Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juli 2021

Sömnlös, drömfångare, Cirkus Unik Suzuki, Gym Plus och Jimi Hendrix

Av Malin wiper - 11 juli 2021 11:00

  Sova

Jag vaknade 09.00 eftersom jag haft svårt att sova i natt. Det beror både på värmen och en skrämmande serie på tv jag tittade på innan sovdags. Det gick inte att slappna av och sen började det leva om utomhus på 2 balkonger. Speciellt på en så jag blev lite rädd att det skulle bli bråk men det avtog efter 01.00 men jag kunde ändå inte sova så jag låg och vred på mig bredvid min man som sov som en stock. Jag la mig närmare och tog hans hand och gjorde lite andningsövningar och sen slocknade jag. Jag sitter här nu och imporviserar fram ett inlägg för jag har nästan inga bilder i och med att jag inte varit utanför dörren på några dagar. 

 

 

Detta är en drömfångare som jag köpte 2019 hos Små Hjärteting här i Hallstahammar. Den butiken finns inte längre tyvärr. Drömfångaren har gjort sitt så den finns inte längre och vi har haft en hel del genom åren. Det känns som jag måste köpa en ny igen. 

 

                        

Drömfångaren till vänster fick vi av min bloggvän Annelie. Drömfångaren till höger köpte vi på High Chaparall då vi bodde i vårt egna hus i Vaggeryd. Alla som bodde i kommunen hade gratis inträde på High Chaparall. 

 

       

Cirkus Unik Drömfångare

 

 

Jag improviserar vidare i och med bild- och ordbrist. En minnesbild som jag tog utanför City Skor i Vaggeryd juni 2015. Jag tyckte barncykeln var så färgstark och även skylten som passade till.

 

 

Eftersom vi hyr bil så har jag inte saknat en egen på länge men nu då vi har corona och även denna värme så längtar jag efter att kunna ha bil igen och bara spontant åka ut. Den röda suzukin R+ ovan hade vi då vi flyttade hit för drygt 4 år sedan. Den stannade i en rondell mitt i rusningstrafik och det var en riktig rysare. Då köpte vi en begagnad likadan fast silverfärgad och den höll bara i 1,5 år så det blev en dyr historia även med 30.000 i reparationer. Att vi var så korkade att vi kostade på den så mycket grämer mig i dag. Som ni ser så har jag inget vettigt att skriva om så jag fortsätter för att få i alla fall ett inlägg

 

     

Dom två sista åren då vi bodde i Vaggeryd så gick jag och min väninnan på Gym Plus och ni ser mig på bilden där jag är nere i källarlokalen för att träna. Fast mest var vi uppe i den stora delen där man kunde kolla ut medans man tränade. Jag blev i så mycket bättre form under dom åren och vi hade så roligt

 

Klicka här för att se när jag filmade på Gym Plus där vi gick. Det är gymägare Mikael Johansson som visar upp en övning. Det var år 2015 så tiden bara rusar iväg

 

                            

Gymkompaniet 

 

Här ser ni A-G som också tränade på en maskin i källaren just då. Jag har många fler bilder från vår tid på gymmet. Att ha en lättsam och trevlig väninna med sig betydde mycket 

 

                             

Kraftmark 

     

Efter gymmet brukar vi besöka Ritz Konditori men några gånger gick vi hem till mig eller henne och fikade. Här ser ni när vi var hos mig i förra lägenheten. Då hade vi ett barbord och höga stolar i köket. det var ett mindre kök där än vi har nu. Ibland gick vi även en sväng och kollade in våra butiker. Jag gick på gym här också ett tag men det blev så ensamt utan A-G och jag kände inte så mycket folk här då. Jag la ner detta men börjar längta att gå på gym igen men i dessa tider har jag ingen lust.  

 

 

Avslutar med en gammal minnesbild från vårt egna hus i Vaggeryd. Detta är en bild från en del av vardagsrummet där jag dukat upp för vi skulle få kaffebesök. Vi har bytt inredning många gånger på dessa 30 år. Nu kom solen efter lite regn och endast 19 grader och rätt blåsigt efter att ha varit helt vindstilla ett tag. Nu önskar jag er en vilsam och mysig söndag

 

    

Jimi Hendrix med The wind cries Mary. Han dog 1970 endast 27 år gammal

 

#Sova #Drömfångare #City #Suzuki #Gym #Minnesbild #Jimi 

 
 
wdw

wdw

26 juli 2021 12:20

rerer

http://deded.se

Malin wiper

26 juli 2021 13:08

Förstår inte vad du vill ha sagt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards