Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juli 2021

Hjälstaviken Naturreservat del 2, Fika, Hästar, Vindskulptur och Alexandro Querevalu

Av Malin wiper - 3 juli 2021 15:15


 

Efter att vi varit ute och gått i naturreservatet Hjälstaviken så var det dags att gå tillbaka för att ta en fika under denna uteplats med tak som tillhör stället.

 

Klicka här för att se del 1 av mina inlägg från Hjälstaviken 

 

 

Så här ser det ut från andra sidan

 

 

Alldeles bredvid hade dom två toaletter och dom var så fräscha och fina. 

 

 

Vi hade min mans hembakta muffins med oss. Sen hade vi rågkakor från Håkans Hembageri som är jättegoda. Här har min son brett en smörgås med färskost som har lite gräslök i och på toppen skivade vi tomater. Vi tog bilder på oss inomhus då vi fikade men ingen av dom blev visningsbara

 

 

En gick att visa upp och det var när min son stod och skulle knäppa av en bild


 

En bild som min son tog på mig i torsdags då vi var till Hjälstaviken. Vi mådde så otroligt bra efter att ha varit ute på denna vandringsled och sett allt vackert. Synd att jag inte har en systemkamera som gör att man kan ta närbilder på olika slags fåglar som uppehåller sig där. Min son hade 3D kamera med sig men den verkar inte heller kunna tas närbilder med

 

 

En bild som jag tog från Fågeltornet ner mot stigen vi gick på dit

 

                                                                                         

            

Färgstark vindskulptur 

 

 

Jag fotade även ett träd som stod uppe på en höjd. Min son ville att vi nästa gång skulle besöka ett berg på andra sidan sjön. 

 

 

En liten vy över fågelsjön

 

 

Det fanns även en massa hästhagar i närheten och här kommer två hästar emot oss.

 

                                                        


Clipart Library 

 

Dom var så fina och verkade nyfikna på oss

 

  

Jag fotade denna häst som såg så spänd ut så jag tror det var dags för magtömmning

 

Jag tror det kommer regn i dag och det behövs. Jag har pratat med min blogg- och nätvän Bittan i telefon i dag för första gången. Det var jättetrevligt och vi har mejlat varandra ett antal gånger. Vi har varit ute och handlat lite på förmiddagen men det var så tryckande varmt så jag fick sätta mig ner på en bänk en stund och då fick jag nya krafter igen. Nu har vi fått rätt fint på balkongen och nästa år skall vi köpa en solcellslampa och ett blombord som passar in till balkongen.

 

       

Alexandro Querevalu med Clouds of Sunset. Det är störningar med sprakande ljud på Youtube i dag. Det har varit så några gånger förut också. Därför är det inte säkert att klippet fungerar eller låter bra. Ha en fortsatt bra dag 

 

                                          

                              Clipart Library 


#Naturreservat #Toaletter #Rågkakor #Son #Vindskulptur #Hästar #Alexandro

 
 
Ingen bild

Gunilla

3 juli 2021 15:29

Vilket ställe där måste själen må bra och få nya krafter, om man behöver det. Att spatsera och titta på omgivningarna och se djurlivet helt underbart. Naturen är allt fin i Sverige och så roligt att ta del av det du förmedlar.Tack för det.
Ha nu en fortsatt bra helg och må så gott!
Kram!

Malin wiper

3 juli 2021 15:32

Det skall helst ses i verkligheten för det var fantastiskt. Man blev harmonisk i själen. Naturen har en läkande kraft på oss människor.

Vad kul att du gillar inläggen :).

Hoppas du har en fin helg. Ha det bra och njut
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

3 juli 2021 18:23

Det här året skulle man nog kunna utse till naturreservatens år för det är så mycket folk ute i skogen överallt! Fler än jag någonsin tidigare skådat. Jag tror att många liksom du upptäckt naturens helande kraft och så är det ju ett bra ställe att umgås på nu när man helst ska träffas så lite som möjligt inomhus.

Nu när jag vant mig vid att använda naturkartan.se så upptäcker jag också hur många naturreservat det finns som jag inte tidigare kände till.

Ha en fortsatt skön helg!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

3 juli 2021 20:38

Jag har också sett att folk börjat röra på sig mer i naturen i och med corona. Det är folk överallt som både promenerar och går i skogen och allt du nämner. Det är väldigt positivt för både kropp och själ. Vad kul att du har en naturkarta och lär dig nytt hela tiden. Ser ju att du är ute på massor av härliga äventyr

Ha en skön helg själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards