Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juni 2019

Små Hjärteting, Drömfångare och Love Mountain

Av Malin wiper - 2 juni 2019 14:45


 

Vi köpte oss en ny drömfångare på Små Hjärteting för ett tag sen. Den vi hade som jag fått av Annelie för länge sen har blivit sliten med åren.


 

Drömfångaren upptill


 

Dom hade dessa fyra på en vägg och vår sitter längst till höger  


                                             


                                                                                              Hedbergs Guld

       

Här hänger den nya drömfångaren på min sida av sängen men den syns inte så väl på fotot eftersom den är vit


                             

Drömfångaren vi hade förut hade jag fått av min bloggvän Annelie. Den fick jag redan 2011 så den har suttit på en vägg i vårt sovrum. När vi flyttat så har den hamnat på andra platser i sovrummet och den var även med hit till Hallsta. Tyvärr så blev den lite sliten på slutet därför bytte vi ut den nu men den har hållit i 8 år och det är inte illa   

 

                         

Så här såg drömfångaren ut som vi hade 2009 då vi bodde i eget hus på Strandvägen i Vaggeryd. Den köpte vi på High Chaparall. Då hade jag inte lika bra kamera och kunde inte heller fixa till bilderna så dom är inte så tydliga

 

         

 

Snart är det studenten på gång och hon på disken låg dessa fina kort

 

 

Snygga tillbringare för goda sommarsafter

 

 

Vi köpte med oss lite Rooibos te (olika smaker) som vi fick för halva priset eftersom datumet snart går ur. Tet kommer från Björklunds kafferosteri. Sen köpte vi av deras fina goda fikonmarmelad. Min man får dricka av dessa tesorter för jag har känslig mage just nu så jag dricker rooibos utan smakämnen tills vidare. Klicka här för att se alla deras tesorter

 

 


Nu är det vackert ute med alla blommor, buskar och lövspruckna träd


 

Fångade en duva på bild igen. Duvan ser lite sträng ut

 

             

I dag har vi bara städat och gjort sånt som vi ligger efter med. Vi har haft sol hela dan och det är 19 grader varmt med lite lätta vindar. Önskar er en fortsatt fin söndag 

 

     


#Hjärteting #Drömfångaren #Annelie #Buskar #Duva

 
 
Veiken

Veiken

2 juni 2019 15:25

Jag var tvungen att googla på drömfångare. Jag vet vad det är, men ville ha en bredare bild av dess funktion. Intressant. Ljuvlig musik som du har lagt ut, träffar mina trumhinnor nu.
Det är inte alls fel att dricka te. Hoppas att det hjälper dig!
Kramar

http://veiken.se

Malin wiper

2 juni 2019 16:41

Glömde länka till just ordet drömfångare men du har ju sökt själv och sett dess betydelse. Kul att du gillar musiken. Det har hjälpt mig att avstå från kaffe ett tag men jag kan inte dricka starka tesorter utan det blir mest rooibos orginal.

Ha en fortsatt fin dag och tack för att du tittade in

Kram från
Malin

 
Wiolettan

Wiolettan

2 juni 2019 16:10

Drömfångare. Det är något som har gått mig förbi i hela mitt liv.
Jag var tvungen att slå upp det på Internet. Så nu vet jag vad det är och vad den syftar till. "Sägs hålla onda drömmar och mardrömmar borta".
Ja jag säger då det. Men den du har på bilden är ju fin så den kan ju göra nytta genom att bara hänga där och bli beskådad.

Håller med dig om tillbringaren. Mycket snygg.

Vacker bild med den blommande busken också.
Men duvan, den skulle jag inte vilja möta öga mot öga. Väldigt vad den ser arg ut. Det är en vacker tagen bild, med det gröna gräset, duvan och framför en liten blomma på gång. Kanske maskros, ser inte så bra.
Kram och trevlig söndagseftermiddag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 juni 2019 16:45

Jag glömde att länka till drömfångare men du har ju läst på själv och sett betydelsen. Jag har inte heller vetat nåt om dessa förrens dom senaste åren.

Som du säger så är det en fin prydnad också. Det är verkligen en somrig tillbringare. Duvor brukar inte se så arg ut i vanliga fall ;) Jag fick ju med en halvt utslagen maskros också ;)

Ha en trevlig söndagseftermiddag själv
Tack för att du tittade in
kram från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

3 juni 2019 06:02

En fin symbol är det med de vackra drömfångarna. Jag blir glad av dem fastän jag inte själv har en sådan. Drömmer som bara den ändå, så om jag skaffade en fångare till så vete gudarna hur det skulle gå? ;)

Fina, vackra saker att njuta av delar du med dig av. Tack Malin och ha en fin måndag! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 juni 2019 07:32

Du är för rolig ;) Jag drömmer själv mardrömmar emellanåt än om jag har drömfångare. Gillar det Indianska och fjädrar.

Tack för dina snälla ord

Ha en jättefin måndag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards