Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 januari 2021

Tandläkare Reza Razifar, Vinylsingel, Gitte Henning och vindskulpturer

Av Malin wiper - 22 januari 2021 13:00



 


I morse 07.20 hade min man tid hos Tandläkare Reza Razifar. Jag mötte upp honom efter en timme för jag var till ICA Matkassen för att hämta ut ett paket. Min man var så bedövad så han pratade väldigt otydligt. Han hade fått en tand borttagen i och med att både tanden och roten var sprucken. Sen var det lite mer arbete han genomförde och sen har han fått en ny tid på tisdag nästa vecka. Han tycker tandläkaren är jätteskicklig och han berättade hela tiden vad han gjorde och var lätt på handen. 

 

                              

Operationsbelysning

  

När jag var på väg själv ner till centrum så var det fortfarande lite mörkt ute. Som ni ser så var det rena rama isbanan framför mig. Jag fick ta en annan väg och byta riktning hela tiden. När vi sen gick hem från centrum så började det regna så snön lär nog smälta bort om ingen ny kommer. Allt känns lite avslaget och trist.

 

 

När vi nästan var hemma så såg jag denna vinylsingel liggande trasig vid en snödriva. 

 

                                         

Auctionet.com                            

  

På skivan står det Pang Records och låten heter Ingen fånig disco. Klicka här för att läsa allt man behöver veta om Pang Records. Det var ett oseriöst bolag vad jag kunde få ut av det som står på den sidan. Klicka här för att höra låten på skivan


        

Gitte Henning har fått en revival i och med denna låt Ta'med ud å fisk från 1962. Den låten är med i Nya Jönssonligan filmen "Se upp för Jönssonligan", och där har den fått en stor roll. Klicka här för att läsa lite mer ang detta. Det är ju en medryckande och rolig låt. Klicka här för att läsa en recension ang filmen

 

Gitte Henning är en dansk schlagersångare. Hon påbörjade sin karriär under 1950-talet, slog igenom på allvar under 1960-talet och har bland annat varit framgångsrik i Västtyskland. Hon har även sjungit in skivor i Sverige. Gitte Henning har även varit med i flera danska filmen, bland annat Han, hon och kärleken från 1962. Sedan några år bor hon i Berlin. 

 

                      

Clipart Library 

Varken jag eller min man är såna som kan gå och lägga oss och vila mitt på dan för vi mår sämre av det. Fast nu var min man så otroligt trött efter tandläkarbesöket så han gick och la sig och somnade direkt. Sen skall vi snygga till lite hemma innan vi i morgon åker till min son. Annars händer inte mycket utan det bara rullar på. Ha nu en fortsatt fin fredag kära besökare

 

      

Vindskulpturer som en skön avslutning på inlägget

 

#Tandläkare #Isbanan #Vinylsingel #Gitte #Vindskulpturer

 
 
Ingen bild

Gunilla

22 januari 2021 16:36

Maken känner sig väl lättad, nu var det klart för den här gången.
Betyder mycket att man trivs med sin tandläkare.
Halt var det maken borrade i ett par traktordubb i mina kängor.
Gitte Henning var en artist man lyssnade mycket på.
Ha nu en bra kväll och ha det så bra till sonen i morgon.
Kram!

Malin wiper

22 januari 2021 18:52

Det är skönt för honom att behandlingarna nu påbörjats. Det är för oss en ny tandläkare men vi har fått många tips av flera personer och han är väldigt omtyckt och skicklig

Vad bra att din man satt lite dubbar på dina kängor. Gulligt!

Henne känner man väl till och hon var väldigt populär då jag var ung. Tack för detta du skrev om sonen och jag är så glad att få träffa honom igen.

Ha en fin kväll själv
kram från Malin

 
Aurora

Aurora

22 januari 2021 23:06

Tandläkare på Folktandvården? Vaggeryd har ju inte haft någon tandläkare på länge utan vi på Råslätt har hjälpt till med akuta patienter. Vi närmsta klinik så här hjälps det över kommungränserna.

http://https://aurorasliv.blogspot.com

Malin wiper

23 januari 2021 06:28

Jag gick hos tandhygenist och tandläkare i Skillingaryd och det har jag skrivit om i bloggen många gånger när jag bodde i Småland. Nu bor jag i Hallstahammar sen 4 år tillbaka.

Vad bra att ni hjälps åt över kommungränserna. Det låter toppen

Nu blev jag nostalgisk för jag har besökt Råslätt många gånger då jag bodde i Småland och varit på Råslättsdagen några gånger.

Tack för din kommentar

Ha en fin helg
Hälsning från Malin

 
Amisa

Amisa

23 januari 2021 19:48

Men idag har det varit vår igen och det var inte heller så dumt! 5 grader plus och sol.

Jag ansträngde mig för att försöka vad den danska kvinnan sjöng om, men lyckades inte fatta någonting ändå. :)

Ha en skön helg!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 januari 2021 20:49

Vi har också haft vår i dag med sol och smält snö. Fast det har blåst rätt kraftigt

Det går verkligen inte att höra vad hon sjunger för det är väldigt bred danska ;) Det handlar i alla fall om att fånga fisk

Ha en skön helg själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards