Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juni 2021

Bread & Sweet By Jennie, Eros Ramazzotti, oljefat och Gregory Porter

Av Malin wiper - 14 juni 2021 09:30


 

I går då vi var ute och åkte med elbilen så tog vi en fika på Bread & Sweets By Jennie. Det blev lite utsvävning men det händer inte varje dag nu så en gång är ingen gång. Jag valde min favorit en croissant med saltkolafyllning och på toppen en rund mönstrad chokladbricka. Jag tog även en chokladtryffel med saltkolafyllning. Otroligt goda båda två och deras kaffebröd framkallar inget sötsug efterråt. Det gör att man inte fortsätter äta sött efter besöket

 

                 animated-love-image-0022               animated-love-image-0022               animated-love-image-0022 

Vi tog en förfest på vår bröllopsdag hos Bread & Sweets innan vi kan fira med hotellrum mm då min man kan äta allt igen. Det är i dag vi varit gifta i 14 år. Det kommer ett inlägg ang detta.


 

Det enda min man kan äta nu är morotskaka och deras är så lättäten och han doppar bitarna i kaffe. Mr T blev så överraskad för han kände morotssmaken helt plötsligt. Då är hans smaksinne sakta på väg tillbaka. Anders fotade oss men vi gjorde miner och jag har väldigt svårt att slappna av på bild. Blir stel som en pinner så jag tar inte med nån denna gång

 

     

Ur högtalarna denna gång så hörde man Eros Ramazzotti med låten Un'altra Te


 

I bageriet bakades det för fullt och här ser man prinsessbakesler och en prinsesstårta som var på väg att dekoreras

 

                                       


 

Efter ett tag kom Jennie ut med en bricka full med deras urgoda och annorlunda prinsessbakelser

 

                                      

                       Clipart Library 

 

Efter det så kom bagaren ut med budapestbakelser som skulle in i bröddisken. En sån har min man ätit en gång och den var väldigt god och inte så söt men mycket smak 

 

 

Jag fick fota den trevliga bagaren, tack snälla du.  


 

Efter fikat så promenerade vi omkring i området som fortfarande är en byggarbetsplats på många ställen. Vi går förbi ett ställe där dom har både utegym och uteplats där vem som helst kan sätta sig ner en stund. Det står även såna här oljefat utspridda på området och dom är fyllda med växter. Food Trucks håller även till där på helgerna. Klicka här för att se vad jag skrev om dessa 2 maj

 

                                                             

                           Clipart Library

 

Här en närbild på ett av oljefatets blommor som är lila


 

I denna sticker det upp lite greddelina växter och jag började tänka på sagorna om Tant grön, tant brun och tant greddelin

 

            En saga av Elsa Beskow

   

Två färggranna cyklar dagen till ära


   

Jag tror jag tar en cykelvila en stund på trottoaren


Nån hade målat ett leende i lila på ett broräcke. Då promenerade vi på ett annat ställe vid Mälarstranden. Det är ändå synd för bron är ganska ny och jag misstänker att den inte får vara ifred länge till

 

       

Vad passar väl inte bättre då än att sätta in en låt som heter Smile och har sjungits in av många genom åren. Här hör ni den med Gregory Porter. Gregory Porter är en amerikans sångare, låtskrivare och skådespelare. Han har vunnit två Grammy Award för Best Jazz Vocal Album: först 2014 för Liquid Spirit, och 2017 för ta mig till Alley. Klicka här för att höra Liquid Spirit

 

Klicka här för att höra Smile a cappella. Klicka här för att höra låten med Nat King Cole

 

I dag på morgonen har vi lite mellanväder med kraftig blåst, solfritt och 17 grader varmt. Vi har inget på agendan denna måndag annat än en eller två promenader. Hoppas ni mina kära besökare haft en härlig helg och får en fin början på den nya veckan

 

                 

#Croissant #Morotskaka #Eros #Prinsessbakelser #Bagaren #Oljefat #Gregory

 
 
Bittan

Bittan

14 juni 2021 10:26

Hej på Er!
Grattis till Er 30-åriga bröllopsdag idag till dig och Thorleif! Ha en fin Dag!🌷❤🌝🎂

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 juni 2021 11:04

Tack snälla du. Vi firar lite mer då vi skall ligga på hotell så fort min man kan äta ordentligt igen

Detta var bara förfesten ;) ;)

Ha en fin dag själv
kramar från Mali
Thorleif hälsar tillbaka och tackar

 
Ingen bild

Gunilla

14 juni 2021 11:00

Önskar en bra början på veckan och ser att ni har haft trevligt med åktur och gott att fika. Skrattade gott åt inslaget om hästens garv och så vacker omgivning. Mycket fin musik och fina inslag bjuder du på.
Har haft en rolig helg med fest och stoj och gott att grilla.
Må så gott!
Kram!

Malin wiper

14 juni 2021 11:06

Tack snälla du. Vi hade en fin dag och solen sken på oss. Nu kommer det att bli regn känner jag

Ja du Paola skapar såna härliga klipp med toppenmusk. Hon har verkligen fångat hästen i sitt esse

Kul att du gillar inlägget.

Vad härligt att höra att du haft en toppenhelg med livat och festligt. Det är du väl unt

Ha en fin måndag
kram från Malin

 
Bittan

Bittan

14 juni 2021 11:36

Hej igen! Glömde att skriva förut dessa grattishälsningar var från Britt-Marie och Johnny i Mariestad ❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 juni 2021 11:52

Vad gullig du är ;). Tack till er båda för grattiset. Ser att det är 19 mil mellan Mariestad och Hallstahammar.

Ha en jättefin början på veckan ni båda
kram från oss båda

 
Ingen bild

Syrran

14 juni 2021 11:45

Grattis på dagen!
Hoppas ni får det härligt!
kram från
oss båda till er båda

Malin wiper

14 juni 2021 11:50

Tack snälla ni båda. I dag har vi en slödag så vi firar inte mer än att ta en kopp kaffe och varsin muffins som Mr T bakat. Längtar tills vi kan utnyttja hotell presentkortet och det hoppas jag blir snart.

Kram från oss båda till er båda. Ha en härlig början på veckan
Malin

 
Ingen bild

gunilla

14 juni 2021 13:18

Grattis på er dag glömde jag att önska!
Kram igen!

Malin wiper

14 juni 2021 15:10

Tusen tack snälla du

Ha det bra
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards