Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 april 2021

Volvo V70, nedskräpning, Vindsnurra och Marianne Faithfull

Av Malin wiper - 29 april 2021 15:30


  

En bild från 29 april 2020 då jag och min man satt ute och fikade hos Hallsta Café & Restaurang. Det var lite varmare då än vi har i dag för ingen satt på uteplatsen när jag gick förbi i förmiddags. Det var ovanligt lite folk ute i centrum men jag såg att det var fullpackat med bilar utanför våra matvarubutiker. Dom handlar inför Valborg men sånt behöver inte vi tänka på utan allt rullar på som om det vore vardag. Fast vi har faktiskt satt upp oss på hyrbilen på lördag för att åka ut och se oss omkring lite igen. Lika bra att passa på innan min man blir för påverkad av strålbehandlingen.

 

                                                     


                        Självförsvarskurs

                  

 

Lite nedskräpning från min promenad i dag. Nu såg jag ytterligare ett munskydd och det låt slängt på en parkeringsplats. Antar att nån bara tagit av sig munskyddet och slänt det på marken innan dom gått in i bilen. Vi som inte slänger skräp på marken får kollektivt vara med och betala detta på skattsedeln eller på annat vis. Hur svårt kan det vara att slänga skräp i en soptunna?

 

Klicka här för att se mitt skräpiga bildspel


 

Såg sen nåt som jag inte vet om det bara är slängt som skräp utan det kan vara bortglömt i en lekpark. En genomskinlig väska som rymmer 2 par Foppaliknande skor

 

       

Melal cat on motorcycle wind spinner. Hade vi bott kvar i huset fortfarande så hade jag skaffat en läcker vindsnurra. Undrar om det funkar att ha en på balkongen. Det kanske finns mindre modeller för balkong


 

Inne i Hallsta centrum på ett stenparti låg ett jättesnyggt sadelskydd och det kan vara borttappat också


 

Detta är första gången jag ser äggkartong på marken och det är en sån som är som ett flak där det ryms massor av ägg 


 

I vårt bostadsområde har vi sopsortering och vi använder oss av denna hurts från IKEA som vi köpt över nätet begagnat då vi flyttade hit. Den går också att ha som en extra sittplats. 


 

Så här ser det ut inuti. Till vänster har vi pappersförpackningar, i mitten plast både mjuk och hård. Till höger tidningar och under diskbänken har vi matrester. Glasflaskor har vi i en hink under diskbänken och även metall, batterier mm. Det var lite jobbigt i början men nu är man van att sortera. 


 

Detta är en VOLVO V70 från 2001. Jag uppmärksammade den på en promenad för den var svart med rosa ränder och rosa på fälgarna. Det som stack ut mest var texten på bakrutan: Wanted One Night Stand (engångsligg).  mycket skall man se innan nåt ramlar ner..  

 

 

Avlutar med en bild med en blomkruka med påskliljor jag gick förbi på min ensamma promenad. Det gick bra för min man på Onkologen för strålbehandlingen tar bara 15 minuter så det som tar tid är att komma dit och hem med sjuktaxi.

 

      

Marianne Faithfull med Ruby Tuesday. Jag gillar hennes hesa lite raspiga röst. Marianne Faithfull är en brittisk sångerska och skådespelare. I klippet ser man skådespelerskan Catherine Denevue. Bilder från Filmen Repulsion 1965 i regi av Roman Polanski 

 

 

                              Sköt om er och ha en fortsatt fin daganimated-sun-image-0758

 

#Nedskräpning #Foppaliknande #Vindsnurra #Sadelskydd #Sopsortering #Volvo #Påskliljor #Marianne

 
 
Ingen bild

Gunilla

30 april 2021 11:30

Tur inte alla kastar sitt skräp i naturen för mycket blir det.
En gång i veckan när jag handlar, får påsar följa med mig och bli kastade.
Men ni har ordnat det fint och snyggt med återvinningen.
Skönt det rullar på med maken och för varje gång så blir det en gång mindre.Bra att du mår bra av vaccineringen.
Önskar er en fin Valborg!
Kram!

Malin wiper

30 april 2021 11:55

Det är verkligen tur. Vi hade annat i denna hurts förut men sen fick vi ingen användning av den så då får den vara till återvinning

Det är verkligen toppen att strålbehandlingen är i gång nu för då är han klar en bit in i juni. Sen kan det bli besvärligt att äta ett tag

Jag har inte kännt nåt av vaccinationen så det känns också toppen

Tack för din omtanken gulliga du

Ha en jättefin Valborg själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards