna film som heter En resa till Peps Persson. Filmen är gjord av Ulf Myrvold & Laana Stinnerbom Den går på SVT Play. Klicka här för att komma in på en sida och läsa lite mer om denna film. Det blev lite reggae också nåt som han valde att sjunga på svenska

                                  

Jag har ju själv alltid gillat Peps Persson och hans musik så jag njöt av filmen men jag tyckte som syrran att man ville ha mer. Den borde ha varit fler avsnitt för det skrapades bara på ytan i denna film än om jag tyckte den var jättebra. Sen var ju hans trummis Bosse Skoglund med också. Bosses autograf fick jag när han spelade på Nefertiti i Göteborg i slutet av 1980-talet. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev då Bosse gått ur tiden. Klicka här för att se vad jag skrev när Peps Persson gick ur tiden.

 

                                   

Gamereactor 

På ett ställe i filmen tog han upp sitt munspel och började spela och det var helt otroligt vilken känsla han han hade. Jag blev hänförd och kunde knappt sitta stilla. Sen var han ju så cool och skön som person och gick sin egen väg som funkat för honom. Han har varit sig själv hela livet och haft en integritet som jag beundrar. Han var helt enkelt en riktig musikant och jag gillar hans texter som förmedlar samtiden. Jag vill inte skiva mer om ni skall se filmen.

 

      

Peps Persson och Blodsbandet på Hässleholms Kulturhus. Dom ställde upp på en kväll för alla 2004 till förmån för hemlösa och behövande. Hans texter förmedlar verkligheten. 

Jag kan varmt rekommendera denna film som får av mig 4 munspel i betyg av 5 möjliga. Den hade fått full pott om det varit minst ett avsnitt till

 

       

 

Vi har haft rena rama Londondimman här i flera dagar och varmgrader. I går promenerade vi 4,56 km trots att det var både moddigt och halt. I dag hoppas jag vi kan gå minst lika långt för så lättat och skönt det blev i rygg och nacke efterråt var mycket värt. Fast jag får ta en ensam promenad först för min man har tid hos käkkirurgen i Västerås. Magen börjar stabilisera sig så jag har en bra läkningsförmåga och det är jag tacksam för. Jag kunde till och med doppa en halv skinksmörgås i en halv kopp kaffe och det funkade men jag tar det försiktigt och går på lite halvdiet. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot. Ha det bra och sköt om er

 

#Peps #Ulf #Laana #Bosse #munspel #Blodsbandet

 
 
Ingen bild

Eva

3 januari 2022 08:12

God morgon Malin, tack för tipset om Peps, skall titta på SVT Play i kväll. Det blir en promenad här också (fast oftast själv) min man dog för några år sedan. I dag blir det lunch på en Kina restaurang. Önskar dig en bra dag.

Malin wiper

3 januari 2022 09:17

God morgon Eva. Kul att du skall se filmen. Vad tråkigt att du mist din man. Jag är själv så rädd för att mista min man så jag kan knappt tänka tanken förrens tårarna kommer. Jag har varit ute på en tidig promenad och snön har snart smält bort.

Vilken härlig lunch du skall äta i dag. Jag gillar själv sån mat men nu var det ett tag sen. Vi har då mest ätit på Kina restauranger i Enköping där min son bor. Skall kolla upp lite vad som finns i Västerås. Väntar tills magen fungerar fullt ut.

Jag har en kusin i Stockholm och vi var ofta till Stockholm när vi bodde i Katrineholm. Låg på hotell och roade oss.

Ha en toppenfin dag själv
Hälsning från Malin

 
wiolettan

wiolettan

3 januari 2022 10:48

Peps Person verkar ha varit en fin människa. Att han var musikalisk det kände jag till, men har inte lyssnat på någon av hans skivor på länge.
Att gå så långt i halt väglag är verkligen i bedrift. Halka gör det hela mycket jobbigare, i alla fall tycker jag det. Bra gjort. Fint att ni kan promenera så mycket, det är nyttigt.
Ha det bra.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 januari 2022 12:21

Det tycker jag också. Han har spelat in mer än vad man tror. Ibland fick vi trippa på tårna ;) men i dag är nästan all snö borta så det gick rätt bra på promenaden.

Vi är båda tvungna att promenera för man känner att det lättar i nacke och rygg så man får må så bra som möjligt. Du och Mysingen är ju ute och går en del också. Man behöver inte gå så långt för att det skall ge resultat

Ha en härlig början på veckan fina du

Varm kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards