Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 januari 2020

Åsby Floristen, ljusslinga, Henry Mancini och Ennio Morriccone

Av Malin wiper - 9 januari 2020 09:30

  

Ytterligare en blomma dog i vårt köksfönster så vi promenerade ner till Åsby Floristen och det är en butik som ingår i Åsby Hem & Trädgård. Vi köpte en bergspalm och den ser som tredje kruka från vänster. Vi har rätt sparsmakat i vårt stora fönster för jag vill ha in så mycket ljus som möjligt. Det är ett sånt stort dubbelfönster så man kan ha jättehöga krukor om man vill men vi trivs med detta.


 

Bokstöd i form av tax hund jag gissar att det är tax men är inte säker. Dom som arbetar i blomsterhandeln är jättetrevliga och hjälpsamma. Jag tycker man ser så sällan taxar nuförtiden. Den lilla strävhåriga rasen verkar populär. Förr kallade man dom för "Limpa" för dom är ju så avlånga. När man är ute och promenerar så lär man sig verkligen om olika raser man stöter på och jag är en stor djurvän men klarar inte av att ha djur själv tyvärr. 

 

                                 


                                                                                Shop Happy

 

Elefanter och giraffer att dekorera med. Jag har en sån giraff i vårt sovrumsfönster 

 

     

Baby elephant walk med Henry Mancini. han var en amerikansk kompositör, pianist och dirigent. Mancini tilldelades 20 Grammys och 4 Oscars, och hans skivor har sålts i många miljoner exemplar. Han gick ur tiden 1994 70 år gammal


 

Dom har fått in jättefina ljushållare i form av fotogenlampor men man behöver ingen fotogen utan dom  är för värmeljus. Dom är handgjorda och jättesnygga


 

Lite krukor och annat. Det var så mycket annat jag hade velat ha med i inlägget men det är svårt med ljuset och blixten räcker inte till

 

                      


 

Just nu har dom lite kläder till försäljning också. Här en jättefin mjuk poncho med gnistrande stenar


   ''

Ytterligare en men i en annan färg


  

  

Lite saker i ena fönsterhalvan. 


 

Jag hittade en ljusslinga i en form som jag letat efter ett tag. Det är små gnistrande bollar och slingan är 2 m lång och kostar 99 kr. 


 

Den har jag satt runt min tavla ovanför min datorplats/kontor. Det går inte att få fram på bild hur fint slingan lyser upp. Det blev jättemysigt och tavlan föreställer Ennio Morricone som jag sett i verkligheten i Globen i Stockholm. Min son bjöd mig på detta när jag fyllde jämna år förra året. Ennio skapar filmmusik och är en av mina stora favoriter, 


                                                                                       

 

Klicka här för att se när vi var till globen. Att få se honom live med fantastisk orkester och sångare var en stor lycka som kommer att sitta kvar mina återstående år

 

      

Ennio Morriccone med The good, the bad and the ugly. Precis som min son är jag också filmmusikälskare. Ennio är en väldigt privat person så att träffa honom och få autograf live är nästan omöjligt 

 

I dag är det lite kallare med 2 grader men lika grått som vanligt. Nu är jag inne på tredje dagen då jag promenerat 2 gånger/dag. Jag har börjat anteckna mina aktiviteter så jag kan se tillbaka att jag skött mig bra. Nacken har blivit lite bättre och även örat. Fruktansvärt detta med flygkrascen i Iran där alla dog. Det är svårt att ta in och så hemskt för alla anhöriga. Nu är det torsdag och helgen står för dörren som det så fint heter. Jag önskar er en härlig dag mina kära besökare

 

                                   

 

#Floristen #Bokstöd #Elefanter #Henry #Fotogenlampor #Poncho #Ljusslinga #Ennio

 
 
Amisa

Amisa

9 januari 2020 12:12

Våra blommer tycker nog att det är lite för mörkt den här årstiden och jag håller fullständigt med. Vi får hoppas att i alla fall vi överlever tills vårsolen till slut uppenbarar sig igen!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

9 januari 2020 12:29

Som du säger så vill blommorna ha mer ljus. I dag har vi bättre klarare väder än i går

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

 
Pisan

Pisan

10 januari 2020 14:00

Vad fint ni har i ert stora fönster! Jag har inte heller mycket i mitt stora vardagsrumsfönster, jag vill ha så mycket ljus som möjligt.
Vilken fin ljusslinga du köpt, lagom stora ljusbollar.

Ja, det är jättehemskt med den där flygolyckan, man undrar ju vad som egentligen har hänt...

Ha en finfin helg! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 januari 2020 15:07

Vad kul att du tycker det ;). Då känner vi likadant vad gäller ljusinsläpp. Bollarna är mycket finare i verkligheten, fick inte fram det på bild.

Ja du man undrar verkligen vad som hänt. Vi får kanske reda på det så småningom. Bara tanken på vilken panik som utbryter innan det störtar går ej att tänka på.

Ha en jättefin helg själv vännen

Mr T hälsar tillbaka

kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards