Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 juni 2020

Gratulationskort scrapbooking skapade av Pisan och sång av Ella Roberts

Av Malin wiper - 13 juni 2020 08:00


 

I går när vi kom hem från bilturen så låg ett paket i vår postbox. Jag hade beställt kort (scrapbooking) från Pisan. Hon hade slagit in innehållet med bubbelplast men nöjde sig inte med det utan hon satt ett fint rosa silkesband runt detta. Sen ett egenhändigt skapat kort med scrapbboking. Jättefint!. Pisan  gör  smycken av alla de slag och nu har hon börjat skapa gratulationskort och även kort utan text. Hon har även tovat broscher och annat. Jag skickade efter 6 st kort men jag kan bara visa 4 st för dom andra skall till två personer som fyller jämna år


 

Här ser ni dom 4 korten hon har skapat och dom är otroligt fina och välgjorda. Hon är så skicklig på att sätta ihop och dekorera.

 

                    animated-butterfly-image-0135                    animated-butterfly-image-0135                    animated-butterfly-image-0135                    animated-butterfly-image-0135


 

Här kommer närbilder på alla kort. Det är så jättevackert och hon har pyntat både med pärlor, fjärilar och blommor. Bakgrunden är ju också så snygg och passar så bra till det andra


 

Här kommer nästa som har prästkragar i botten och fjärilar ditsatta med nåt gnistrande i mitten. Vilket arbete hon lagt ner


 

Efter det ett grattiskort som jag skall använda till nån som fyller ojämna år eller att det hänt nåt annat. Jag gillar det exra snirklarna som breder ut sig


 

En korg med blommor. Tvåfärgad bakgrund och fjärilar. Den vågiga kanten på korten ger också en snygg effekt


        

Dom är även dekorerade inuti. Klicka på bilderna så blir dom större


Tusen tack Pisan för dom vackra korten. Klicka här för att komma in på Pisans påskkort. Klicka här för att se lite fler vackra kort. Klicka här för att se ett vackert påskkort Pisan skickade till oss i påskas. Klicka här för att se ett kort jag fick när jag fyllde år

 

       

Ella Roberts med The Bonnie Banks of Lock Lomond. Den spelar jag för Pisan för det är en av flera musikgenrer hon gillar. Klicka här för att läsa en biografi över Ella Roberts

 

 

Vi hade en toppendag i går men jag har inga bilder klara än. Nu har dom asfalterat klart på gården som ni ser på bilden ovan. Nu slipper man dom hemska buskarna där vissa slängde in skräp. Nu är det bara blommorna som skall planteras i stenformationerna eller vad det nu heter..    Jag hittar inte rätt ord för dessa

 

                Ha en toppenfin lördag. Solskenshälsning från Malinanimated-sun-image-0758


        

Dagens vindskulpturer

 

#Pisan #Kort #Ella #Asfalterat #Vindskulpturer

 
 
Amisa

Amisa

13 juni 2020 09:41

Det var fina kort du fått och jag gillar den gamla folkvisan!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

13 juni 2020 11:32

Det är dom verkligen. Jag beställde dom. Jag gillar också den gamla folkvisan som jag hört sen barndomen

Ha en fin helg
Hälsning Malin

 
Pisan

Pisan

13 juni 2020 13:01

Åh vad du är gullig som spelar den för mig! Älskar den ♥ Och glad är jag att du är glad i korten ♥ Hoppas ni har en fin lördag! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juni 2020 13:23

Att jag kunde pricka så rätt ;) Jag är så otroligt glad för dom vackra korten och jag vet ju själv hur jag kände då du skickade såna kort till mig, wow!

Vi har en jätteskön lördag och har redan varit ute och promenerat. Det är jättevarmt nu

Hoppas du har det bra också vännen
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards