Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 september 2020

Bensinpumpar,Honda, Mercedes Benz, Kawasaki och First Aid Kit

Av Malin wiper - 30 september 2020 08:00


 
Det är härligt att åka omkring på dom små landsvägarna för då kan sånt här dyka upp. En bensinpump från Esso på en hustomt som får mig att tänka tillbaka på sin barndom. Det fanns många Esso bensinstationer på den tiden. Då fanns det bara olja, bensin och lite tillbehör för bilarna att köpa på dessa ställen. Kom ihåg när man åkte bil med sina föräldrar som barn och dom stannade vid en mack och fick full service då ett mackbiträde kom ut och tankad och tvättade även rutorna på bilen. 

 

                                                  

Arvika Auktionsverk AB 

 

En bit därifrån så ser man dessa två lite härligt slitna bensinpumpar

 

                   animated-petrol-pump-image-0002                                    animated-petrol-pump-image-0002

 

Klicka här för att komma in på en gammal bensinstation vi ofta besökte när vi bodde i Småland


 

Detta är en färggrann HONDA från 2001. Det gäller att se sig omkring när man är ute och det har jag lärt mig genom att fotografera. Sen har det blivit ett intresse i och med bloggen.


 

Här fick vi stanna medans en traktor forslade över en motorbåt från vattnet till en uppställningsplats på andra sidan vägen. Såna synintryck gillas


 

Black and Yellow


 

En inklämd MERCEDES BENZ 280 S från 1970.

 

        

 

Här satt min man och väntade på mig en dag. Mopedbilen som jag själv har fått provköra stod där igen hos Hallsta Café & Restaurang. Mannen som äger fordonet har börjat dyka upp igen från att ha varit borta ett tag. Vi har saknat honom

 

 

Klicka här för att se när jag fick provköra mopedbilen ovan


 

En läcker motorcykel KAWASAKI från 2019


 

En svart KAWASAKI från 2019

 

  

 

Nu kör jag vidare på livets slingrande väg och ser vad som finns bakom hörnet. Det var rena rama Londondimman nu på morgonen och så tyst och vindstilla. Nu har vi hyrt bilen så mycket och fikat en del så vi ligger lågt ett tag och försöker få lite gjort hemma. Drömmen vore att ha en husbil och åka omkring hela tiden. När vi hade husvagn så åkte vi omkring i Sverige på ställen vi aldrig varit till tidigare. Synd att vi inte köpte husbil istället för husvagn då vi hade råd. Drömma går ju men tiden rinner iväg så fort. Nu skall jag sluta fåna mig och önska er en riktigt fin onsdag (lilla lördag). En dag då man ofta var ute och dansade förr. Kram på er

 

         

First Aid Kit med On the road again

 

#Bensinpumpar #Honda #Motorbåt #Mercedes #Mopedbilen #Kawasaki #Slingrande #Kit

 
 
Hebbe

Hebbe

30 september 2020 09:35

Vi har ingen Helge i släkten,men jag känner ett par stycken,båda över 70 år..Läste om er i tidningen Hem & Hyra,artikeln om Bilpolen som Hallstahem har,kul läsning..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

30 september 2020 09:47

Ja du det är ett gammalt namn och såna kan komma tillbaka så småningom.

Kul att du gillade artikeln ;) Det är ett nytt grepp detta med bilpool i bostadsområden och jag tror vårt är först ut.

Ha en fin onsdag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

30 september 2020 10:05

Visst var det andra tider, ungdomen kan nog inte fatta att det var på det viset med en liten bensinpump och man fick fönstertvätt på köpet.
En sådan Mercedes från 70-talet hade vi.Nu har jag en Honda.
Mopedbilen är häftig kan inte tro att man får plats och häftigt att du provade på.
Gillar dina bildspel.
Ha det så bra i dag!
Kram!

Malin wiper

30 september 2020 12:15

Det känns verkligen så långt borta. Då var det lite lugnare i samhället och inte denna stress som är nu. Vad kul att ni hade en sån Mercedes. Vi var på väg att köpa en när vi bodde i Katrineholm men den blev lite dyr i drift. Då har du en bra bil nu för Honda är ett bra köp

Han med mopedbilen ville att jag skulle testa och det gjorde jag gärna ;)

Kul att du gillar mitt bildspel

Ha en toppendag
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

30 september 2020 22:43

Vad roligt med dom gamla bensinmackarna!
Jag kommer också ihåg det där med fullservice från min barndom. Nu är det alltfler mackar där det bara är en besinpump och inget mer, inte ens luft och vatten.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

1 oktober 2020 08:11

Ja du det har blivit tråkigt. Det borde ju i alla fall finnas luft och material till att rengöra rutorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards