Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2021

Dala Sushi, Kyu Sakamoto, kaffebönor, Fimpa Rätt.nu och Tommy Körberg

Av Malin wiper - 22 augusti 2021 15:30


 

I morse när jag vaknade så kände jag mig som på bilden ovan, en ballong som mist lite av sin luft. Bilden tog jag för några dagar sen och den passade så bra in nu. Jag sov dåligt i natt och hade massor av konstiga drömmar. Vaknade ångestladdad och var uppe i varv men trots avslappning så hjälpte det inte fullt ut. Helt plötsligt förstod jag varför jag mådde så dåligt. Det är ju fullmåne just nu och det påverkar mig väldigt mycket. Jag sa till min man att kan vi inte hyra elbilen i 3 timmar så man kommer ut lite och förhoppningsvis mår lite bättre. Det tyckte han också  och bilen var ledig så vi har haft det så skönt och nu känns det lite bättre.

 

                                                   

Clipart Library 

 

När vi sen åkte hemåt så bestämde vi oss för att beställa sushi på Dala Sushi här i Hallstahammar. Vi har verkligen fått hit en lyxig sushi restaurang så det är alltid supergott det som serveras

 

Här ser man min tallrik med mina favoriter

 

                                      

Clipart Library 

 

Här ser man min mans favoriter. Vi bara njöt och lät gommen ta in dom fina smakerna  

 

 

Så här såg det ut då vi satt och åt sushin med varsin öl till

 

     

Nu blir det en nostalgitripp igen och det med Kyu Sakamoto med låten Sukiyaki. Låten har jag haft med ett antal gånger genom åren i bloggen. Han var en japansk sångare, skådespelare och komiker. Tyvärr dog han redan 1985 endast 43 år gammal. Han lämnade efter sig fru och två söner. 

 

 

När vi var ute så köpte vi även lite hela kaffebönor på City Gross. Dom skall vi hälla i våra keramikljusstakar som vi fått från Hallstahem i och med att min man ställt upp på många intervjuer och jag har bloggat om dom. 

 

Vi fick ljusstakarna 4 november 2020 och dom är designade av Jon Eliasson från Orrefors Jernbruk  

       

Klicka på bilderna så blir dom större

 

  

Tyvärr köpte vi lite för mörka bönor så när påsen är slut så skall vi köpa andra men det får duga tills vidare. Det spred sig en härlig kaffedoft när jag hällde i dom 

 

                                                        

Clipart Library 

  

Min man kom hem med en bra och rolig sak från Håll Sverige Rent. En portabel askkopp som inte tar nån plats utan man kan ha den i fickan. Han hittade den på vårt OKQ8 för endast 5 kr, Sjäv har jag aldrig rökt och min man har varit rökfri sen han träffade mig. Han köpte den ändå för han vet att jag gillar roliga saker och den skall få vara med på min tändarsamlingshylla

 

                               


Här ett annat portabelt askfat från CDON 

 

På framsidan står det: Fimparätt.nu


 

Så här ser den ut inuti. Vad bra med uppfinningar som ger bra lösningar på ett problem. Jag visade en annan askkopp för ett tag sen som också var i fickmodell men denna är ännu lättare att stoppa i fickan för den är en mjuk modell. Hoppas att folk som röker ute köper en sån och bidrar till miljön 



                  


Nu har jag rätt mycket att skriva om från dom 3 sista gångerna vi var ute med bilen. Bilderna står på kö för att bli beskärda och ev bli fixade om så behövs. Jag får ta en sak i sänder nu så det inte går överstyr.Vädret är helt underbart nu med sol, lagom vind och lite kyligare. Nu skall jag bara ta det lugnt och ev se en fim, serie eller dokumentär. Hoppas ni har det bra kära besökare. Sköt om er och ha en fortsatt fin dag

 

      

Tommy Körberg med låten Trubbel. Det är en visa man annars hört med Olle Adolphson. Klicka här för att höra den med Olle Adolphson. Klicka här för att höra den med Monica Zetterlund

 

#Ballong #Sushi #Kuy #Elbilen #Kaffebönor #Jon #Askkopp #Tommy 

 
 
Veiken

Veiken

22 augusti 2021 21:52

Jag hade inte en aning om att det är fullmåne nu. Så skönt att ni kunde hyra bilen idag.
Sushin såg superläcker ut. Man kan äta många favoriter eftersom dom är så små.
Jag har aldrig sett sådana portabla askfat. Bra för dom som röker!
Ha en fin början på nästa vecka1
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

23 augusti 2021 09:23

Det hade inte jag heller förrens jag kollade. Det var så härligt i går. Nätet har legat nere så jag har inte kunnat svara på din kommentar förrens nu

Dala Sushi är fantastiskt bra på sushi. Jag har inte heller sett den modellen av portabla askfat förrens min man kom hem med ett ;)

Ha en fin början på veckan själ
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards