Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 april 2020

Hallstahammars Livs äggköp, Nils Oscar God Lager och John Barry

Av Malin wiper - 10 april 2020 12:15

 

När vi varit ute ett tag på en promenad och kom hem så kom jag in på bloggen igen. Det har varit nåt fel här och jag antar att dom höll på med nån service eller nåt annat. Pisans vackra kort får vara med lite till. Jag har inga "dagens" bilder klara än så jag sätter ihop lite av varje som jag fotat förut. Det är helt underbart väder ute nu med strålande sol, lite vind och varmare än förut. Det går att stå ut med mycket om vädret visar sin rätta sida. Det vi saknar är att hyra elbilen men vi skjuter fram det lite än om jag inte tror att vi blir smittade av nåt när bilen tvättas extra ofta nu och den står ju på laddning över natten. 

 

    

Vi har inte ätit ett enda ägg än för vi fick slut på ägg. Nu hade vi i dag sån tur att Hallstahammars Livs var öppet och dom har jättegoda ägg. Dom har både bruna och vita ägg. Vi kan "trottoar" handla där så det är bara att ringa in eller knacka på dörren. Det går hur smidigt som helst och dom hade fina bananer också som vi köpte. Jag klarar mig inte utan den frukten för den får igång min mage och jag äter den skivad på Kornmokex varje morgon och då har jag även mjukost under bananen istället för smör 

 

                                   


                                                                           Bagaren och Kocken 

 

Här ett litet öltips: Nils Oscar God Lager som är tillverkad i Sverige och håller 5,3 i alkoholhalt. Jag gillar ju egentligen inte öl över 3,5 % men denna var så mild, lättdrucken och hade en fantastiskt fin eftersmak så den kan jag verkligen rekommendera. Den lanserades 1996 och har sen dess varit bryggeriets storsäljare. Den kommer jag att köpa några flaskor till vår barvagn och bjuda på då vi har besök. 

 

 

Detta är en öl min man testat som heter Jämtlands IPA India Pale Ale. Den innehåller 5,5 % i alkoholhalt. Min man tyckte den var jättegod med fruktig smak och lagom humlebeska. Nu har vi druckit upp dom få lite starkare ölen vi hade på barvagnen i brist på annan öl. Vi skickade efter öl på butik sist av både alkoholfri och 3,5% så vi har lite nu ett tag för det är så gott på helgen till maten

 

Vi gick och fikade i dag och tog sen en promenad i det fina vädret och snart skall vi äta lunch. Jag fotade två fina bilar som kommer i nästa inlägg och lite annat. Det blir ytterligare en promenad i dag för det går inte att hålla sig inne i detta väder. Senare blir det balkongmys med kaffe. När jag växte upp så var långfredagen den längsta och tråkigaste dagen på året. Allt var stängt, precis allt så det var rätt dött ute. Nu har vi fått vårt första coronafall här i kommunen och det på ett boende. 

 

Sköt om er och ha en fin långfredag i lugnets tecken.. 

 

               animated-egg-image-0066  

 

    

John Berry Suite from James Bond. Dom som spelar är Qatar Philarmonic. Att jag väljer denna beror på att en av bilarna jag stötte på i dag har varit med i en häftig scen ur en James Bondfilm. Det kommer ett inlägg om detta senare. Sen gillar jag ju filmmusik till tusen. John Barry var en engelsk kompositör och dirigent för filmmusik. Klicka här för att se alla filmer han gjort musiken till                     



#Pisan #Ägg #Nils #Jämtlands #John

 
 
Pisan

Pisan

12 april 2020 12:19

Vad gullig du är ♥ Mitt kort har varit med flera gånger nu :-D Hoppas ni har en fin påskdag. Själv har jag huvudvärken from hell, trots att jag inte druckit en droppe alkohol. Tog en lång het dusch och nu lite piller och kaffe så jag hoppas den ger med sig. Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 april 2020 12:51

Det är så vackert så jag kan inte låta bli att visa upp det flera gånger. Det skall sparas livet ut precis som lite annat du skickat med åren och även kort. Jag hade själv en migränliknande huvudvärk en dag och kunde inte gå ut. Hoppas det ger sig för dig så du får må lite bra.

Ha det bra kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards