Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2020

Balkonglådor med hjälp av Åsby Floristen och Jerry Williams

Av Malin wiper - 23 april 2020 16:00

 

Åsby Floristen tog hem två blomlådor till oss från Åsby Hem & Trädgård. Tusen tack!. Dom hade inte några i färger men dessa var snyggare än dom ljusgrå vi hade förut. Därför satt vi blommor som lyser upp istället. Vi har inte varit hemma så länge när jag skriver detta så jag har inte hunnit göra iordning bilder från vår utflykt i dag

 

 

Nu har vi 4 lådor på rad för vi har bara denna träbräda just nu som vi kan sätta dom mot. Sen hittade vi spännband på OKQ8 för man kan inte ha dom hängande löst om det börjar blåsa. Vi skall även sätta dit silvertape. Vi hade ju även kunnat ha lådor på den undre delen och det hade gjort att vi fått mer utsikt

 

 

Så här ser det ut från sidan 

Om vi kan få tag på en träribba till så kan vi flytta isär dom lite för som det är nu syns ju inte våra fina krukor på väggen. Vi behöver två lådor till eller nån annan form av krukor som vi kan sätta till höger

 

                                 


                                                         Jysk 

   

Sommaren 2018 hade vi det som snyggast på balkongen. Dom tre gröna krukorna till höger höll inte måttet så dom slets ut rätt snabbt så fort det blev kallt eller regnade för mycket. Den längst ut till höger gav vi bort för den höll sig inte stilla trots att vi satt fast den extra hårt

 

                                        


Nu såg jag att det fanns såna här mer avlånga som säkert skulle sitta bättre på balkongräcket. Dom finns i olika färger. Denna kommer från Bauhause  

 

 

Nu har min man planterat en pelargon tango deep rose i vår nya kruka som sitter på kallförrådets dörr på balkongen

 

 

Efter vår utflykt så kom vi på att vi glömt ta upp mat från frysen så vi gick till vårt stamfik Hallsta Café & Restaurang och åt lite pannkaka. Dom är jättegoda

 

  

Nu får jag säga Hej! för denna gång och vi ses snart igen. 

 

      

Jerry Williams & Roadwork med låten Big Bad Wolf. Jag tillägnar den Lena min bloggläsare från 2009 och numera min vän. Hon har träffat många av dom stora artisterna genom sitt liv och har som mig lite autografer. Hon påminde mig om att Jerry hade fyllt 77 år 25 mars men jag glömde detta så jag sätter in ett klipp nu. Hon har sett honom live flera gånger och blev lyrisk så bra var det. Han är så otroligt saknad.   

 

               

 

  

#Floristen #Blomlådor #Spännband #Pannkaka #Jerry

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 april 2020 06:34

Ni får ju hur mysigt som helst på er balkong med alla blommor.
Krukan som du visar från 2018, den som man kan hänga direkt på räcket är ju en höjdare. Måste se om jag hittar sådana någonstans i våra trädgårdsaffärer. Precis sådana skulle behövas på vårt balkongräcke.
Ha en fin dag Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 april 2020 08:25

Till slut så kommer det att bli ombonat i det lilla

såna krukor är fina och dom finns i massor av färger

Ha en fin dag själv Karin
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

26 april 2020 06:19

Oj, får ni ha utanpåhängande krukor? Det får inte vi, inte ens om man spänner fast dom. Sådan man sätter på själva räcket och spänner fast som du skrev finns på bauhaus säljer Lidl, vi köpte 2 förra veckan tror jag det va, men inget planterat i dom än, förhandling pågår om vad som ska va i,haha. Vi har fortfarande inte fått bauhaus här, kommunen och dom hittar inte passande tomt tydligen.

Malin wiper

26 april 2020 07:20

Vi spänner både fast och sen har vi silvertape. Tack för tipset det skall jag kolla upp. Jag får gå dit tidigt på morgonen i och med corona. Vi har Bauhause i Västerås. Hoppas ni får ett Bauhause där också

Ha en skön söndag och tack för din kommentar och att du fortfarande tittar in. Det glädjer mig och jag får lite nostalgi. Vi skall nog ta oss dit så småningom för att åka runt och kolla vad som hänt på 3 år

Hälsning Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

1 maj 2020 15:41

På Lidl här såg jag att dom öppnar tidigare för riskgrupper 2 dagar i veckan...
Mycket har förändrats här, åkte gamla vägen mellan Vaggeryd och hylterna häromdagen, inte ens jag känner igen mig längre. Munksjöstaden har växt massor. Och Vaggeryd å skillingaryd har fått nya hus men dom har jag inte hunnit kolla än.
Har du kollat Sveriges yngsta mästerkock förresten? Hon som hade barnaffärens son har varit med.

Malin wiper

1 maj 2020 16:42

Tack för tipset! Vi har Lidl här också så jag skall kolla om dom har såna öppettider här också.

Tänk att det kan förändras så på bara drygt 3 år. Hoppas man snart kan åka dit på en nostalgitripp. Jag såg ett av dom nya husen i Vaggeryd på Skillingaryd.nu

Jag har inte kollat på Sverige yngsta mästerkock men nu blev jag nyfiken;) Antar att det är hon som drev Coola Kidz?

Tack för att du talade om detta och tack för din kommentar.

Ha en fin Valborg
Hälsning Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

2 maj 2020 04:59

Ja, är hennes son norton men han åkte tydligen ut i onsdags :(.

Ha en trevlig början på maj.

Malin wiper

2 maj 2020 07:20

Tack för att du talade om detta. Skall kolla första avsnittet i dag för att se honom. Har ju träffat hennes gulliga söner några gånger.

Ha en bra början på maj själv
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards