Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 januari 2021

Bro över mörka vatten, coronatankar, vindskulptur och Michael Bublé

Av Malin wiper - 10 januari 2021 11:45

 

Just nu känns det som en bro över mörka vatten. Är lite rastlös och har inga bilder klara så jag tar en som inte varit i bloggen förut. Den tog jag 15 september 2020. Den symboliserar så bra hur det känns nu. Cynismen har visat sitt ansikte och behandlat en grupp människor som barlast som skall slängas överbord. Helt enkelt rensats ut på grund av lågt värde så en sån här kris visar obarmhärtighetens ansikte

 

              animated-syringe-and-needle-image-0008                                                  animated-syringe-and-needle-image-0008

 

Jag och min man har haft en himla tur som inte fått corona än så vi måste ha gjort nåt rätt. Vi har inte haft folk hemma hos oss på över ett år nu än om det inte är förbjudet. Vi har varit ute och fikat ett antal gånger men inte då det varit mycket folk utan vi har passat på tider då det varit tomt eller bara några till. Vi har även varit noga med handhygenen hela tiden och hållit avstånd än om man får värja sig från folk som inte håller avstånd. Det har varit ett sicksackande som varit stressande som en hinderbana. Jag hoppas verkligen att detta blir ett år då det vänder och man får börja leva någotsånär normalt igen. Det är hemskt att så många fått sätta livet till och läget hade varit bättre om det funnits en framförhållning med sjukvårdslager och mer personal. Nu drar man sig för att gå till läkaren i och med fruktan för smitta. I Norge och Finland har dom haft mycket lägre dödstal och dom hade krislager och mer personal så det är nog dags att sluta se Sverige som bästa landet för det var länge sen. 

 

        

En vacker vindskulptur som ger lugn och snurrar så graciöst så man blir hänförd

 

Mycket man tagit för givet har dragits ner och fortsätter detta så blir det nog en Lock Down här i Sverige också. Jag tycker man inte får tillräckligt bra och saklig information. Dom tjatar om dessa 8 personer som får vistas i en lokal. Gäller det hemma i lägenheter också?, det känns otydligt och dom har inget mer att komma med utan samma saker vid varje informationstillfälle. Jag känner att jag påverkas mer och mer av detta för man måste ju ha nåt att göra men det finns en rädsla hela tiden så man blir stressad. Det är nog därför jag börjat städa i lådor och rensa som en galning. Det är lika bra att vara förberedd på allt så man inte står där och inte har förberett sig för det värsta. 

 

Lite av allt det här har jag skrivit förut också men inte lika långt. Nu börjar det bli mer tröttsamt men jag har turen att ha en bra partner vid min sida så jag saknar inte ömhet, kärlek och vi stöttar varandra och försöker göra det bästa av situtationen. Detta blev mycket text att ta in. Jag har lite bilder från utfärder som jag skall göra iordning i dag så dom är i rätt storlek för bloggen och fixa lite mer om det behövs.

 

                      animated-clock-image-0118                     animated-clock-image-0118                     animated-clock-image-0118

 

Nu är det söndag igen och det snöar men är nollgradigt. Vi vaknade lite sent men håller nu på att göra oss iordning för en längre promenad. Att promenera gör att man uthärdar och blir piggare och gladare. Hoppas ni har en fin och skön söndag att se fram emot. Sköt om er 

 

     

Michael Bublé med Me and Mrs Jones. Det finns hur många versioner som helst av denna låt. Klicka här för att höra ytterligare en. Klicka här för att höra en lite galnare version av låten, ingen ödmjukhet där inte..   

 

#Bro #Corona #Vindskulptur #Michael

 
 
Biggeros

Biggeros

10 januari 2021 13:41

Js, du jag känner mig både lyckligt lottad att jag har min man vid min sida och för att få behålla hälsan i behåll under värsta pandemi. Nu har vi strikta restriktioner här i Spanien men vad hjälper det när folk trotsar dessa åtgärder...
Man kan inte mer än att vara försiktig och tänka på våra medmänniskor. Visst går vi kringgångar som om man vore på krigsstigen. Vi har iaf klarat oss från att vara sjuka.
Underbar låt med båda utvalda sångare!!
Kram

http://Biggeros.blogg.se

Malin wiper

10 januari 2021 14:00

Då kan du också skatta dig lycklig som har en bra man. Det betyder mycket och även att ni fått behålla hälsan. Tråkigt att inte folk sköter sig för det drabbar ju alla. Kul att du gillar låten.

Ha en skön söndag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

10 januari 2021 15:06

Kan instämma i det du skriver, och tur att man inte har en elak man
som många har som slåss och barnen mår dåligt.Konstigt det där att
man blir så dum av att umgås med sina närmaste.
Mycket bedrövelser finns det så tacksam är ett ord jag tänker.
Musik är glädje och fin låt!
Ha det så gott!
Kram!

Malin wiper

10 januari 2021 17:38

Det är verkligen tur och du verkar ju också ha det bra. Det är så sorgligt när barn kommer i kläm och även få se misshandel. Det är svårt att ta in. Jag är också otroligt tacksam.

Kul att du gillar låten Gunilla

Ha en skön kväll och sköt om dig
kram från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

11 januari 2021 11:17

Jag gillar Michael Buble.
Ja så trist med Corona och ni har ju varandra.
Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

11 januari 2021 11:19

Kul att du också gillar honom. Det är verkligen trist men som du säger så har vi ju varandra

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards