Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juli 2021

Regn och åska, Tidningsställ, Volvo Amazon och MATT & the PEABODY DUCKS

Av Malin wiper - 29 juli 2021 17:30


   

Det blev så tryckande i luften till slut i dag så svetten bara rann i mitt ansikte. Då helt plötsligt så kom ett skyfall med åska och regn. Efter det så slutade jag svettas i ansiktet och det är stor lycka. Nu har vi sol igen men det känns friskare i luften och det blåser lite. Min man har gått till Ankis fyndbod för att lämna in saker vi rensat bort. Det är så skönt att bli av med saker som bara ligger. Vi har ju inget förråd i källaren längre för vi fick en lapp att allt skulle tas bort i och med att det inte går att ha förråd längre i källare. Det är risk för inbrott så nu har dom fixat säkrare förråd men då måste man hyra ett och det kostar mellan 300-400 kr och det har vi inte råd att lägga ut varje månad. Känns lite konstig för förråd ingick ju i hyran. Nu har vi bara ett kallförråd på balkongen så det gäller att ha lagomt med saker. 

 

  

Jag hittade för ett tag sen på Myrornas second hand ett tidningsställ som jag sett förut som då kostade över 300 kr. Nu kostade det 99 kr och eftersom vi inte har nåt tidningsställ i vardagsrummet nu så slog vi till för ett tag sen. Det är i kraftigt plåt och vi skall sätta det under vår långa spegel i vardagsrummet. Det kommer att stå på en liten pall eller låda

 

Tidningsstället kommer från Maze Länna Möbler och kostar där 695 kr så jag har gjort ett fynd. Klicka här för att se ett likadant tidningsställ fast svart

 

                                     

 

Det är så stabilt så det går även att ha till stora böcker och större tidningsmagasin. Jag satt tidningarna fel dom skall stå på högkant

 

     

The Blue Moon Boys med låten Good rockin' Tonight'. Gruppen som spelar heter Matt and the Peabody Ducks

 

  

En jättelång motorbåt jag såg i Västerås Hamn 22 maj i år. Båten stod framför Kajplats 9 som är en restaurang

  

Häromdan hittade jag ett skräp jag inte sett förut. Nån har ätit upp en kebabrulle och sen bara slängt den på marken. Det är så korkat  så man blir ställd

 

  

Min man fotade en Volvo Amazon nere på OKQ8 häromdan. Den var från 1959 men tyvärr har han ingen vidare kamera i sin mobil och han behöver en ny så småningom. Det är inte ofta man ser en svart med beige tak så det var roligt att få se den. Det ser även ut som orginalfälgar

 

Nu har det börjat regna igen och det behövs. Jag hade inget att skriva om men fick ändå till slut ihop ett inlägg. Nu har jag bara att önska er en härlig kväll

 

       

Nu har jag lånat ett klipp från min Youtubevän Paola igen. Det heter On the road again. Hon får alltid ihop det så det blir intressant och medryckande. Sångaren är Eddie Meduza

 

                            


Clipart Library 

 

#Regn #Tidningsställ #Matt #Motorbåt #Skräp #Volvo #Paola #Eddie 

 
 
Veiken

Veiken

29 juli 2021 17:48

Här har vi också åska och regn om vartannat, så skönt med lite svalare väder och blommorna niger och tackar1
Vi åkte från Göteborg till Pajala med en exakt likadan Amazon i mitten av 60-talet. Ljuva minnen!
hyresvärdar vet verkligen hur man ska skaffa extrapengar. 400 kronor per månad tycker jag låter mycket för ett källarförråd. Om ingen hyrde kanske han tänkte om!
Ha det fint!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

30 juli 2021 06:41

Det låter härligt för det behöver vi. Vi har svalare i dag också men inget regn än. Vad kul att ni haft en sån Amazon och åkt så långt med den.

Nu blev jag lite osäker när det gäller summan för förråden men det var vad min man sa. Vi skall kolla upp det en gång till.

Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards