Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 februari 2021

Av Malin wiper - 25 februari 2021 14:30

 

När vi åkte hem från Västerås i går så dök vi på bikupor som stod en bit nedanför vägen på landet. 

 

 

Här ser ni min systers man Kent som är biodlare och han har själv fått fram väldigt fin honung. 

 

Klicka här för att läsa hela inlägget jag skrev ang detta i augusti 2019. Nu är det rätt länk


 

Bara en bit därifrån så kunde man köpa med sig honung från en Honungs Kiosk. Vi befann oss i Timmelsta och honungen heter Timmelsta honung. Vi passade på att köpa en stor burk och den kostade 130 kr och den är fri från tillsatser. Vi hade slut på vår honung så det var toppen att vi dök på detta. Man betalar med swish. Nu har vi provsmakat honungen och den var otroligt god med lite fruktig smak och så len mot gommen så vi bara njöt. Ingen hårdhet utan mjuk och behaglig så den skall vi köpa av igen när burken vi köpte är slut. Man kan ju även ge bort en burk till nån vid rätt tillfälle

 

                      


Honungsslev från Hanse Honig

   

Så här ser det ut innan för luckan och som ni ser så står dom även för handsprit och det uppskattas


       

Nu passar den här gamla låten in med Herb Alpert som heter A Taste of Honey (en smak av honung). Herb Alpert är en amerikansk musiker som mest förknippas med gruppen Herb Alpert & Tujuana Brass. Han är trumpetare och orkesterledare. Hans dotter driver en restaurang vid namn Vibrato Grill & Jazz där Herb Alpert brukar spela. Tillsammans med Jerry Moss grundade han 1962 skivbolaget A&M Records. Herb Alpert och Jerry Moss invaldes i Rock and Roll Hall of Fame år 2006.

 

                                


Lampa i form av en trumpet från Antique Look

 

Detta tror jag är nån typ av harv som stod på ett ställe


 

Sen såg jag en traktorskopa som stod vid en lada


 

Ytterligare en traktor utefter vägen

 

      

Sköna veterantraktorer SM i plöjning

 

 

Efter det så dök dessa två fina hästar upp i en hage. 


 

En rosa barncykel var placerad så fint en bit från ett hus. Det är alltid kul att åka omkring på dom små vägarna för det dyker alltid upp nåt som man kan fota

 

                                


Clipart Library

Jag är inte i form så jag kommer in på era bloggar en annan dag. Min man  har nu pratat med en samordnare och han blir nog inte borta mer en två dagar på Örebro sjukhus för utvärdering och förberedelser inför operation. Sen får han vänta 1-3 veckor innan han får opereras. Han har så ont i tungan nu så dom skall skriva ut ett medel som bedövar som han tar före maten. Jag ser ju hur han lider och jag lider med honom. Det har visat sig att det är många förberedelser i och med att min man har så många mediciner. Dom är jättenoga och han får massor av frågor och även en hel pärm med papper att läsa igenom. Han får bo på hotell gratis och även åka emellan där gratis så det verkar vara bra ordnat. Han skall ta reda på vad som gäller om jag skall åka dit efter operationen.

 

        Önskar er en fortsatt fin dag som jag hoppas blir honungslenanimated-bee-image-0018

 

#Bikupor #Kiosk #Herb #Traktor #Plöjning #Hästar #Barncykel

Av Malin wiper - 25 februari 2021 09:00


 

I går då vi hyrde elbilen så åkte vi till Bread & Sweets By Jennie för att fira 4 år i Västmanland med en lyxfika. Vi var ensamma i cafédelen men det kommer in folk hela tiden för att handla men dom är en bit ifrån cafédelen

 

  animated-dividing-line-image-0162

 

Klicka här för att se när vi var till Bread & Sweet By Jennie sist. Klicka här för att se när vi var dit 5 februari


 

Vi valde varsin sån här som är en hallonpannakotta med mandel, passionsmousse och en sanslöst god kokosbotten. Dom är glutenfria och det gick bra för min man att äta i och med att inget var hårt men det tar tid att få i sig för honom i och med såret på tungan


 

Dessutom gick det även att äta omslaget som var vit choklad. Jag brukar inte gilla vit choklad men denna var inte lika söt som andra jag smakat så hela godsakern var en njutning för gommen. Helt enkelt lager på lager av njutning


 

Snyggt på borden och allt passar ihop så det blir en snygg helhet


 

Dom har fantastiskt fina chokladbeskvirer i flera olika storlekar


 

Intagande chokladtryfflar som får gommen att ta sig en svängom

 

       

Detta är movie clip från filmen Chocolat 

 

                     

 

Toscakakor som får tandvattnet att rinna.  

 

 

Jag fick ta en bild på Konditor Jennie som driver stället och en av bagarna. Satt in det i ett collage

 

 

Efter det så gick vi vidare i området där dom fortsätter att bygga nytt för fullt. Första gången vi var till Västerås så fanns inget av alla byggnader som finns där nu. Det byggs överallt så det knakar. På bilden står jag mellan några hus på ett litet torg där det finns såna här dubbelbänkar där man kan sitta på båda sidorna

 

 

Efter att vi promenerat runt ett tag och jag fått fota så hämtade vi bilen i Parkeringshuset Dockan som ligger i samma hus som cafét. 

 

                       animated-walking-image-0031                                                       animated-walking-image-0031            

Nu är det en ny dag och min man och jag är på väg ut för att ta dans första promenad. Vi har 8 grader varmt nu det ser ut att klarna upp. Nu önskar jag er en härlig torsdag. Var rädda om er  

 

       

Bella Champagne Collection set av glasskulpturer skapade av Jack Storms

 

 

 #Hallonpannacotta #Chokladtryfflar #Clip #Toscakakor #Dockan #Jack

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards