Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2021

Brynolf Bagare, Udden Japanese Cousine, Kate Melula och Nara Noian

Av Malin wiper - 1 januari 2021 10:45

  

God fortsättning på 2021 önskar jag er alla. Vi var uppe till midnatt och innan hörde vi inga smällare eller fyrverkeri men sen blev det rätt fullt på himlen men det var inte lång tid. Sen stoppade det upp och det var skönt i och med alla djur som far illa. Vi vaknade först 07.00 och var jättetrötta så vi somnade om och vaknade 09.00 Nu är vi utsövda och skall gå ut på den första promenaden det nya året och i januari månad. Jag filmade fyrverkeriet men det blev inte bra för jag glömde ställa in kameran rätt.

 

        

Kate Melua med Wonderful Life. Låten har jag haft inne förut men med andra sångare. Jag hoppas verkligen allt blir bättre detta år och vi får stopp på alla dödstal. Känner så med alla som mist nån/några i denna pandemi. Sen säger jag som jag sagt många gånger förut: mer betalt till vårdpersonal och en utökad personalstyrka


 

Vi tog en nyårsaftons-fika på Brynolf Bagare i går. Vi kom dit väldigt tidigt så vi var ensamma på övervåningen och det var bara ett par till där och dom satt på första våningens servering


 

Vi firade Nyårsafton med varsin underbart god smörgåsbakelse. Min var trekantig och hade både räkor, ägg och lax på toppen


 

Min mans var mer fyrkantig men med nästan samma fyllning. Lika goda båda två


 

Detta behövde vi inte tänka på i och med att vi var ensamma men vi såg att folk kom in och köpte bröd. Det gäller att veta vilka tider man kan gå ut och fika

 

 

Vi promenerade genom östra hamnen i går och även in i dom relativt nya bostadsområdena. Här såg vi en restaurang vi inte sett förut och den heter Udden Japanese Cousine. Det är ett ställe för sushisugna och när man tittar in så är det väldigt snyggt där och fint inrett. Vi skall gå dit nån gång då vi har nån med oss som sällskap. Först får man se hur allt utvecklar sig på det nya året. Vad jag kan läsa på nätet så har dom fått bra omdöme. Klicka här för att läsa om restaurangen som är familjeägd och har en kreativ sushi-stil

 

                              


Drak frukt 

 

Med denna vinterbalkong önskar jag er en skön, vilsam och bra första januari 2021


           

En cover på Charles Aznavour och låten Yesterday when I was young. Här med Nara Noian och på franska heter den Hier Encore. Åren bara rinner iväg som en porlande bäck och man kan inte göra nåt för att stoppa flödet. Nara Noilan är en fransk författare, kompositör, sångare, sångcoach och pianist av armenskt ursprung. Hon har varit med i både tv-serier, filmer och teaterföreställningar. Charles Aznavour dog 2018 94 år gammal

 

#Midnatt #Kate #Brynolf #Uddens #Nara 

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 januari 2021 11:48

God fortsättning!
Det är tur ni har ett så fint ställe att gå till och smörgåsbakelsen ser väldigt god ut.
Vi hade det lugnt och åt en god räksmörgås och skålade i ett glas cider. Inga smällar som skrämmer djur och förstör. Hade varit mycket liv i natt verkar det som.
Ett riktigt fint år hoppas jag vi får!
Kram!

Malin wiper

1 januari 2021 12:01

God fortsättning!

Ett toppenställe. Det lät njutbart det ni åt och skålade i också

Det är verkligen märkligt att det varit stökigt och farligt i dom större städerna när dom vet läget. Inget förvånar mig längre och i en pandemi så ser man hur vissa fungerar och det är skrämmande precis som i en katastroffilm.

Jag hoppas du också får ett fint år kära du

Kram från Malin

















 
Catharina

Catharina

1 januari 2021 13:18

Intressant blogg och välkommen till min.bokblogg

http://bokprinsessan.bloggplarsen.se

Malin wiper

1 januari 2021 13:39

Kul att du tycker det. Då skall jag kolla in din blogg

Gott nytt år
Hälsning från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

1 januari 2021 20:50

Hej!
En trött dag blev årets första dag.Å jag brände fast potatisen å fick göra om.Blev bra fiskgryta till slut.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

2 januari 2021 07:21

Det var ingen bra början på nya året men det löste sig till slut ser jag ;)

God fortsättning
kram från Malin

 
Bittan

Bittan

1 januari 2021 22:24

Hej! God fortsättning och gott nytt ÅR! Nu hoppas jag att detta år blir bättre än förra året.
Idag har det en svår dag och man känner sig ensam i denna Corona tid. Så idag blir det mest tv tittande.
Kram från Bittan❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 januari 2021 07:24

God fortsättning till er båda också. Jag hoppas verkligen att det blir bättre för nu början man påverkas väldigt negativt.

Jag förstår dig precis för jag känner likadant och var rätt deppad i går. Det blir verkligen mycket av tv tittande och till slut står det en upp i halsen och man blir uttråkad

Sköt om dig
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards