Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 januari 2021

Brynolf Bagare Erikslund, Bil på tak och Hilton Valentine

Av Malin wiper - 31 januari 2021 15:00

 

Vi kunde ju inte vara ute hela tiden utan vi tog en fika på Brynolf Bagare på Erikslund. Här ser ni min mans bror Mr J. Han valde en av deras supergoda smörgåsbakelser. Vi satt oss längst in i en vrå på övre våningen vid ett lågt stort bord så vi satt ca 2 m ifrån varandra. Det var bara två stycken där och dom satt längre bort. På nedervåningen brukar det vara lite fler. Fast vi fikade innan vi tog vår promenad och biltur och då är det antingen tomt på övervåningen eller bara några där. Svårt att äta med munskydd..  

 

         

Det som syns i detta klipp fanns inte första gången Jag och min man var till Västerås för att hälsa på min mans bror. Det värsta är att jag hade foton på hur det såg ut före men jag hade då dumt nog bara en extern hårddisk och den kraschade så alla bilder försvann. Jag hade med många av dom i mina förra bloggar. Så småningom när jag rensar bland bilder och negativ så kan det dyka upp några. 

 

 

Mr T och jag tog varsin leverpastejsmörgås som är våra favoriter. Rågbrödet är otroligt gott med en härlig konstistens. Dessutom skär dom leverpastejen tunnt och det gillas. Jag tappar matlusten när leverpastejen är i tjocka skivor. Jag fotade båda bröderna men bilden blev lika dålig som jag kände mig den dan i och med fullmånen och då slopade jag den bilden

 

                                      


Retro bröbox från Retroprylar 

 

Hallå där! Jag hamnade på ett bilflak denna gång istället för en kundvagn. Vi kom aldrig ut nåt i dag för vi är orkeslösa och då är det lika bra att stanna inne och göra nåt annat. Fast det känns konstigt när solen skiner mot den vita vackra snön att då sitta inne. En innedag kan man ändå unna sig utan att få dåligt samvete. Det är en ny dag i morgon och då skall min man åka sjuktaxi till Västerås sjukhus för ögonbottensundersökning. Sen är det lite mer som måste åtgärdas men vi tar en sak i taget. Hoppas ni har det bra kära besökare. 

 

Förklaring: Jag märker att jag måste förtydliga att jag inte sitter på bilflaket. Jag har satt in en passande bild på mig och satt in mig där genom att arbeta i photoshop. Det är för att skoja med er lite   

 

 

Fotade från bilen i en kurva denna gamla bil som finns att skåda på taket hos Ryds Bilglas i Västerås

 

Klicka här för att se ytterligare några bilder jag fotat på bilar som riktmärken 2018 

                                  Hjärtlig hälsning från Malinanimated-heart-image-0585


           

Hilton Valentine med River Tyne. Jag såg på nätet att han dött och det i en ålder av 77 år. Han var gitarrist i The Animals. Klicka här för att läsa lite mer om Hilton Valentine. The Animals var ett rockband som jag lyssnade mycket till under min ungdomstid. Klicka här för att höra deras mest kända låt. Klicka här för att höra en kille som heter Tom Mouse Smith sjunga denna låt till gitarr.

 

                                   Rest In Peace Hilton Valentine..animated-guitar-image-0059


 

#Smörgåsbakelse #Rågbröd #Bilflak #Hilton 

 
 
Amisa

Amisa

31 januari 2021 21:52

Bra låt! Lite vemodig och väldigt vacker.

Synd att han dog så pass ung, han borde ha fått några år till av livet.....


Kram på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 februari 2021 06:59

Det tycker jag också. Det är tråkigt när inte alla får ett långt liv.

Ha en fin dag
kram

 
wiolettan

wiolettan

1 februari 2021 09:28

Bakelsen ser god ut, men den där mackan tar första pris idag.
Du passar fint där du tronar på bilen, men hur kom du upp?
Roligt att ni kunde komma ut och åka lite och fika på café, det har jag inte gjort på över ett år nu.
Jag njöt också av dina fina, vackra vinterbilder i förra inlägget.
Ha en bra vecka och sköt om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 februari 2021 09:58

Deras leverpastejsmörgåsar är jättegoda. Jag sitter inte på bilflaket utan jag tog en bild på mig själv och satt in den genom att jobba på photoshop. Som ett montage. Gillar att fixa med bilder i fotoshop. Vi fikar bara på två ställen sen länge och där är det för det mesta folktomt den tiden vi kommer dit.

Kul att du gillar vinterbilderna.

Ha en fin vecka själv och sköt om er ni båda
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards