Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juni 2021

Hallsta Café & Restaurang, Fredagsgruppen och Petula Clark

Av Malin wiper - 5 juni 2021 17:30


 

Här ser ni några ur fredagsgruppen som fikar varje fredag på Hallsta Café & Restaurang. Denna gång fyllde Asko år och bjöd på tårta. Han sitter längst in till höger i vinröd tröja. Han bjöd med oss också så vi fick en bit och det var andra gången vi fick vara med på födelsedagskalas. Tusen tack snälla Asko. Fredagsgruppen är en härlig samling med kvinnor och män som är lättsamma och roliga att prata med.

 

                                     animated-happy-birthday-image-0063 

Det var inte lätt att fota med mörkt inne och solljust ute så bilderna är inte så bra men jag jobbade med dom lite tills dom ändå gick att ta med i ett inlägg


 

Siba kom in med tårtan som var försedd med tomtebloss och dom bakar dessa tårtor själva


                            


       

Hittade ett roligt klipp som passar in. Happy Birthday Swing 


 

Så här ser tårtbitarna ut och dom är verkligen jättegoda med smakrik och god fyllning

 

                         


                                                   Eskilstuna

   

Här ser ni tre av männen som är med i fredagsgruppen   


         

Detta fina trevliga par delade vi bord med. Det var meningen att vi skulle sitta ute men det samlades så mycket folk där så vi gick in igen. Min man kan inte äta tårta nu så han tog glass istället. Jag glömde bort att be nån fota mig och min man också. Det blir ofta så när man fotar så mycket själv

 

       

Petula Clark med Downtown från 1964. Den passar in i texten för har man lite tråkigt så kan man gå ner till centrum och ta sig en fika på Hallsta Café & Restaurang. Petula Clark är en brittisk sångare och skådespelare. Hon har varit aktiv sen 1939 och denna låt är en klassiker som är tidlös. Klicka här för att se vad som skrevs om henne 2019

 

 

Vi skulle bara ta en promenad och sen handla lite men inte fika. Vart tror ni vi hamnade i dag ändå?. Fika hos Hallsta Café & Restaurang. Min man försökte sig på ett leende men han är så svullen över munnen så det ser inte naturligt ut men det går över efter några veckor.Till mig sa han att han hade 3 trålningsbehandlingar kvar men när vi tittade i almanackan så är det bara 2

 

  

Min man tog glass och cappuccino för det är det enda han kan äta ute nu. Jag tog cappuccino och en underbart god blåbärsmuffins. Min man har klarat strålningen rätt bra än om han har smärtlindring av olika slag men inte så starka. Han har blåsor i munnen och tungan är bedövad på cancersidan. Han har även fått strålningsskador på vänster sida men det kommer att gå bort så småningom. Hoppas bara att han får tillbaka sitt smaksinne. Just nu sitter vi vid varsin laptop och kollar på olika saker. Jag skall titta på nån film på nätet men vet inte vilken än. Ha nu en skön lördagskväll och njut i det lilla

 

                                                               

 

#Asko #Tårta #Tomtebloss #Swing #Fredagsgruppen #Par #Petula #Glass

 
 
Veiken

Veiken

5 juni 2021 23:08

Vilken bra grej med fredagsgruppen. Fint att komma på en födelsedagsträff också.
Petula Clark är en gammal favorit! Downtown spelades för fullt hos oss!
tråkigt för din man med alla biverkningar av strålningen, men skönt att dom gär över efter han är slutbehandlad!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

6 juni 2021 07:04

Det är en härlig grupp som kännt varandra länge. Kul att Petula är en favorit för dig också. Kom själv ihåg hur mycket man spelade låten förr.

Det blir biverkningar av strålningen men inte så mycket som det hade kunnat bli. Snart är han klar och det vänder inom 2-3 veckor

Ha en jättefin söndag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

6 juni 2021 00:13

Härligt att det finns ett fik att slinka ned till och träffa trevliga människor att prata med och inte förglömma bli bjuden på en tårtbit.
Endast två gånger kvar vilken lättnad att slippa åka varje dag och få känna sig ledig och samla krafter.
Ledsen jag blev att se fiskmåsen, och om honan blir ensam kvar jag vet inte om de håller i hop som svanar gör.
En bra början på veckan önskar jag!
Kram!

Malin wiper

6 juni 2021 07:07

Det är verkligen toppen att dom har Café man kan slinka in på. Fredagsgruppen är en trevlig samling män och kvinnor. Inte illa att bli inbjuden av gruppen på tårta ;)

Ja du han känner sån lättnad av att det nu bara är två dagar kvar. Hurra! ;)

Jag tror att fiskmåsar håller ihop hela livet för dom kommer tillbaka och häckar varje år. Det var verkligen sorgligt med den döda fiskmåsen

Ha en skön söndag och sen önskar jag dig också en bra början på kommande vecka
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards