Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 februari 2020

Laptopbord/sängbord, borrhammare och Industriklipp

Av Malin wiper - 19 februari 2020 09:15

 

I går fick vi låna en såg av vår snälla granne. Vi hade köpt en träskiva till mitt nya laptopbord som var för lågt. Skall man ha ett laptop/sängbord som är höj och sänkbart så kostar det flera tusen. I går eftermiddag när träskivan var tillsågad i rätt format så började min man arbeta med bordet skall jag ha vid sängen då jag tar med mig laptopen dit. Han kollar i sina lådor om vi har rätt skruvar där. Jag har ju fått en egen verktygslåda med verktyg av min man och jag har använt den rätt mycket. Jag har bara en liten låda men bra verktyg i den. Min mans är för rörig för rörig för mig det går inte att fokusera för det är en salig blandning och röra  

 

 

Det blev rörigt på vårt köksbord också för vi har ingen annanstans att vara. 

 

 

Detta är borrhammaren vi köpte på Bauhause för 3 år sedan. Märket är Ryobi och vi är jättenöjda med den

 

                                                         

 

        

Här får man se ett test med Ryobi borrhammare och vi har även ett sånt tillbehör till vår Ryobi och många fler 

 

 

Skivan kom på och här ser ni när min man skruvar fast hjulen efter att han borrat

 

                                            

 

 

Så här blev det och om man vill så kan man måla brädan eller sätta nåt självhäftande plast, Det blir en senare fråga. Om jag nån gång hittar ett höj och sänkbart bord till rimligt pris så kommer detta laptopbord blir bord framför vår dagbädd istället men då tar vi bort brädan under. Den som lever får se som det så fint heter

           

 

Nu har jag satt in den mot sängen. Sen tar jag bara laptopen dit när jag känner att jag vill sitta eller ligga i sängen en stund och kolla på film eller serier. Vi har ett sånt överkast som går att använda andra sidan och den är mellangrå. Vi skall skaffa passande kuddfodral så vi kan ha andra sidan mot vår och sommar

 

                                                       

I dag är det bara 1,2 grader varmt, otroligt vindstilla och sol. Om en stund blir det en längre promenad i det fina vädret. Ha nu en skön onsdag 

 

      

Intressanta industrimaskiner. Jag har haft ett antal yrken under min livstid och det näst sista var inom arbetsterapi. Sen la dom ner dessa och jag ville studera vidare men i samma veva som jag satt på vuxengymnasium så hade jag såna besvär med min nackskada så jag var yr hela tiden och förstod ingenting och whiplash  talades det inte om på den tiden. Jag fick avbryta och utbilda mig till CNC-Operatör (datastyrda svarvar). Jag var den första kvinnan som gjorde det på AMU i Katrineholm. Jag hade en verkstadsmekanisk utbildning sen förut på AMU i Göteborg. Synd att dom la ner AMU för man lärde sig både praktiskt och teoretiskt där. Jag fick även upp mitt betyg i matte rejält under den tiden. Jag har gått på AMU 4 gånger. Klicka här för att komma in på ett inlägg och se hammaren i aluminium som jag svarvade på AMU i Katrineholm. Den använde jag på kul när jag blev ordförande i elevrådet på AMU i Katrineholm. Det fanns ett AMU i Hallstahammar som las ner 1985

 

#Laptopbord #Borrhammare #Hjulen

 
 
Annelie

Annelie

19 februari 2020 15:29

Wow, ni är sååå påhittiga. Jättesmart att ha ett sängbord, hade jag från kommunen i Trelleborg, är faktiskt ånger på att jag lämnade tillbaks det.

Vad har ni för bil numera..??

Ha en jättehärlig fortsättning på er onsdag.. // Varma Kramar Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

20 februari 2020 06:50

Jag blir lite trött ibland och då kan jag ligga bekvämt i sängen med en lagomt högt laptop/sängbord. Vad synd att du lämnade tillbaka ditt

Vi har inte haft bil på flera månader. Vårt bostadsbolag har en elbilspool så vi hyr bil tills vidare. Det blir mycket billigare än att åka buss och vi törs inte köpa bil än för den sista kostade oss 15.000 i reparationer på 1,5 år och sen gick den inte igenom besiktningen och att laga den skulle kosta mer.

Ha en härlig tordag

kramar från Malin

 
Ingen bild

-Nena-

19 februari 2020 21:17

Vad smart att fixa till bordet så 👍
Blev ju jättebra och man kan variera var man vill sitta

Malin wiper

20 februari 2020 06:54

Ja du ibland får man vara påhittig ;)

Härligt att se dig vännen. Jag har ju inte varit på facebook på länge men orkar liksom inte

Ha en härlig torsdag
kramar från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

20 februari 2020 02:24

Hej!
Kan inte sova.Jag tror att Leifi inte har lång tid kvar.Eller så hoppas jag på att han har nio liv och ett under.Man kan ju inte ringa så här sent.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

20 februari 2020 06:55

Nej men så tråkigt Inger. Då förstår jag verkligen att du inte kan sova. Jag hoppas verkligen att han har nio liv. Ett husdjur är en familjemedlem och när man mister dom så är sorgen stor.

Jag håller tummarna

stor varm kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards